شناسه خبر: 34845 منتشر شده در مورخ: 1400/9/13 ساعت: 12:15 گروه: اجتماعی  
پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی معلولان

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی معلولان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت 12 آذر، روز جهانی معلولان پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ایران سپید به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
گرامی داشت روز جهانی معلولان، جلوه ای از حرکت وتلاش جهانی برای حفظ و ارتقای زندگی انسان در مدار عدالت و جلب توجه آحاد جامعه به توانایی ها و استعداد ها و حقوق برابر همگان است. روز جهانی معلولان متعلق به انسان هایی با عزمی راسخ و امیدوار است که با باوری وصف ناپذیر همراه عموم جامعه، در جهت پیشرفت و توسعه کشور گام برداشته و از هیچ کوششی فروگذارنمی¬کنند. این روز که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به استعدادها و قابلیت های کسانی است که با
معلولیت های گوناگون زندگی می کنند، همچنین فرصتی برای بازنگری در اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق آنان و اصلاح نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت است. این روز یادآور تعهدی است که همسو با حرکت ‏های جهانی باید در مسیر اجرای بی ‏کم و کاست قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت گام برداشته شود. در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصت‏ها برای این عزیزان تاکید و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیرسازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای آنان به کار گیرد.
با توجه به تغییرات سریع و گسترده جوامع،  افراد معلول بیش از دیگران، از این تاثیرات و چالش های محیطی آسیب می بینند و ما باید تلاش کنیم که این بحران ها را کاهش داده و به حداقل برسانیم. بر این اساس یکی از اقدامات که باید انجام شود فراهم کردن تمهیدات و شرایط مشارکت فعال افراد معلول در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و ایفای نقش و حضور تک تک این افراد در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. امروزه  با توجه به شرایط جامعه، خدمت‏ رسانی به گروه ‏های دارای معلولیت دشوار شده است، اما عبور پرافتخار از چالش ‏های پیش‏رو با صبر و بردباری و وحدت ملی، ارتباط منسجم میان دستگاه ‏ها و تلاش مضاعف امکان‏ پذیر خواهد بود و نتیجه آن نیز ساختن جامعه ‏ای متعالی و مطلوب است که افراد صرف نظر از
محدودیت های جسمانی دوشادوش یکدیگر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس کشور عزیزمان ایران تلاش می کنند.
آموزش و پرورش استثنایی برای تقویت نظام های آموزشی و ایجاد فرصت برابر و فراگیر برای همگان برنامه هایی در دست انجام دارد که تضمین دسترسی به خدمات حمایتی، بکارگیری فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، تالیف و مناسب سازی محتوا و ارایه محتواهای الکترونیک، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای  و تضمین مشارکت دانش آموزان استثنایی در فعالیت های آموزشی، توانبخشی، پرورشی، ورزشی، هنری و ... از جمله اقدامات است.
در پایان بر خود لازم می دانم، ضمن تبریک روز جهانی معلولان به تمام اولیاء گرامی، به ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه ، از همه عزیزان و دست اندر کاران حوزه سیاست گذاری و همکاران ساعی و خدوم خودم در بخش های مختلف نظام آموزش و پرورش استثنایی تقدیر و تشکر نموده و سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزون‌شان را از درگاه خداوند منّان، مسألت ‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای سیاست‌های دولت مردمی، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه، موفق و پیروز باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *