شناسه خبر: 34777 منتشر شده در مورخ: 1400/8/30 ساعت: 13:45 گروه: فرهنگی  
افتتاح کتابخانه ای برای نابینایان در روزهای کرونایی

افتتاح کتابخانه ای برای نابینایان در روزهای کرونایی

بخش کتابخانه نابینایان و کم بینایان پارک شهر مرند در اسفند ماه 1399 با توجه به درخواست مکرر معلولان با آسیب بینایی راه اندازی شد. از همه دوستداران کتاب و کتابخوانی دعوت می کنیم با عضویت در این کتابخانه به بخش نابینایان شور و حالی دیگر بخشند.

به گزارش ایران سپید خیرالله اسماعیلی اقدم مسئول کتابخانه پارک شهر مرند از استان آذربایجان شرقی در خصوص عضویت در این کتابخانه می گوید: «هدف از تاسیس این بخش در کتابخانه تامین نیازهای فرهنگی _ اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان شهرستان مرند است. این بخش شامل چهار هزار نسخه کتاب صوتی و تعدادی کتاب بریل است و اقدامات لازم جهت تهیه کتابهای بیشتر صورت گرفته است. از امکانات این بخش میتوان به دستگاه درست نما، دستگاه دیجیتال بهدید، رایانه متصل به اینترنت، وسایل بازی کودکان، دستگاه پرکینز، ساعت گویا و ضبط صوت است.»

وی ادامه می دهد: « درحال برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی خط بریل، قرآن و کارکردن با تلفن های همراه در کتابخانه برای نابینایان و کم بینایان هستیم. با فروکش کردن کرونا و عبور از وضعیت قرمز شهرستان مرند انشالله برگزار خواهند شد.»

این مسئول کتابخانه با دعوت از دوستان نابینا و کم بینا جهت عضویت و بهره مندی از منابع بریل و صوتی می گوید: « دوستان نابینا برای حضور در کتابخانه می توانند به آدرس بلوار شهید کسایی، میدان فردوسی، خیابان کتاب، پارک شهر مرند کتابخانه پارک شهر مراجعه نمایند. جهت ارتباط با مسئولان کتابخانه با شماره  42238899 تماس حاصل نمایید.

وی صحبت هایش را با جمله ای از بانو هلن کلر به پایان می رساند و می گوید: « ما به تنهایی کارهای کمی می توانیم انجام دهیم درحالی که در کنار هم می توانیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم. از شما دعوت می کنم با حضور در کتابخانه بخش نابینایان را فعال سازید و دریچه ای نو به جهان خود بگشاید.»

 

 

صحبت های مسئول کتابخانه پارک شهر مرند
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *