شناسه خبر: 34737 منتشر شده در مورخ: 1400/8/24 ساعت: 09:30 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 24 آبان 1400

روزنامه دوشنبه 24 آبان 1400

عناوین امروز: کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عدالت فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند- آموزش نت نویسی به نابینایان، با روشی بازی محور-آموزش کمکهای اولیه به نابینایان این بخش مسمومیتها-معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش مردان-شـرط بندی به قیمت جان دختر جوان.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه  24 آبان 1400

9 ربیع الثانی 1443

15 نوامبر  2021

سال بیست و چهارم شماره 6845

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عدالت فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند

* آموزش نت نویسی به نابینایان، با روشی بازی محور

*آموزش کمکهای اولیه به نابینایان این بخش  مسمومیتها

*معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش مردان

*شـرط بندی به قیمت جان دختر جوان

 

.........خبر ویژه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این اداره‌کل اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی و ایجاد دسترسی آسان به منابع کتابخانه‌ای برای تمام اقشار جامعه را مورد توجه و اهتمام قرار داده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره و بهزیستی خراسان رضوی، افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی در جامعه امروز وظیفه پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مردم را بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: هدف کتابخانه های عمومی ارائه خدمات کتابخانه ای به همه اقشار جامعه در همه مناطق و برگزاری برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی کتاب محور به منظور پرکردن اوغات فراغت و افزایش آگاهی عمومی جامعه پیرامون کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه هدف، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نه تنها به عنوان یک ضرورت بلکه به عنوان بهترین عامل برای پر کردن ایام فراغت آنان محسوب می شود.
مسعود فیروزی با اشاره به محدودیتهای موجود در مراکز معلولان جسمی حرکتی و ذهنی بهزیستی، افزود: با توجه به نبود امکان حضور ۱۰۰ درصدی و مداوم این قشر در کتابخانه های عمومی باید تمهیداتی مانند راه اندازی کتابخانه های سیار فراهم شود تا دسترسی جامعه هدف بهزیستی به منابع اطلاعاتی و استفاده از ارائه خدمات کتابخانه ای با سهولت بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی در مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین زنان ساکن در خانه های امن این سازمان با توجه به آسیبهای روحی وارد شده به آنان، در راستای افزایش فرهنگ عمومی و درک و آگاهی این قشر با بهره گیری از ظرفیتها و خلاقیت های اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گام موثری در ایجاد نشاط فرهنگی و آماده سازی آنان برای برگشت این افراد به جامعه است.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان  رضوی در خصوص ارائه تسهیلات لازم برای عضویت کارکنان بهزیستی، خانواده های آنها و جامعه هدف این سازمان در کتابخانه های عمومی، کمک به تامین کتابخانه های واجد شرایط سازمان در قالب راه اندازی کتابخانه های مشارکتی، ارائه مشاوره های تخصصی، کتابداری به منظور توسعه و بهبود ارائه خدمات در کتابخانه های مشارکتی سازمان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه های عمومی، برنامه ریزی به منظور گسترش خدمات بخش نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات غیرحضوری کتابخانه‌ای به سالمندان، تامین منابع مورد نیاز پیشخوان های خدمات کتابخانه ای ایجاد شده توسط سازمان در سرای سالمندان، معرفی کتاب های مناسب گروه سنی پیش دبستانی برای اجرای برنامه های قصه گویی یا جمع خوانی در مهدهای کودک و همکاری در اجرای برنامه های مناسبتی سازمان در محل کتابخانه های عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.
در مقابل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در فراهم کردن امکان شرکت کتابداران و مسوولان کتابخانه های سازمان در جلسات مرتبط با کتابخانه های عمومی به منظور تبادل تجربیات، اهدای منابع مورد نیاز کتابخانه ای ویژه گروه های خاص شامل منابع بریل و گویا برای نابینایان و منابع مختص ناشنوایان، نشریات ویژه جامعه هدف این سازمان به کتابخانه های عمومی و امکان بارگذاری منابع اهدایی در سامانه ویژه نابینایان و کم بینایان اداره کل و سامانه سازمان با رعایت حقوق مالکیت معنوی ناشر، ارائه مشاوره به اداره کل کتابخانه ها در مناسب سازی ورودی کتابخانه های عمومی برای استفاده معلولان و معرفی کارشناس واجد شرایط آشنا به خط بریل و دارای تجربه کاری در انجام امور نابینایان وکم بینایان به منظور استقرار در محل تعیین شده توسط اداره کل کتابخانه ها همکاری های لازم را خواهد داشت.
۲۲۲ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

 

.......گزارش ویژه

*آموزش نت نویسی به نابینایان، با روشی بازی محور

موسیقی، یکی از مهمترین علایق هنری نابینایان محسوب می شود و اساساً این علاقه را می توان در نسل های مختلف جست و جو کرد. به همین اعتبار، آموزش موسیقی از دوران کودکی به افراد دارای آسیب بینایی، یکی از مهمترین دغدغه های والدین، بویژه والدین نسل امروز است. باز بر همین اعتبار، آموزگاران موسیقی تلاش می کنند تا با روش های تازه، این هنر را به بهترین شکل آموزش دهند.

یوسف سعیدی، هنرجوی آواز کلاسیک در تبریز، یکی از این آموزگاران است که با ابداع یک روش نو، نت نویسی را به کودکان نابینای عضو مؤسسه ی فرهنگی-هنری نابینایان بصیر آموزش می دهد.

این آموزگار جوان در گفت و گو با ایران سپید، ابتدا به اشتیاق خود به امر آموزش موسیقی به نابینایان اشاره می کند: «استاد آواز من دکتر داوودی، کم بیناست؛ در سال های اخیر، همین میزان بینایی او کمتر شده است. مشاهده ی وضعیت جسمی استاد، بر آنم داشت تا روشی برای نت نویسی نابینایان پیدا کنم. این را هم اضافه   کنم که استاد من با بریل آشنا نیست؛ چون در دوران تحصیلات عالیه ی موسیقی خود در جمهوری آذربایجان، میزان بینایی اش آن اندازه بود که بدون احساس نیاز به آموزش بریل، در بخواند».

سعیدی در شروع اقدام خود، به منابع خارجی مراجعه می کند: »متأسفانه در ایران منابع مدون درباره ی آموزش نت نویسی به نابینایان نداریم. کتاب های موسیقی به بریل هست، اما آنچه مد نظر من بود، یک مجموعه ی مدون آموزش نت نویسی بود که در ایران پیدا نکردم. به همین دلیل تحقیقاتم را با مراجعه به منابع خارجی شروع کردم و در کنار این تحقیقات، با کارشناسانی در کانزاس و ازمیر ترکیه مکاتبه کردم. به دنبال این مکاتبات، از محضر این اساتید نکات زیادی آموختم؛ حتی یکسری دوره های آنلاین هم برگزار کردیم. بعد از این مرحله، تلاش کردم تا با مؤسسات و تشکل های نابینایی آشنا شوم. نتیجه ی این تلاش، آشنایی من با مؤسسه ی نابینایان بصیر و آقای رفعتی، مدیر این مؤسسه بود. طی صحبت هایی که با آقای رفعتی داشتم، قرار شد آموزش گروه کر نونهالان این مؤسسه را به عهده بگیرم».

یوسف سعیدی کار خود در مؤسسه ی نابینایان بصیر را با برقراری ارتباط با کودکان نابینا آغاز می کند: «مهمترین نکته در آغاز کار، برقراری ارتباط با نونهالان نابینا بود. برای اینکه بتوانم یک ارتباط صمیمی و در عین حال محکمی بین خودم و بچه ها ایجاد کنم، یک قطعه ی کوتاه را به آن ها یاد دادم و طی دو هفته این قطعه را با هم تمرین کردیم تا بتوانیم در ویژه برنامه ی روز جهانی عصای سفید آن را اجرا کنیم. خوشبختانه این کار نتیجه ی خوبی داشت. بعد از این بود که تصمیم گرفتم کار را کمی گسترش دهم و بچه ها را به سمت آموزش نت خوانی هدایت کنم. در کنار این کار، یک قطعه ی دیگر را هم تمرین می کنیم و علاوه بر این، روی صدا سازی و آشنایی با نت ها هم کار می کنم.»

سعیدی برای آشنا ساختن هرچه بهتر کودکان با نت های بریل، به روشی بازی محور مراجعه می کند: «احساس کردم کار آشنا کردن بچه ها با نت های بریل، در ابتدای امر دشوار است؛ چون هنوز با حروف الفبا به بریل آشنا نیستند. به همین علت تصمیم گرفتم با درست کردن کارت های چوبی، الفبا را به آن ها یاد بدهم. به این شکل که حروف الفبا را با ایجاد کردن سوراخ هایی در کارت ها، به بچه ها می آموزم؛ مثلاً کارت حرف الف دارای یک سوراخ است یا کارت ب دارای دو سوراخ به صورت عمودیست. به همین شکل حروف را یاد می دهم و همچنین اعداد را با استفاده از این تکنیک می آموزم. این کارت ها را به والدین هم داده ام که با بچه ها در خانه تمرین کنند. اتفاقاً چون این روش به نوعی شبیه همان کارت بازی های دوره ی کودکی ماست، تأثیر خود را گذاشته و بچه ها به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده اند. مثلاً یکی از بچه ها با کنار هم چیدن کارت های حروف ب و الف، کلمه ی با را درست کرده است. سایر بچه ها هم همینطور عمل می کنند. بعد از آشنایی بچه ها با حروف کم کم به سراغ آموزش سولفژ می رویم».

سعیدی حتی به این فکر می کند که دیکته را هم با هنرجو های نونهال خود کار کند و برای همین اقدام، ایده ی جالبی در ذهن دارد: «وقتی بچه ها کاملاً با خط بریل و حروف الفبا آشنا شدند، کمکم نت ها را به آن ها یاد می دهم و بعد از آن، به دیکته می پردازیم. در این مرحله، برای تقویت دیکته ی بچه ها، به این فکر می کنم یک مجموعه ی کوچک شعر و موسیقی تهیه کنم؛ یک مجموعه ی مکتوب همراه با فایل صوتی. این اقدام کمک می کند تا بچه ها علاوه بر تقویت دیکته، با یکسری آهنگ ها که یادگیریشان آسان است، آشنا شوند. قدم به قدم با این روش ها، به سمتی پیش می رویم که به امید خدا این نونهالان در آینده به یک موسیقیدان تبدیل شوند».

سعیدی در حال حاضر شش هنرجوی کودک دارد که معتقد است یک سال زمان لازم است تا هنرجو های او یک قطعه را به طور کامل یاد بگیرند، نت نویسی کنند و سولفژ آن را هم فرا بگیرند. او مشغول تدوین و تألیف یک مجموعه منبع به زبان فارسی در زمینه ی آموزش نت نویسی برای نابینایان است. این مجموعه قرار است در چند جلد منتشر شود که فعلاً یک جلد آن آماده ی انتشار است.

 

..........آموزشی

*آموزش کمکهای اولیه به نابینایان این بخش  مسمومیتها:

مسمومیت به این معناست که سم از راهی وارد بدن شده و وارد خون شود و در کل بدن منتشر شود. مسمومیت به دلایل مختلفی اتفاق می افتد بعضی از مسمومیتها تماسی هستند بعضی تزریقی و بعضی دیگر خوراکی و استنشاقی. مسمومیت تماسی مثل اینکه مواد سمی با پوست بدن تماس پیدا کنند مانند تماس با گازهای شیمیایی یا حشره کشها.

در این نوع از مسمومیت بعد از تماس سم به تدریج جذب پوست و خون می شود و علائمی مثل کبودی، تورم در ناحیه تماس مشکلات تنفسی، تهوع، استفراغ و سرگیجه و سردرد، شوک و کاهش فشار خون را به وجود می آورد. در این نوع مسمومیت اهمیت دارد که ابتدا ماده سمی را از روی پوست پاک کنیم برای این کار عضو را با آب نمی شوییم گاه سم به حالت مایع یا پودری روی پوست دیده می شود برای همین اول خود سم را از روی پوست پاک می کنیم و سپس پوست را با آب فراوان و صابون شستشو می دهیم.

وقتی به یک فرد مسموم می رسیم باید به محیط اطراف دقت کنیم تا نوع سمی که فرد با آن مسموم شده است را بیابیم. از سوختگی اطراف دهان، بوی بازدمدارو یا جعبه های دارویی که در اطراف او وجود دارد تا حدی می توان فهمید که او با چه ماده ای مسموم شده است. یک نوع از مسمومیتها خوراکی هستند مثل خوردن دارو در مواردی که فرد اقدام به خودکشی کرده است داروهایی مثل آرامبخشها و خواب آورها. یا ماده خوراکی که به باکتری یا ویروس آلوده شده باشد و فرد بعد از خوردن آن علائم مسمومیت را نشان دهد. در این موارد اگر فرد استفراغ کرده باشد مجددا او را وادار به استفراغ نکنید و بعد از تشخیص نوع سم و اطلاع به مرکز 115با تشخیص و اعلام آنها برای رقیق کردن سم خورده شده اقدام کنید رقیق کردن سم در یک ساعت اولیه مفید است برای رقیق کردن اغلب به فرد آب یا شیر خورانده می شود. گاه باید مراقب باشیم فرد استفراغ نکند مانند مواردی که با نفت یا مواد نفتی مسموم شده باشد چون بازگشت این مواد از راه دهان باعث سوختگی مسیر گوارشی و دهان می شود و حتی ممکن است مواد وارد ریه شود.

 نوع دیگری از مسمومیتها تزریقی هستند مثل تزریق یک دارو مانند مواد مخدر یا نیش حشرات و گازگرفتگی عقرب و مار. اگر فرد با نیش مار و عقرب گزیده شده باشد عضو گزیده شده را در راستای قلب قرار می دهیم و روی محل کمپرس سرد می گذاریم که تورم کمتر شود و جذب سم کاهش یابد. در مارگزیدگی کل عضو را با باند کشی می بندیم باید دقت کنید که محل گزش فشار داده نشود چون ممکن است کیسه سم که در محل وجود دارد پاره شده و سم منتشر شود. محل گزش را باید با انگشت پاک کنیم. گاه گازگرفتگی حیوانات وحشی باعث مسمومیت می شود که در این موارد بعد از اقدامات اولیه فرد باید برای گرفتن آنتی بادی هاری و کزاز به مرکز درمانی مراجعه کند.

اقدامات دیگر شامل این است که فرد در حالت ریکاوری و خوابیده قرار گیرد و سر به پهلو برگردانده شود که مواد استفراغ به ریه برنگردد. لباسهای تنگ باید آزاد شوند. علائم حیاتی مرتبا کنترل شود و اگر ایست قلبی تنفسی اتفاق افتاد احیاء شروع شود در مواردی که فرد با مواد سیانیدی که بسیار سمی هستند و برای امدادگر خطرناک هستند نمی توانیم تنفس مصنوعی را شروع کنیم.

گزش حشراتی مثل زنبور معمولا با درد و خارش همراه است و محل باید با آب و سرکه شسته شود. اگر تعداد حشراتی که فرد را گزیده اند زیاد باشد احتمال افزایش علائم  وجود دارد علائمی مانند خس خس سینه، زبان متورم، خارش و کاهش شدید فشار خون باید مورد توجه قرار گیرند و فرد به بیمارستان رسانده شود. اگر گزش حشره در محل دهان و راه تنفسی باشد خطرناک است چون ممکن است در اثر تورم راه هوایی راه تنفس بسته شود. در این حالت به بیمار تکه ای یخ می دهیم تا بمکد و آب سرد فراوان می دهیم تا بخورد.

اگر مسمومیت با گازها اتفاق بیفتد مانند گاز منوکسید کربن باید به این موارد دقت کرد اولا فرد را از محل انتشار گاز دور کنیم یا در محل تهویه مناسب ایجاد کنیم. در محل از زدن جرقه جلوگیری کنیم. این بیماران پوست کبود و رنگ پریده دارند و البته در مواردی مانند مسمومیت با دی اکسید کربن برعکس رنگ صورت برافروخته و قرمز می شود. نوعی از مسمومیت هم بر اثر نیش جانوران دریایی اتفاق می افتد که در آنها علاوه بر آنکه نباید محل را دستکاری کرد با غوطه ور کردن عضو در آب گرم باعث کاهش درد می شویم. گاهی هم اورژانس به همراهان بیمار توصیه می کند از کربن فعال برای کاهش اثرات سم استفاده کنند.

 

.........ورزشی

*معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش مردان

رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان روز شنبه 22 آبان در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید: این مسابقات به جهت انتخابی تیم ملی برای مسابقات پارا آسیایی هانگژو 2022 چین از حساسیت بالایی برخوردار بود و نفرات برتر شطرنج نابینایان در بخش مردان در آن حضور داشتند.

مسابقات در دو کلاس پزشکی ب1 و ب2-ب3 برگزار شد. در کلاس ب1، 12 شطرنجباز در 11 دور به صورت دوره ای به مصاف هم رفتند که در نهایت، علیرضا قورچی بیگی از استان قزوین با 8.5 امتیاز قهرمان شد، مهدی رومیفرد از استان اصفهان با 7.5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و عرفان محمدعلیزاده از استان تهران با 7.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر سوم شد. از آنجا که قرار است در کلاس ب1 چهار نفر به اردو های تیم ملی دعوت شوند، رستم دویستی نیز از استان تهران با 6.5 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و به همراه نفرات اول تا سوم به تیم ملی راه یافتند.

مسابقات کلاس ب2-ب3 با حضور 21 شطرنجباز برگزار شد که شطرنج بازان در 9 دور به روش سوئیسی به مصاف هم رفتند. در نهایت، امید کریمی از استان اصفهان با 7.5 امتیاز قهرمان شد، مجید باقری از استان بوشهر با 7 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و عماد الدین موسوی با 7 امتیاز و پوئن شکنی کمتر از استان زنجان سوم شد. به نفرات اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی از طرف فدراسیون نابینایان و کم بینایان اهدا شد. میثم مرادیان از استان اردبیل با 5.5 امتیاز، حمزه مصلح از استان خوزستان با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر و حسن توسلی از استان مرکزی با 5 امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند و به اردوی تیم ملی راه یافتند.

علی اکبر هدهدی رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در خصوص این مسابقات به ایران سپید گفت: رقابت ها بسیار سنگین بود. برای 10 نفری که به تیم ملی دعوت شده اند قصد داریم بین 8 تا 10 اردو برگزار کنیم. وی افزود: علاوه بر اردو ها، به صلاحدید فدراسیون نابینایان و در راستای آمادگی بیشتر برای مسابقات پارا آسیایی 2022 هانگژو چین، شطرنج بازان را به دو تورنمنت برونمرزی که اسرائیل در آن حضور نداشته باشد، اعزام خواهیم کرد. همچنین قصد داریم نفرات ملی پوش را به 4 اوپن داخلی که شطرنج بازان بینا در آن حاضر هستند شرکت دهیم تا آمادگی ورزشکاران افزایش یابد.

رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در خصوص نفرات نهایی اعزامی به چین گفت: هنوز میزان سهمیه کشور ها برای حضور در رقابت های پارا آسیایی هانگژو اعلام نشده است. به محض اینکه سهمیه ایران مشخص شود، برای رسیدن به ترکیب نهایی مسابقه انتخابی درون اردویی برگزار می کنیم تا نفرات اعزامی به چین مشخص شوند.

وی در پایان گفت: در دیماه مسابقات شطرنج شهر های ایران و در بهمنماه مسابقات دهه فجر را پیش رو داریم که امیدواریم در سطح بالایی برگزار شوند.

 

.........حوادث

*شـرط بندی به قیمت جان دختر جوان

دختر جوان که بازی قمار بر سر موادمخدر را باخته بود هنگام فرار از محل با ضربه چاقوی زن معتاد مجروح شد و جان باخت.

ساعت ۱۱:۴۰ شامگاه ۲۱ آبان، مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار در تماس با بازپرس حبیب‌الله صادقی از مرگ دختر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند.

با مخابره این خبر به بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات به دستور او آغاز شد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر جوان که از ناحیه کتف مجروح شده، ساعاتی بعد از انتقال به بیمارستان، به خاطر عفونت جان خود را از دست داده است.

خاله این دختر ۲۲ ساله در تحقیقات گفت: خواهرزاده‌ام شیما به تنهایی زندگی می‌کرد. امروز که برای دیدن او به خانه‌اش رفتم، متوجه شدم بی‌حال و نیمه‌هوش روی زمین افتاده است. بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و او را به بیمارستان منتقل کردند. شیما از ناحیه کتف مجروح شده بود و وقتی از او پرسیدم چه اتفاقی برایت رخ داده است. او گفت که چهار روز قبل زن جوانی به ‌نام سمیرا با چاقو ضربه‌ای به کتفش زده است. اما چون به نظر او ضربه سطحی بوده به دکتر نرفته و خودش زخم را پانسمان کرده بود. با گذشت چهار روز، زخم عفونت کرده و باعث می‌شود که او بی‌حال و نیمه‌جان داخل خانه بیفتد تا من او را پیدا کنم.

به دنبال اطلاعاتی که خاله شیما به تیم جنایی داد، به دستور بازپرس پرونده، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سمیرا ادامه یافت. در حالی که مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار مقابل بیمارستان بودند، به خودرویی مشکوک شدند که چند بار بی‌هدف از مقابل بیمارستان عبور کرده و یکی از سرنشینانش زن جوانی بود.

طبق اعلام پرسنل بیمارستان زن جوان لحظاتی قبل به بیمارستان رفته و اطلاعاتی درخصوص شیما گرفته بود. با توجه به مشخصاتی که خاله شیما درخصوص سمیرا داده بود و از سویی حضور او در بیمارستان و گرفتن اطلاعاتی در رابطه با دختر جوان، این احتمال برای مأموران پررنگ شد که وی همان سمیرا است.

با گزارش موضوع به بازپرس جنایی؛ مأموران برای دستگیری سرنشینان خودروی پراید وارد عمل شدند و با تعقیب خودرو، زمانی که زن جوان قصد ورود به مخفیگاهش را داشت، او را بازداشت کردند.

سمیرا که به خاطر مصرف مواد مخدر حال خوبی نداشت، در تحقیقات اولیه گفت: روز حادثه در منطقه دروازه غار با شیما قماربازی می‌کردیم. شرط‌‌‌بندی‌مان سر مواد بود، قمار را شیما باخت. اما به جای اینکه شرط خود را پرداخت کند، سوار موتورسیکلتی شد که راننده آن پسر جوانی به‌نام بردیا بود. او بی‌توجه به اعتراضات من می‌خواست فرار کند که عصبانی شدم و می‌خواستم با چاقو ضربه‌ای به کتف بردیا بزنم اما به جای بردیا چاقو به کتف شیما برخورد کرد. من نمی‌خواستم او را با چاقو بزنم، این اتفاق کاملاً ناخواسته بود. بعد از آن نگران شیما شدم و وقتی فهمیدم که حالش بد شده و او را به بیمارستان رسانده‌اند، به آنجا رفتم تا از وضعیت دختر جوان اطلاعاتی به‌دست بیاورم.

با اعتراف سمیرا به قتل ناخواسته، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *