شناسه خبر: 34773 منتشر شده در مورخ: 1400/8/30 ساعت: 11:36 گروه: اجتماعی  
ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی

ایجاد ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۹/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود اشتغالی

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبنی بر تولید، نوآوری و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از میزان، ذوالفقار یزدان‌مهر در رابطه با برنامه‌های ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی، گفت:  در سال ۱۳۹۹ در رابطه با بحث اشتغال  ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ و ۶ درصد به مددجویان این سازمان پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: تعهد ما برای پرداخت این تسهیلات ایجاد ۵۷ هزار شغل بوده است که خوشبختانه در سال گذشته حدود ۶۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما در بحث اشتغال ایجاد اشتغال مبتنی بر تولید، نوآوری و اشتغال پایدار است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در ادامه و بابیان اینکه در همین راستا با بنیاد برکت برنامه‌ای به نام «حرکت بابرکت» با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار را اجرا کرده‌ایم، افزود: و در همین راستا  با همکاری بنیاد برکت راهبرهایی تعیین  شده‌اند که با مراجعه به روستاها و سنجش میزان علاقه، نیاز، استعداد و توان مددجویان بر اساس نتایج این سنجش به مددجویان آموزش، مشاوره و پیشنهاد کار می‌دهند.

یزدان‌مهر ادامه داد: درنهایت در بحث خویش‌فرمایی علاوه بر اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان ساکن روستا در یک مدت‌زمان ۵ ساله ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما را نیز برای مددجویانی که اشتغال‌زایی به‌صورت خویش‌فرما داشته‌اند پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: به خیرین کارآفرین یا خیرین اقتصادی  که تا ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرند ۴ میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت ۷ ساله پرداخت می‌کنیم و بازهم در یک مدت‌زمان  ۵ سال بیمه سهم کارفرما را به این کارفرمایان پرداخت می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی در خصوص برنامه حمایتی از زنان سرپرست خانوار بابیان این‌که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، حدود ۱۲۰۰ گروه به نام «گروه همیار» تشکیل داده‌ایم که   به دسته‌های ۵ الی ۷ نفرِ تقسیم می‌شوند و با ایجاد تعاونی به زنان سرپرست یاری می‌دهند که به  این گروه‌ها ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: جمعاً از تعداد  ۶۰ هزار و ۸۰۰ نفر به‌کار گرفته‌شده در سال گذشته ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *