شناسه خبر: 34912 منتشر شده در مورخ: 1400/9/24 ساعت: 18:27 گروه: اجتماعی  
ارائه برنامه‌های رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور براى حمایت از معلولان و اقشار آسیب‌پذیر

ارائه برنامه‌های رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور براى حمایت از معلولان و اقشار آسیب‌پذیر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه برنامه‌های رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور براى حمایت از معلولان و اقشار آسیب‌پذیر در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایران سپید از خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار(سه‌شنبه، 23 آذر ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در کمیسیون به ارائه برنامه‌ها و رویکردهای خود جهت اداره این سازمان پرداخته و به ایراداتی که اعضای این کمیسیون پیرامون عملکرد بهزیستی چه در گذشته و چه در مورد نحوه خدمات‌رسانی این سازمان در آینده مطرح کردند، پاسخ داد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست موضوعاتی پیرامون نحوه ارائه خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به جامعه هدف، تأمین هزینه مسکن مددجویان، اعطای تسهیلات تهیه جهیزیه و ارائه کمک‌های موردی اعم از وام سهمیه کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص یارانه‌ای که در مراکز تحت مدیریت بهزیستی چه در حوزه گفتاردرمانی و چه کاردرمانی پرداخت می‌شود، مباحثی مطرح شد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که مورد تأکید بسیاری از اعضای کمیسیون بود وضعیت خانواده‌های پشت نوبتی معلولان بود که به دلیل بسته بودن سامانه نمی‌توانند در زمره افرادی که از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند قرار گیرند که رئیس سازمان بهزیستی در این راستا قول داد تا ماه آینده اقداماتی را جهت رفع این مشکل انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: پرداخت کمک هزینه حق پرستاری برای ارائه خدمات پرستاری خانه محور به معلولان در منزل، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه درمان و تأمین مسکن و ودیعه مسکن زنان سرپرست دارای فرزند معلول، همچنین تأمین نیروی انسانی که نیاز به آن در ادارات زیرمجموعه بهزیستی به شدت مشاهده می‌شود، از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انصاری افزود: در بخش دوم این نشست مسئولان سازمان بسیج مستضعفان از جمله معاون اجتماعی بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با حضور در کمیسیون به ارائه برنامه‌های خود در خصوص کنترل آسیب‌های اجتماعی پرداختند که نشان می‌دهد دغدغه‌های کمیسیون اجتماعی و سازمان بسیج مستضعفان در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در یک راستا قرار دارد و در این زمینه هدف مشترکی دارند.

وی اظهار کرد: مسئولان سازمان بسیج مستضعفان به تشریح تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی که در جلساتی که با مسئولان مربوطه داشتند، پرداختند کما اینکه ایشان فرمودند تقاضای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید کارهای اساسی، تحول و جهادی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآور شد: رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاونانش، معاون اجتماعی بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در این نشست حضور داشتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *