شناسه خبر: 34844 منتشر شده در مورخ: 1400/9/13 ساعت: 11:49 گروه: اجتماعی  
کمیته ویژه اشتغال افراد دارای معلولیت تشکیل می‌شود

کمیته ویژه اشتغال افراد دارای معلولیت تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته ویژه اشتغال برای معلولان خبر داد و گفت: در هفته آینده کمیته ای مخصوص اشتغال این قشر با حضور همه دستگاه های مرتبط و سازمان های مردم نهاد ایجاد می کنیم.

به گزارش ایران سپید از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ،« محمود کریمی بیرانوند» در نشستی با حضور معلولان افزود: در هفته آینده کمیته ای مخصوص اشتغال این قشر با حضور همه دستگاه های مرتبط و سازمان های مردم نهاد ایجاد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته مدنظر باید دارای سه رکن باشد تا بتواند به هدف های درنظر گرفته شده و نیازهای جامعه معلولین دست پیدا کند، تاکید کرد: رکن مهارت یابی و مهارت سازی با کمک و حمایت سازمان فنی و حرفه ای کشور، رکن شناسایی با درنظر گرفتن جانب عرضه و تقاضا با کمک و حمایت سازمان بهزیستی کشور و رکن کاریابی با حمایت و کمک سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه معلولان از ارکان مهم کمیته اشتغال معلولان خواهد بود.
بیرانوند ادامه داد: موضوع حمایت و اشتغال معلولان جزو رویکردهای ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است. بر همین اساس درنظر داریم برای هر فرصت اشتغال جانب عرضه کالا و تقاضای بازار را منطقی و علمی بسنجیم، داده های مرحله اول را تحلیل و بررسی کنیم و براساس داده ها برنامه های ایجاد فرصت های شغلی را سیاست گذاری و اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه افراد توان یاب و معلول دارای ویژگی هایی هستند که افراد سالم ندارند، افزود: براساس یک منطق و تجربه می توان گفت که بعضی از مسئولیت ها و مشاغل را افراد معلول بهتر از افراد سالم انجام می دهند و این دلیل بر تمرکز تقویت توانایی های معقول توان یابان است و این در حالی است که مشاغلی داریم که ویژگی ها و مشخصه های خاصی را برای فرد داوطلب نیاز دارد و متناسب با شرایط معلولان است.
بیرانوند گفت: وظیفه تطبیق شرایط شغلی و شرایط جسمی فرد شاغل برعهده بهزیستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

این نشست با حضور «رحیم سرهنگی» مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "امیرحسین عرب زاده "سرپرست معاونت مشارکت های مردمی،موسسات غیر دولتی و توامندسازی سازمان بهزیستی کشور«، زهره الهیان» و «فاطمه قاسمپور» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «سوده نجفی» نماینده شورای اسلامی شهر تهران ،علیرضا آتشک، مدیرعامل مؤسسه رعد الغدیر ، به میزبانی« حمدرضا عاروان» مدیرعامل جامعه معلولان ایران و فعالان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه اشتغال معلولان در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر برگزار شد

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *