شناسه خبر: 34831 منتشر شده در مورخ: 1400/9/10 ساعت: 12:58 گروه: اجتماعی  
عدم آگاهی و نگرش مسئولان، چالش‌های پیش روی مناسب‌سازی معابر و ابنیه‌ها

عدم آگاهی و نگرش مسئولان، چالش‌های پیش روی مناسب‌سازی معابر و ابنیه‌ها

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع مناسب سازی موضوعی بسیار مهم است، گفت: ظاهرا ابنیه‌هایی که در ستاد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مشمول مناسب‌سازی شده‌اند پیشرفت فیزیکی خوبی داشته‌اند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، علی محمد قادری در بیستمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی موضوعی بسیار مهم است گفت: به نظر اگر این فرآیند را به صورت کلی نسبت به آحاد جامعه داشته باشیم، محیط‌های فیزیکی، فرهنگی، مسکن، معیشت و خدمات اجتماعی و بهداشتی را تسهیل سازی می‌کند و قرار است در دسترس آحاد جامعه به ویژه افراد کم توان قرار دهد. 

وی ادامه داد: ظاهرا ابنیه‌هایی که در ستاد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مشمول مناسب‌سازی شده‌اند پیشرفت فیزیکی خوبی داشته ‌اند. 

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در موضوع مناسب‌سازی به نظر اهمیت مشارکت‌ حداکثری مردم را در نظامات توسعه پایدار شهرها و اهمیت و توجه به محیط‌های فیزیکی و غیرفیزیکی را باید در مسیر دستور جلسات قرار دهیم و پیگیری کنیم تا این طیف گسترده که مشمول بهره مندی از خدمات مناسب‌سازی قرار می‌گیرند (مانند کودکان، مادران باردار، سالمندان، و افراد معلولیت) بتوانیم تسهیل‌گری مناسبی برایشان داشته باشیم. 

قادری گفت: مناسب‌سازی صرف هزینه‌های بالا نیست. مناسب‌سازی امری است که سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود. ما چالش‌هایی از جمله عدم آگاهی و نگرش مسئولان و آحاد جامعه داریم که البته مسئولان از سال ۹۳ توجه ویژه‌ای داشتند. حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش در این زمینه نیز برای ما بسیار اهمیت دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *