شناسه خبر: 34735 منتشر شده در مورخ: 1400/8/23 ساعت: 12:08 گروه: ورزشی  
معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش مردان +فایل صوتی

معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان در بخش مردان +فایل صوتی

رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان روز شنبه 22 آبان در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید این مسابقات به جهت انتخابی تیم ملی برای مسابقات پارا آسیایی هانگژو 2022 چین از حساسیت بالایی برخوردار بود و نفرات برتر شطرنج نابینایان در بخش مردان در آن حضور داشتند.

مسابقات در دو کلاس پزشکی ب1 و ب2-ب3 برگزار شد. در کلاس ب1، 12 شطرنجباز در 11 دور به صورت دوره ای به مصاف هم رفتند که در نهایت، علیرضا قورچی بیگی از استان قزوین با 8.5 امتیاز قهرمان شد، مهدی رومیفرد از استان اصفهان با 7.5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و عرفان محمدعلیزاده از استان تهران با 7.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر سوم شد. از آنجا که قرار است در کلاس ب1 چهار نفر به اردو های تیم ملی دعوت شوند، رستم دویستی نیز از استان تهران با 6.5 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و به همراه نفرات اول تا سوم به تیم ملی راه یافتند.

مسابقات کلاس ب2-ب3 با حضور 21 شطرنجباز برگزار شد که شطرنج بازان در 9 دور به روش سوئیسی به مصاف هم رفتند. در نهایت، امید کریمی از استان اصفهان با 7.5 امتیاز قهرمان شد، مجید باقری از استان بوشهر با 7 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و عماد الدین موسوی با 7 امتیاز و پوئن شکنی کمتر از استان زنجان سوم شد. به نفرات اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی از طرف فدراسیون نابینایان و کم بینایان اهدا شد. میثم مرادیان از استان اردبیل با 5.5 امتیاز، حمزه مصلح از استان خوزستان با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر و حسن توسلی از استان مرکزی با 5 امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند و به اردوی تیم ملی راه یافتند.

علی اکبر هدهدی رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در خصوص این مسابقات به ایران سپید گفت: رقابت ها بسیار سنگین بود. برای 10 نفری که به تیم ملی دعوت شده اند قصد داریم بین 8 تا 10 اردو برگزار کنیم. وی افزود: علاوه بر اردو ها، به صلاحدید فدراسیون نابینایان و در راستای آمادگی بیشتر برای مسابقات پارا آسیایی 2022 هانگژو چین، شطرنج بازان را به دو تورنمنت برونمرزی که اسرائیل در آن حضور نداشته باشد، اعزام خواهیم کرد. همچنین قصد داریم نفرات ملی پوش را به 4 اوپن داخلی که شطرنج بازان بینا در آن حاضر هستند شرکت دهیم تا آمادگی ورزشکاران افزایش یابد.

رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در خصوص نفرات نهایی اعزامی به چین گفت: هنوز میزان سهمیه کشور ها برای حضور در رقابت های پارا آسیایی هانگژو اعلام نشده است. به محض اینکه سهمیه ایران مشخص شود، برای رسیدن به ترکیب نهایی مسابقه انتخابی درون اردویی برگزار می کنیم تا نفرات اعزامی به چین مشخص شوند.

وی در پایان گفت: در دیماه مسابقات شطرنج شهر های ایران و در بهمنماه مسابقات دهه فجر را پیش رو داریم که امیدواریم در سطح بالایی برگزار شوند.

در ادامه، می توانید فایل صوتی مصاحبه با علی اکبر هدهدی رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان را گوش کنید.

علی اکبر هدهدی رییس انجمن شطرنج فدارسیون نابینایان
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *