شناسه خبر: 34776 منتشر شده در مورخ: 1400/9/1 ساعت: 09:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 1 آذر 1400

روزنامه دوشنبه 1 آذر 1400

عناوین امروز: ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی-افتتاح کتابخانه ای برای نابینایان در روزهای کرونایی-کمکهای اولیه در سوختگیها-رئیس سازمان سینمایی: مخالف فیلم‌های سیاسی نیستیم-اصفهان فاتح مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور نابینایان شد-سرقت از حساب بانکی پدر برای خرید بازی های آنلاین.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه  1 آذر  1400

16 ربیع الثانی 1443

22 نوامبر  2021

سال بیست و ششم شماره 6851

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی

*افتتاح کتابخانه ای برای نابینایان در روزهای کرونایی

* کمکهای اولیه در سوختگیها

*رئیس سازمان سینمایی: مخالف فیلم‌های سیاسی نیستیم

* اصفهان فاتح مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور نابینایان شد

* سرقت از حساب بانکی پدر برای خرید بازی های آنلاین

 

........اخبار ویژه

*ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبنی بر تولید، نوآوری و ایجاد اشتغال پایدار است.

ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با برنامه‌های ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی، گفت:  در سال ۱۳۹۹ در رابطه با بحث اشتغال  ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ و ۶ درصد به مددجویان این سازمان پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: تعهد ما برای پرداخت این تسهیلات ایجاد ۵۷ هزار شغل بوده است که خوشبختانه در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبتنی بر تولید، نوآوری و اشتغال پایدار است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در ادامه و بابیان اینکه در همین راستا با بنیاد برکت برنامه‌ای به نام «حرکت بابرکت» با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار را اجرا کرده‌ایم، افزود: و در همین راستا  با همکاری بنیاد برکت راهبرهایی تعیین  شد ه‌اند که با مراجعه به روستاها و سنجش میزان علاقه، نیاز، استعداد و توان مددجویان بر اساس نتایج این سنجش به مددجویان آموزش، مشاوره و پیشنهاد کار می‌دهند.

یزدان‌مهر ادامه داد: درنهایت در بحث خویش‌فرمایی علاوه بر اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان ساکن روستا در یک مدت‌زمان ۵ ساله ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما را نیز برای مددجویانی که اشتغال‌زایی به‌صورت خویش‌فرما داشته‌اند پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: به خیرین کارآفرین یا خیرین اقتصادی  که تا ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرند ۴ میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت ۷ ساله پرداخت می‌کنیم و بازهم در یک مدت‌زمان  ۵ سال بیمه سهم کارفرما را به این کارفرمایان پرداخت می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در خصوص برنامه حمایتی از زنان سرپرست خانوار با بیان این‌که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، حدود ۱۲۰۰ گروه به نام «گروه همیار» تشکیل داده‌ایم که   به دسته‌های ۵ الی ۷ نفرِ تقسیم می‌شوند و با ایجاد تعاونی به زنان سرپرست یاری می‌دهند که به  این گروه‌ها ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: جمعاً از تعداد  ۶۰ هزار و ۸۰۰ نفر به‌کار گرفته‌شده در سال گذشته ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

 

.......گزارش ویژه

*افتتاح کتابخانه ای برای نابینایان در روزهای کرونایی

بخش کتابخانه نابینایان و کم بینایان پارک شهر مرند در اسفند ماه 1399 با توجه به درخواست مکرر معلولان با آسیب بینایی راه اندازی شد. از همه دوستداران کتاب و کتابخوانی دعوت می کنیم با عضویت در این کتابخانه به بخش نابینایان شور و حالی دیگر بخشند.

خیرالله اسماعیلی اقدم مسئول کتابخانه پارک شهر مرند از استان آذربایجان شرقی در خصوص عضویت در این کتابخانه می گوید: «هدف از تاسیس این بخش در کتابخانه تامین نیازهای فرهنگی _ اطلاعاتی نابینایان و کم بینایان شهرستان مرند است. این بخش شامل چهار هزار نسخه کتاب صوتی و تعدادی کتاب بریل است و اقدامات لازم جهت تهیه کتابهای بیشتر صورت گرفته است. از امکانات این بخش میتوان به دستگاه درست نما، دستگاه دیجیتال بهدید، رایانه متصل به اینترنت، وسایل بازی کودکان، دستگاه پرکینز، ساعت گویا و ضبط صوت است.»

وی ادامه می دهد: « درحال برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی خط بریل، قرآن و کارکردن با تلفن های همراه در کتابخانه برای نابینایان و کم بینایان هستیم. با فروکش کردن کرونا و عبور از وضعیت قرمز شهرستان مرند انشالله برگزار خواهند شد.»

این مسئول کتابخانه با دعوت از دوستان نابینا و کم بینا جهت عضویت و بهره مندی از منابع بریل و صوتی می گوید: « دوستان نابینا برای حضور در کتابخانه می توانند به آدرس بلوار شهید کسایی، میدان فردوسی، خیابان کتاب، پارک شهر مرند کتابخانه پارک شهر مراجعه نمایند. جهت ارتباط با مسئولان کتابخانه با شماره  42238899 تماس حاصل نمایید.

وی صحبت هایش را با جمله ای از بانو هلن کلر به پایان می رساند و می گوید: « ما به تنهایی کارهای کمی می توانیم انجام دهیم درحالی که در کنار هم می توانیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم. از شما دعوت می کنم با حضور در کتابخانه بخش نابینایان را فعال سازید و دریچه ای نو به جهان خود بگشاید. »

 

.............آموزش

* کمکهای اولیه در سوختگیها

در مبحث  پایانی کمکهای اولیه به بحث کمکهای اولیه در سوختگیها می پردازیم. سوختگیها در سه درجه تقسیمبندی می شوند. سوختگی درجه یک، که سطحی هستند و همراه با قرمزی، تورم و درد می باشند. سوختگیهای درجه دوم، که عمقیتر هستند و علاوه بر درد زیاد با تاول هم همراه هستند و سوختگیهای درجه سوم که در آنها پوست مومی شکل و ذغالی رنگ می شود و کاملا از بین رفته است. و در انواع خیلی شدید بیمار احساس درد را هم از دست می دهد. در یک سوختگی عادی ممکن است سه حالت درجه بندی را ببینیم یعنی بخشی از عضو سوختگی درجه یک بخش دیگری درجه دو و بخشی سوختگی درجه سه را نشان بدهد.در سوختگیها چیزی که اهمیت دارد از دست رفتن آب و مایعات بدن و به دنبال آن عفونت است.

چون پوست اولین سد دفاعی بدن هست که در حفظ تعادل دمایی بدن نقش دارد و هم اینکه از بروز عفونت جلوگیری می کند. سوختگیها در اثر عوامل گوناگونی به وجود می آیند.مثل عوامل حرارتی، شعله گاز و .. آفتاب سوختگیها ، سوختگی با جریان الکتریسیته و گازهای داغ سمی. در سوختگی بسته به اینکه با چه وسیله ای و چگونه حادث شده باشد مراقبتها متفاوت می شود. در سوختگی درجه اول به کار خاصی نیاز نیست فقط باید موضع سوخته سرد شود و به این ترتیب از پیشرفت سوختگی جلوگیری شود. و با استفاده از آب سرد باعث کنترل درد هم شویم. در سوختگی نوع دوم هم از َآب سرد برای کنترل پیشرفت سوختگی و کنترل درد استفاده می شود. نکاتی که در سوختگی باید رعایت شود عبارتند از : اگر دیدید در محل سوختگی لباس به پوست چسبیده است آن را از پوست جدا نکنید. برای انتقال بیمار اندام سوخته را درون یک کیسه نایلونی قرار دهید که به پوست چسبندگی ندهد . بعد روی اندام را با باند بپیچید.

اما اگر کیسه نایلونی در دست نبود یک لایه گاز استریل را به آرامی روی عضو بپیچید ولی برای ثابت کردن آن از چسب یا چیز دیگری استفاده نکنید چون اگر گاز به پوست بچسبد در هنگام جدا کردن آن لایه محافظ پوست برداشته می شود. سوختگی درجه دو هم قابل کنترل است اما اگر 20 درصد بدن فرد بزرگسال یا 10 درصد بدن کودک سوخته باشد شرایط اورژانسی است و فرد باید به بیمارستان منتقل شود. باید دقت کنید که تاول روی پوست به هیچ وجه باز نشود چون با باز شدن لایه محافظ پوست امکان عفونت زخم وجود دارد. نوعی از سوختگی وقتی اتفاق می افتد که گازهای داغ متصاعد می شوند این گازها می توانند موجب سوختن راه هوایی شوند علائم سوختن راه هوایی عبارتست از : سوختگی بینی و اطراف دهان، سوختگی موهای بینی و وجود دود در خلط . با سوختن راه هوایی امکان تورم آن و ایجاد خفگی وجود دارد.

سوختن راه هوایی یکی از اورژانسهای کمکهای اولیه است. باید تا حد امکان راه هوایی باز نگه داشته شود و اگر بیمار بیدار است به بیمار آب سرد بدهیم تا بنوشد اما اگر سوختگی آنقدر زیاد است که احتمال می دهیم بعد از رسیدن بیمار به بیمارستان نیاز به عمل جراحی و بیهوشی باشد باید از دادن مایعات به بیمار جلوگیری کنیم. کنترل علائم حیاتی مثل تنفس و فشارخون لازم و ضروری است که در صورت نیاز باید تنفس مصنوعی به بیمار داده شود. اگر سوختگی با مواد سمی باشد باید محل سوخته ابتدا از مواد سمی برداشته و پاک شود و بعد عضو را با آب فراوان شستشو دهیم.

اگر ماده شیمیایی روی اندامی ریخته شده باشد یا مستقیما وارد چشم شده باشد باید اندام به مدت ده دقیقه با آب شسته شود و در مورد چشم به مدت بیست دقیقه چشم زیر شیر آب باز گرفته شود. تا کاملا شسته شود. و بعد اندام را با گاز یک لایه پوشانده یا روی چشم یک پد استریل قرار می دهیم. گفتیم در سوختگیها از دست رفتن آب بدن خیل محتمل است و به همین دلیل ممکن است بیمار به شوک فرو رود.که باید به آن دقت شود.

نکته ایمنی که در سوختگی باید مورد توجه قرار گیرد این است که امدادگر ابتدا باید از خود مراقبت کند که در محل دچار سانحه نشود و تا حد امکان بیمار را از محل خارج کند. در سوختگیهای الکتریکی که جریان الکتریسیته از یک طرف بدن وارد و از سوی دیگر خارج می شود در این دو محل سوختگی ساده دیده می شود ولی اندامهای درونی بدن به شدت می سوزند. و دیگر اینکه چون امکان تورم عضو سوخته زیاد است باید لباسهای تنگآزاد شوند  و انگشتر و زیور آلات و ساعت از بدن فرد خارج شود. دقت کنید در سوختگیهای شدید از پمادها نمی توانیم روی زخم استفاده کنیم. 

 

.......فرهنگ و هنر

*رئیس سازمان سینمایی: هیچ مجوزی به فیلم‌های مبتذل نمی‌دهیم/ مخالف فیلم‌های سیاسی نیستیم

محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی با حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت، مشکلات و چالش‌های سینما ارائه داد.

محمد خزاعی با بیان اینکه مردم دوست دارند فیلم سالم ببینند و تلاش خواهیم کرد که این خواسته برآورده شود، گفت: ما مخالف فیلم در حوزه های سیاسی یا ژانرهای دیگر نیستیم اما دیگر در میان آثار تولیدی، فیلم مبتذل نخواهیم داشت. اگر چه سازمان سینمایی الان با انبوهی از تولیدات دپو شده مواجه است که باید مشکلات و اشکالات آن ها مدیریت شود، اما در دولت جدید هیچ مجوزی برای ساخت فیلم‌های سخیف و مبتذل صادر نمی کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور مجوز ساخت و اکران با هنرمندان شفاف خواهیم بود، ادامه داد: اگر طرحی دارای ایراد است، در صورت اصلاح کامل، مجوز ساخت خواهد گرفت و با این روش دیگر کارگردان و سازندگان فیلم بعد از ساخت اثر گرفتار موانع و آسیب نمی شوند.

* رونمایی از آنونس رسمی «مست عشق»/فیلم حسن فتحی سرانجام نمایش داده می‌شود

آنونس رسمی فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده رونمایی شد.

طی ماه های گذشته اختلاف نظری که درباره میزان سهم مالکیت فیلم سینمایی «مست عشق» میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک به وجود آمده و موجب توقف ادامه‌ تولید و آماده‌سازی و اکران فیلم شده بود ، حل و فصل شد و گروه این روزها در حال تدارک برای فیلمبرداری چند سکانس باقی مانده فیلم هستند تا «مست عشق» به زودی برای اکران عمومی آماده شود.

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، سلما ارگچ، حسام منظور، بنسو سورال و هالیت ارگنچ گروه بازیگران «مست عشق» را تشکیل می دهند.

*جدول فروش هفتگی سینماها: صدرنشینی «گشت ۳» با سه روز اکران

با ورود فیلم کمدی «گشت ۳» به اکران پاییز، این فیلم با تنها سه روز نمایش به رقم فروش ۳ میلیارد تومان رسید و در صدر جدول فروش این هفته سینماها قرار گرفت.

«دینامیت» دومین فیلم بالای جدول هم کمدی است. فیلمی که با وجود گذشت  16 هفته از اکران هنوز گیشه خوبی دارد و به مجموع فروش ۲۳ میلیارد تومان رسیده

«قهرمان» اصغر فرهادی در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد. فیلمی که مجموع فروشش با گذشت سه هفته، از ۷ میلیارد تومان گذشته است.

در رتبه های بعدی  «منصور»، «درخت گردو» ، «حکم تجدید نظر» «پوست» و «آپاچی» قرار دارند.

* جزئیات تازه از وی او دی صدا و سیما: ناظر رسما رقیب شد/اشتراک این وی او دی رایگان است!

روزنامه خراسان نوشت: «پلتفرم تلوبیون که در سال‌های گذشته به عنوان پلتفرم مخصوص پخش برنامه‌های صداوسیما شناخته می‌شد، به تازگی سرویس جدیدی به نام «تلوبیون پلاس» را راه‌اندازی کرده که یک پلتفرم وی‌اودی تمام‌عیار است. این پلتفرم که فیلم‌ها و سریال‌های روز ایران و جهان را منتشر می‌کند، تازه‌ترین رقیب پلتفرم‌های وی‌اودی نظیر فیلیمو و نماواست که پا به عرصه وجود گذاشته، اما با یک تفاوت مهم؛ این که اشتراک آن رایگان است.

در میان محصولات خروجی تلوبیون پلاس، به نظر می‌رسد اکثر قریب به اتفاق یا همه فیلم‌ها و سریال‌های خارجی پلتفرم تلوبیون با دوبله اختصاصی عرضه شده‌اند. این در حالی است که فیلیمو و نماوا به عنوان متمول‌ترین و برترین‌های بازار فیلم و سریال اینترنتی، بسیاری از محصولات را با زیرنویس منتشر می‌کنند و امکان دوبله همه محصولات را ندارند. باید پرسید آیا تلوبیون پلاس برای این حجم از دوبله‌های اختصاصی محصولات روز، از امکانات متعلق به سازمان صداوسیما مثل واحد دوبلاژ سیما استفاده می‌کند یا نه؟

در عین حال مهم ترین نکته درباره تلوبیون پلاس، رایگان بودن نرخ اشتراک آن است. در حالی که فیلیمو و نماوا در پلن‌های مختلف درآمدی، نرخ‌هایی از حدود ماهانه ۵۰ هزار تومان (در اشتراک‌های بلندمدت) تا ماهانه ۱۰۰ هزار تومان دارند، اشتراک تلوبیون پلاس رایگان است. این موضوع اگرچه در نگاه نخست، برای مخاطب جذاب به نظر می‌رسد، اما می‌تواند شائبه دامپینگ را در بازار به ذهن برساند. دامپینگ به طور خلاصه به معنای قیمت‌شکنی و عرضه رایگان یا بسیار ارزان محصول است، با هدف این که رقبا از میدان به در شوند و بازار در انحصار یک عرضه‌کننده قرار گیرد. پس از این زمان که ممکن است چند ماه یا چند سال به طول بینجامد، عرضه‌کننده مسلط بر بازار، می‌تواند هر نوع قیمت‌گذاری را انجام دهد یا قواعد دیگر را در بازار به وجود بیاورد، چراکه دیگر رقیب مهمی ندارد. لذا از این منظر این مسئله در بلندمدت به زیان مخاطب است.

نکته مهم دیگر درباره راه‌اندازی این پلتفرم، سخنی است که بارها گفته شده. سازمان صداوسیما در حالی تلوبیون پلاس را به عنوان رقیب پلتفرم‌های وی‌اودی امروز به وجود آورده که همزمان نهاد ناظر و تنظیم‌گر (رگولاتور) پلتفرم‌هاست! به بیان دیگر، آن که در حال رقابت با فیلیمو و نماواست، همزمان از طریق ساترا بر آن‌ها نظارت می‌کند

 

......ورزشی

* اصفهان فاتح مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور نابینایان شد

نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی نابینایان در بخش مردان با قهرمانی اصفهان به پایان رسید.

علی اصغر هادیزاده، سرپرست فنی این مسابقات گفت: این رقابت‌ها در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس  با حضور 198 ورزشکار از ۲۳ استان کشور برگزار شد. پس از پایان مسابقات، اصفهان با 38 امتیاز قهرمان شد، همدان با ۲۹  امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و تهران با 27 امتیاز سوم شد. فارس با ۲۵ امتیاز، لرستان با ۱۷ و خراسان رضوی با ۱۶.۵ امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند.

هادیزاده اظهار کرد: امتیاز این رقابت‌ها علاوه بر قرار گرفتن در رنکینگ جهانی، ثبت رکورد و انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های پارا‌آسیایی چین محسوب می‌شود. وی ادامه داد: در مواد مختلف این مسابقات و در ماده  ۱۰۰ متر کلاس t۱۱ امیرحسین رجبی از  تهران، ۱۰۰ متر کلاس t۱۲ مهرداد مرادی از همدان، ۱۰۰ متر کلاس t۱۳ سورن داسنورد از  گیلان، در ماده ۴۰۰ متر کلاس t۱۱ مهدی دستخوش از  فارس، در ۴۰۰ متر کلاس t۱۲ محمد منصوری از  تهران، در ۴۰۰ متر کلاس t۱۳ امید ظریف از فارس، در ماده ۱۵۰۰  متر کلاس t۱۱ امیرحسین وزینی از همدان، ۱۵۰۰ متر  کلاس t۱۲ و t۱۳ علی الهی از  اصفهان، در ماده پنج هزار متر کلاس t۱۲ و t۱۳ میکائیل دیانی از تهران ، پرتاب وزنه کلاس f۱۱ رضا امید بیگی از  تهران، پرتاب وزنه کلاس f۱۳ سامان پاکباز از کهگیلویه و بویراحمد، پرش طول کلاس t۱۱ روح الله رفیعی از چهارمحال و بختیاری ،  پرش طول کلاس t۱۲ میلاد خانلرزاده از  مازندران، پرش طول کلاس t۱۳ مهدی مرادی از  فارس، پرتاب دیسک کلاس f۱۱ حسن باجلوند از لرستان، پرتاب دیسک کلاس f۱۲ علی شمشیری از اصفهان  و پرتاب نیزه مسعود حیدری از  لرستان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و به مدال طلا دست یافتند.

 

.......حوادث

* سرقت از حساب بانکی پدر برای خرید بازی های آنلاین

پسری که از حساب پدرش برای خرید بازی آنلاین مبلغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، به درد سر افتاد .

سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: چندروز پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیرمجاز به مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حسابش خبر داد. بدنبال اظهارات این مرد  پرونده ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های تراکنش‌های انجام‌شده مشخص شد مبلغ به سرقت رفته جهت افزایش اعتبار برای ارتقای قابلیت‌ها و تجهیزات جنگی بازی آنلاین "کال اف دیوتی" انجام‌ شده است.

عباسی ادامه داد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته متهم که فرزند شاکی پرونده بود، شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت با استفاده از گوشی تلفن همراه پدرش اقدام به خرید کرده و سپس پیامک‌های تراکنش بانکی را پاک‌ کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در پایان آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی را یک ضرورت دانست و گفت: والدین برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی فرزندان خود داشته باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *