شناسه خبر: 34808 منتشر شده در مورخ: 1400/9/7 ساعت: 18:37 گروه: اجتماعی  
مدارس استثنایی چگونه بازگشایی می‌شوند؟

مدارس استثنایی چگونه بازگشایی می‌شوند؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رادیو گفت‌وگو گفت بر اساس پروتکل‌های موجود، تاکنون حدود 50 درصد از مدارس استثنایی کشور از ابتدای مهر 1400 تا به امروز فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایران سپید سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: مدارس استثنایی در طول پاندمی کرونا فعالیت می‌کردند و در پیک‌های خطرناک شیوع ویروس به طور انفرادی خدمات مختلف را ارائه می‌دادند. بر اساس پروتکل‌های موجود، تاکنون حدود 50 درصد از مدارس استثنایی کشور از ابتدای مهر 1400 تا به امروز فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: آن دسته از مدارس استثنایی که زیر 50 نفر جمعیت دارند، در حال حاضر باز هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 1700 مدرسه خاص استثنایی در ایران وجود دارند، ادامه داد: میانگین جمعیت در هر مدرسه‌ استثنایی حدود 50 نفر است.

حسینی درباره بازگشایی مدارس بیش از 50 نفر جمعیت، گفت: مدارسی که بیش از 50 نفر جمعیت دارند، بر اساس الگوی آموزش‌های به طور انفرادی بازگشایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروزه حدود 80 هزار دانش‌آموز در مدارس خاص کشور تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: حدود 70 هزار نفر در مدارس ترکیبی فراگیر و مدارس پذیرا درس می‌خوانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس خاص و استثنایی کشور، توضیح داد: مقرر شده تا هر سال 10 درصد از افراد جذب شده در کل مجموعه‌ آموزش و پرورش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمت کنند.

وی با اشاره به این که امکانات آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی ایده‌آل و کامل نیست، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از روز اول تأسیس تا به امروز توانسته است تا 18 برابر، پوشش تحصیلی دانش‌آموز با نیازهای ویژه کشور را افزایش بدهد. آموزش خاص و استثنایی حدود 5 تا 10 برابر بیشتر از آموزش و پرورش عادی هزینه می‌خواهد.

وی با اشاره اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاندمی کرونا 361 هزار دستگاه تبلت به دانش‌آموزان کل کشور هدیه داد، گفت: بر اساس بودجه‌ سال 1400 ما نزدیک به 200 میلیارد تومان را برای رفع نیازهای دانش‌آموزان نیازمند به استان‌های مختلف می‌دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *