شناسه خبر: 34811 منتشر شده در مورخ: 1400/9/8 ساعت: 09:35 گروه: اجتماعی  
ارائه اسامی معلولان بسترگرا برای انجام واکسیناسیون در منزل

ارائه اسامی معلولان بسترگرا برای انجام واکسیناسیون در منزل

مدیر بهزیستی شهر تهران درباره نحوه واکسیناسیون معلولان بسترگرا گفت: اسامی بیش از ۲۰۰۰ نفر از معلولان بسترگرایی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند به وزارت بهداشت ارائه و قرار است تدابیری برای واکسیناسیون این افراد در منزل آنها اندیشیده شود. در حال حاضر این لیست اعلام شده اما فعلا مشخص نیست تزریق چه زمانی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایران سپید نقل از ایسنا،  سعید آرام با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون مددجویان شهر تهران اظهار کرد: ۱۵۰۲ نفر از معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری شهر تهران مقیم هستند و ۸۱۷ نفر از پرسنل بهزیستی نیز در این مراکز مشغول به کار هستند که از میان مددجویان مقیم در مراکز، فقط ۱۱۷ نفر به دلیل عدم رضایت خانواده یا مشکلات مددجویان یا واجد شرایط ندانستن توسط پزشک، واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۳۶۷ نفر از مددجویان مقیم در مراکز و ۸۰۳ نفر از پرسنل این مراکز دز دوم را دریافت کرده‌اند که علت کاهش میزان تزریق دز دوم میان افراد،  به دلیل ترخیص برخی از مددجویان یا فوت، تعداد محدودی به دلیل عمل قلب باز یا عدم رضایت خانواده یا تعدادی نیز به دلیل نظر پزشک، دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.  

مدیر بهزیستی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت واکسیناسیون معلولان شدید و خیلی شدیدی که در خانه نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: پس از توافق سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت مبنی بر اینکه معلولان شدید یا خیلی شدید با کارت معلولیت‌شان بتوانند واکسن دریافت کنند، اکنون با مراجعه مستقیم به مراکز تزریق این کار در حال انجام است. تعدادی از مددجویان واکسن را دریافت می‌کنند اما به دلیل اینکه این کار خارج از سازمان انجام می‌شود آماری در این رابطه در دست نیست.

آرام همچنین درباره نحوه واکسیناسیون معلولان بسترگرا توضیح داد و افزود: اسامی بیش از ۲۰۰۰ نفر از معلولان بسترگرایی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند به وزارت بهداشت به صورت لیست ارائه و قرار است تدابیری برای واکسیناسیون این افراد در منزل آنها اندیشیده شود. در حال حاضر این لیست اعلام شده اما هنوز مشخص نیست تزریق واکسن برای این افراد چه زمانی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، بعد از مشخص شدن این موضوع، با خانواده‌ها و مددجویان تماس گرفته می‌شود تا آمادگی لازم را برای دریافت واکسن داشته باشند و تیمی به منزل آنها مراجعه می‌کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *