شناسه خبر: 34743 منتشر شده در مورخ: 1400/8/24 ساعت: 12:15 گروه: اجتماعی  
تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی بوشهر

تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی بوشهر

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی اولین جلسه شورای هماهنگی، توسعه و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش استثنایی استان بوشهر که سومین نشست پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان است، برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از آموزش و پرروش استثنای، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی است و از زمان ایجاد، ساختار سازمانی متناسب با مأموریت‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سطح ملی و استانی دیده شده است.

وی افزود: علی‌رغم خدمات فراسازمانی، ساختار آموزش‌وپرورش استثنایی در سطح مناطق حلقه مفقوده است و این ساختار در سطح مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: باهدف گسترش فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی تا سطح مناطق و انسجام‌بخشی در سطح ادارات کل، تشکیل شورای هماهنگی، توسعه و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استثنایی استان به تصویب شورای سازمان رسیده است.

معاون وزیر با بیان اینکه در نظام‌های تعلیم تربیت دنیا حساسیت ویژه‌ای بر روی آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد گفت: نظام تعلیم و تربیتی موفق‌تر است که تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آن موفق عمل کند و آموزش و پرورش استثنایی پیشران نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای عدالت ترجیحی ایجاد شده است و مخاطبین و فراگیران سازمان آموزش و پرورش استثنایی کسانی هستند که زحمت، وقت تخصص و هزینه مضاعفی را طلب می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی همه مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش را در خود دارد و این سازمان مینیاتوری از همه فعالیت‌ها و خدمات وزارت آموزش‌وپرورش است اظهار کرد: علاوه بر این، آموزش‌وپرورش استثنایی در چهار طرح سنجش سلامت نوآموزان، مراکز آموزشی و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری، طرح آموزش دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر و طرح هدایت نیز خدمات ویژه به آموزش‌وپرورش عادی ارائه می‌نماید.

وی افزود: آموزش‌وپرورش استثنایی علاوه بر چهار مأموریت ذکر شده یک فعالیت ویژه مهم دیگر را بر عهده دارد که آن ارائه خدمات حمایتی و توان‌بخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی تصریح کرد: شوراهای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و مناطق می‌توانند یاری دهنده آموزش و پرورش استثنایی در ارائه خدمات به دانش آموزان عادی و استثنایی باشند.

معاون وزیر در ادامه نشست با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر به ۱۰۷۰ وسیله آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز دارند گفت: سال گذشته در قالب نهضت توان‌افزایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید این تجهیزات توسط خیرین به دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر کمک شد و در سال جاری نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برای این تجهیزات اختصاص می‌یابد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانش آموزان کم برخوردار از تجهیزات هوشمند آموزشی در ایام کرونا بی بهره بودند گفت: با همت خیرین تاکنون ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شده است.

وی افزود: ۱۲ هزار دانش آموز استان بوشهر نیز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی نداشتند که با همت خیرین و دستگاه های اجرایی برای ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان تاکنون تبلت تهیه شده است و این استان جزو ۵ استان برتر در این زمینه است. ۶ میلیارد تومان اعتبار به زودی از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی ویژه ۴۵۰۰ دانش آموز دیگر استان بوشهر که هنوز تجهیزات هوشمند آموزشی ندارند اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر با بیان اینکه مراکز جامع تشخیصی، توانبخشی، مشاوره و آموزشی با هدف ارائه خدمات جامع به دانش آموزان استثنایی تاکنون در ده استان راه اندازی شده است گفت: با توجه به وجود زمین در بوشهر، در صورت مشارکت خیرین در ساخت این مرکز، یک میلیارد تومان اعتبار از سوی آموزش و پرورش استثنایی برای تامین تجهیزات این مرکز اختصاص خواهد یافت. تا پایان سال یک مشاوره خانواده و دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز در استان بوشهر راه اندازی خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۳۴ مدرسه این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: ۳۹۴ نیرو در آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند و در این استان یک مرکز مشاوره ویژه دانش آموزان استثنایی‌ و ۲۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز فعالیت دارند.

نوروزی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان بوشهر در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده اند گفت: ۵۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی که در سامانه سیدا ثبت نام شده اند هم در برنامه سنجش نوبت گیری شده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *