شناسه خبر: 34759 منتشر شده در مورخ: 1400/8/29 ساعت: 10:01 گروه: دانش و فن آوری  
رونمایی از ویژگی‌های تازه در کلاب‌هاوس

رونمایی از ویژگی‌های تازه در کلاب‌هاوس

محدود شدن فعالیت کاربران بر صوت در بستر جدید‌التأسیس کلاب‌هاوس، این بستر را به شبکه‌ای محبوب در میان نابینایان دنیا تبدیل کرده است و بسیاری از کسانی که اهل گرد هم آوردن هم‌نوعانشان و برگزاری جلسات و گفتگو‌های گروهی برخط بودند حالا کلاب‌هاوس را به مدل‌های پیشین ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایران سپید محدود شدن فعالیت کاربران بر صوت در بستر جدید‌التأسیس کلاب‌هاوس، این بستر را به شبکه‌ای محبوب در میان نابینایان دنیا تبدیل کرده است و بسیاری از کسانی که اهل گرد هم آوردن هم‌نوعانشان و برگزاری جلسات و گفتگو‌های گروهی برخط بودند حالا کلاب‌هاوس را به مدل‌های پیشین ترجیح می‌دهند. الحق کلاب‌هاوس هم کم نمی‌گذارد و هر روز با یک امکان و قابلیت تازه، کار را برای کاربران راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند. این بار هم طراحان کلاب‌هاوس امکاناتی جذاب را به نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس اضافه کرده‌اند.

آنطور که وبسایت «تِک کرانچ» خبر داده، کلاب‌هاوس برای مدیران و میزبانان اتاق‌های چت یک ابزار مفید جدید عرضه کرد. این شرکت ویژگی جدیدی در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود ارائه داده است که به سازندگان اجازه می‌دهد چت‌های صوتی اتاق‌های زنده را رکورد کرده تا افرادی که لایوها را از دست دادند؛ بتوانند بعدا آن‌ها را گوش کنند. کلاب‌هاوس اعلام کرده بود این ویژگی در اواخر ماه سپتامبر در دسترس قرار می‌گیرد.

با این ویژگی که «Replay» نام دارد؛ می‌توان اتاق‌های عمومی به صورت اختیاری ضبط کرده و بعد در کلاب یا پروفایل برای دسترسی دیگران قرار داد. این رکوردهای بازپخش، برای میزبان‌ها قابل دانلود هم هستند تا بتوان آن‌ها را در خارج از محیط کلاب‌هاوس نیز به عنوان پادکست یا کلیپ در یوتیوب یا استوری در اینستاگرام و ویدئوی تیک‌تاک و هر جای دیگری به اشتراک گذاشت.

ویژگی Replay از لینک‌های پین شده نیز پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی که قبلا کلاب‌هاوس ارائه کرده و به مدیران و میزبان‌ها اجازه می‌دهد یک لینک را در بالای اتاق نمایش دهند. هر فردی که دارد به این چت‌های صوتی ضبط شده گوش می‌دهد؛ قابلیت پرش به رکورد بعدی یا گوش دادن با سرعت ۱.۵ یا ۲x، مکث کردن ضبط و ساخت کلیپ‌های ۳۰ ثانیه‌ای را دارد.

سازندگان کلاب‌ها نیز می‌توانند مشاهده کنند چه افرادی رکوردهای ضبط شده قبلی را گوش داده‌اند و به آن‌ها اجازه دهند این تجربه را با دیگران به صورت زنده نیز به اشتراک بگذارند. قرار است ویژگی Replay هفته آینده در ویژگی اکتشافی دیگر کلاب‌هاوس که شامل جست‌وجوها می‌شود؛ نیز ظاهر شود. کلاب‌هاوس در حال معرفی ویژگی دیگری به نام total room count نیز است تا به میزبان‌ها اجازه تجزیه و تحلیل مفیدتری درباره تعداد افرادی که یک اتاق زنده را گوش دادند؛ بدهد.

ویژگی Replay و گوش دادن دوباره چت‌های صوتی پس از اتمام لایو، می‌تواند محبوبیت کلاب‌هاوس را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. این ویژگی برای افرادی که غالبا زمان‌های لایوها را از دست می‌دهند؛ بسیار مهم و کاربردی بوده و به دیگران نیز اجازه می‌دهد در کلاب‌هاوس بیشتر جست‌وجو کرده و ضبط‌های اکتشافی مفیدی پیدا کنند.

سازندگان اتاق‌ها نیز این فرصت را دارند که روی محتوای رد و بدل شده در اتاق‌های زنده، کار کرده و محتوای بهتری برای یافتن مخاطبان بیشتر تولید کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *