شناسه خبر: 34903 منتشر شده در مورخ: 1400/9/22 ساعت: 10:46 گروه: فرهنگی  
تنها کتابخانه نابینایان استان کردستان فاقد "چاپگر بریل" است

تنها کتابخانه نابینایان استان کردستان فاقد "چاپگر بریل" است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: کتابخانه نابینایان و کم‌بینایان استان فاقد چاپگر خط بریل و نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم، با اشاره به کمبود امکانات در تنها کتابخانه مخصوص نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان اظهار داشت: این کتابخانه به کتابخانه امام خامنه‌ای در خیابان استانداری منتقل شده اما به علت نبود چاپگر خط بریل امکان تولید کتاب برای کتابخوانان نابینا و کم بینا وجود ندارد و به برای رفاه حال این اعضا، نیازمند کمک‌های خیرین هستیم.

وی تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بخش نابینایان و کم‌بینایان استان را 6 هزار و 570 جلد کتاب صوتی برشمرد و افزود: 167 عنوان کتاب بریل در 219 نسخه موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به عضویت رایگان 255نفری در کتابخانه نابینایان و کم‌بینایان استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 125 نفر مرد نابینا، 84 نفر زن نابینا، 28 نفر‌ مرد کم‌بینا و 18نفر زن کم‌بینا عضو این کتابخانه هستند.

وی با تاکید براینکه رفاه حال این اعضا در اولیت برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد، گفت: خدمات، برنامه‌های کتابخوان و کتاب‌های گویا بخش نابینایان و کم بینایان از طریق فضای مجازی برای اعضای این بخش از کتابخانه ارسال می‌شود.

مخدومی بر ضرورت لزوم توجه و حمایت بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط به کتابخانه عمومی نابینایان و کم بینایان استان کردستان تاکید کرد و بیان داشت: صدا سیما و سازمان بهزیستی می‌توانند نقش مهمی در معرفی و جذب اعضا داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تقدیر از مسئول بخش کتابخانه نابینایان و کم‌بینایان استان گفت: این جوان توانسته خدمات زیادی از جمله معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی، ارسال کتاب‌های صوتی در ایام کرونا، مشاوره درسی به اعضا و برگزاری نشست‌های کتابخوان بصورت مجازی در سطح استان به اعضای کتابخانه ارائه دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *