شناسه خبر: 34813 منتشر شده در مورخ: 1400/9/8 ساعت: 18:06 گروه: بهداشت و سلامت  
محدودیت‌های کرونایی شیوع آنفلوآنزا را نیز کاهش داد

محدودیت‌های کرونایی شیوع آنفلوآنزا را نیز کاهش داد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه کاهش یافته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، دکتر سعید فردین فر افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری آنفلوآنزا نداشتیم و امسال نیز تاکنون موارد اندکی از این بیماری گزارش شده است.  مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال ۴۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروههای هدف زیرپوشش این دانشگاه به صورت رایگان اختصاص یافته است.
وی افزود: گروههای هدف شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص، معلولان و زندانیان هستند که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.
دکتر فردین فر ادامه داد: از سوی دیگر برای سایر متقاضیان و عموم مردم نیز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها وجود دارد.
بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A ،B ،C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *