شناسه خبر: 34752 منتشر شده در مورخ: 1400/8/26 ساعت: 09:58 گروه: اجتماعی  
مشارکت خیره کننده دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در جشنواره ورزشی غیرحضوری

مشارکت خیره کننده دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در جشنواره ورزشی غیرحضوری

در جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور، که به مناسبت گرامی داشت روز و هفته ملی پارالمپیک، در 10 محور و به صورت غیرحضوری برگزار گردید، بیش از 1300 اثر به بخش داوری راه یافت.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در راستای توسعه ورزش دانش آموزان بانیازهای ویژه و به مناسبت گرامی داشت روز و هفته ملی پارالمپیک، جشنواره ورزشی دانش آموزان سراسر کشور، به صورت غیرحضوری و در ده محور، از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهرماه برگزار شد.

علی حجابی، مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این خصوص گفت: ایجاد تحرّک بدنی در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه و توسعه و بهبود آمادگی جسمانی و حرکتی، در هر شرایطی، از اولویت های تربیت در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. اکنون که شرایط حضور دانش آموزان جهت انجام فعالیت های جسمانی و بازی در مدرسه میسّر نیست، ایجاد بستری جهت استمرار فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی در خانه، اهمیت بسیار زیادی دارد. در همین راستا، سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به عنوان میزبان، جشنواره ورزشی ویژه دانش آموزان بانیازهای ویژه را به صورت غیرحضوری و در 10 محور، شامل؛ 1) حلقه هولاهوپ 2) طناب زنی 3) دراز و نشست اصلاح­شده 4) مهارت های تنیس روی میز 5) بازی­های بومی، محلی/ خلّاقانه 6) عکاسی با موضوع ورزش 7) طراحی پوستر و لوگوی ورزشی 8) طراحی، گرافیک و نقاشی با موضوع ورزشی 9) گزارشگری مسابقات ورزشی رشته­ های ورزشی(دانش ­آموز گزارشگر) و 10) مشبک برنامه ریزی و اجرا نمود.

در این جشنواره بیش از 1300 اثر به بخش داوری راه یافت و از این تعداد، 252 اثر به تفکیک محورهای ده گانه، گروه معلولیت و جنسیت برگزیده شدند. منتخبین با مشارکت کمیته ملی پارالمپیک مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور دکتر حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان، طلوع کیان، مسئول روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و رییس ستاد بزرگداشت روز و هفته ملی پارالمپیک، شهریاری دبیر ستاد، سایر مسئولین ستادی و استانی و تعداد محدودی از دانش آموزان منتخب به همراه اولیای خود، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات آموزشگاه باغچه بان 2 برگزار گردید.

در این مراسم خانم کریمی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، ضمن ارائه گزارشی مبسوط از فعالیت های صورت گرفته در دبیرخانه جشنواره، دستیابی به اهداف و آرمان­ های پارالمپیک را از اهداف این جشنواره برشمردند. خانم کریمی خانواده ها را بخش مهمی از فرآیند آموزش دانش آموزان در دوران کرونا دانست و از همراهی و همکاری ایشان در پیشبرد اهداف آموزشی، پرورشی و ورزشی دانش آموزان تقدیر نمودند. در ادامه، آقای دکتر حسینی، طی سخنانی به اهداف برگزاری جشنواره اشاره نموده و از تمامی دست اندکاران برنامه ریزی و اجرای این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.ایشان توسعۀ ورزش دانش آموزی را بستری برای تقویت آیندۀ ورزش کشور دانست و از افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در مسابقات پارالمپیک توکیو 2020 که تحسین مقام معظم رهبری را نیز در پی داشت، به عنوان نشانه هایی از حرکت ورزش معلولین در مسیر درست یاد کردند.

در بخش دیگری از این مراسم آقای طلوع کیان با بیان اینکه برخی از کارهایی که انسان به عنوان شغل انجام می­دهد، علاوه بر ماهیت فیزیکی، شغلی و درآمدزایی، دارای ماهیت معنوی و روحانی است،  توفیق خدمت به دانش آموزان بانیازهای را از این دست کارها دانست. ایشان با اشاره به شرکت تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در این جشنواره، خواستار استمرار برگزاری این برنامه در سال های آتی شد. اجرای برنامه های ورزشی متنوع توسط دانش آموزان بانیازهای ویژه و تقدیر از 20 نفر از دانش آموزان منتخب، به نمایندگی از دانش آموزان برگزیده و دو نفر از داوران جشنواره از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *