شناسه خبر: 34907 منتشر شده در مورخ: 1400/9/23 ساعت: 14:20 گروه: اجتماعی  
سامانه بانک اطلاعاتی جامع از کودکان کار و خیابان، معلولان تهران راه اندازی شود

سامانه بانک اطلاعاتی جامع از کودکان کار و خیابان، معلولان تهران راه اندازی شود

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران گفت: سامانه بانک اطلاعاتی جامع از کودکان کار و خیابان، معلولان و‌سالمندان در سطح شهر تهران باید راه اندازی شود.

به گزارش ایران سپید  به نقل از برنا، مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتظاراتی که از سازمان بهزیستی وجود دارد، اظهار داشت: حضور نماینده مستقر در سامانسرای خاورشهر جهت پیگیری و اخذ پذیرش برای مددجویان دارای احکام قضایی جهت ارجاع به مراکزبهزیستی و گزینش نمودن مددجویان جهت ارجاع ، یکی از انتظارات است.

وی گفت: همچنین در خصوص بیمه سلامت مددجویان گرمخانه ها و سامانسراها، همکاری لازم انجام شود. پیرهادی،  پذیرش به موقع مددجویان سالمند بالای ۶۵ سال پرتکرار شناسایی و جذب شده توسط گشت فوریتها و همچنین مددجویان رسوبی در سامانسراها(مردان،زنان) توسط سازمان بهزیستی،  را از دیگر انتظارات عنوان کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران، پذیرش به موقع مددجویان دارای معلولیت ذهنی، جسمی و اختلال حواس که در سامانسراها و گرمخانه های شهرداری پذیرش می شوند از سوی سازمان بهزیستی را مهم دانست و گفت: در اختیار قرار دادن ظرفیت مراکز بهبودی و اقامتی (کمپ) به شهرداری جهت ارجاع مددجویان خود معرف گرمخانه ها جهت ترک اعتیاد (موضوع ماده ۱۵ قانون اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۱۳۷۶)، از بهزیستی مورد توقع است.

به گفته وی، ضرورت استقرار نماینده تام الاختیار بهزیستی در مرکز شماره ۲ سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری،  ضرورت صدور مجوز لازم جهت راه اندازی مراکز کاهش آسیب (گذری روزانه، سرپناه شبانه) در کلیه گرمخانه ها و سامانسراهای شهر تهران، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمان بر بودن فرایند پذیرش کودکان فرار از پایگاه خدمات اجتماعی به بهزیستی همچنین ضرورت همکاری بهزیستی در توانمند سازی کودکان خیابانی و خانواده های آنان (افزایش توانایی های تحصیلی وحرفه ای کودک، افزایش توانایی های شغلی، مالی و بازتوانی) و محدودیت دسترسی مراکز موجود، نیز باید مورد توجه باشد.

وی، بر صدور به موقع مجوز پروانه فعالیت موسسات مردم نهاد در حوزه کودک، و راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی جامع از کودکان کار و خیابان، معلولان و‌سالمندان در سطح شهر تهران جهت سهولت در ارایه خدمات توسط شهرداری، تاکید کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *