شناسه خبر: 34733 منتشر شده در مورخ: 1400/8/23 ساعت: 12:41 گروه: اجتماعی  
جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در زنجان مطالبه‌گر مناسب‌سازی مبلمان شهری هستند

جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در زنجان مطالبه‌گر مناسب‌سازی مبلمان شهری هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه اهداف مناسب سازی مختص معلولان نیست گفت: بر این اساس جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در استان شامل ۱۱۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال و سایر گروه‌ها اعم از جانبازان و غیره مطالبه گر مناسب سازی مبلمان شهری هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیازهای ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی و مشارکت اجتماعی این افراد، یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مناسب سازی محیط فیزیکی، سامانه حمل و نقل، اطلاعات، آموزش و پرورش، فناوری و تکنولوژی، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ای برای مشارکت افراد دارای معلولیت در همه  حوزه های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

این مسوول ادامه داد: ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تاکید داشته و در این میان همه سازمان ها، موسسات و شرکت هالی دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود و این اقدامات را در چارچوب بودجه مصوب سالانه خود عملیاتی کنند.

وی اظهار داشت: بهزیستی، مطالبه گر در زمینه مناسب سازی است و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه و استفاده از امکانات جامعه از ضروریات زندگی افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اهدای کمک های خیرین بصورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی با نیت عام و خاص به جامعه هدف بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی و خدماتی جمع آوری و جهت کمک هزینه درمان، معیشت، تحصیل، اشتغال، تامین جهیزیه و غیره مددجویان هزینه شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *