شناسه خبر: 34726 منتشر شده در مورخ: 1400/8/22 ساعت: 13:42 گروه: اجتماعی  
تلاش برای رفع ممنوعیت حضور نابینایان در دانشگاه فرهنگیان
پیگیری

تلاش برای رفع ممنوعیت حضور نابینایان در دانشگاه فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از پیگیری برای حضور معلولان در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا هم علاوه بر مدارس استثنایی افراد کم بینا و نیمه شنوایانی که سمعک دارند هم بتوانند در مدارس عادی در بعضی از کد رشته دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

به گزارش ایران سپید در ادامه پیگیری رفع ممنوعیت ورود نابینایان به دانشگاه فرهنگیان گفتگویی با دکتر هداوند معاون برنامه ریزی، آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشتیم و از او پرسیدیم که در راستای اینکه گفته شده بود مشکل خانم خدادادی رفع شده است هنوز در مورد ایشان اتفاقی نیفتاده و آیا این ممنوعیت برای سالهای بعد برداشته می شود؟

دکتر هداوند گفتند: جرقه کار را نامه ایشان به وزیر آموزش و پرورش زد و وزیر نامه را به شورای عالی داد و ما ملزم شدیم دستورالعملی را آماده کنیم و در آن علاوه بر نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی را هم در دستورالعمل آوردیم و رشته های مناسب برای این افراد را مشخص کردیم و گفتیم تیم مصاحبه کننده با معلولان هم باید از همکاران سازمان استثنایی باشد تا بتواند تشخیص دهد فرد توانمند است یا نه؟ به عنوان مثال جهت یابی بلد است حرکت را می داند بریل را می داند.

بعد از آن نامه به وزارت آموزش و پرورش داده شد و خوشبختانه از طرف مرکز نیروی انسانی نامه برای امسال به استانها داده شده که اگر معلولی پذیرفته شده حتما مورد توجه قرار گیرد و در بحث مصاحبه به این افراد با دید کمکی نگریسته شود. و اینکه به طور مطلق آنها را منع نکنند و کلی نگویند شما نمی توانید چون این گفته خلاف است. قرار است این افراد فعلا در رشته دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی پذیرفته شوند ما در حال پیگیری هستیم که علاوه بر مدارس استثنایی افراد کم بینا و نیمه شنوایانی که سمعک دارند هم بتوانند در مدارس عادی در بعضی از کد رشته دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

خانم خدادادی باید از مرکز نیروی انسانی پیگیر باشد کار ایشان مربوط به سال قبل بوده نمی دانم ولی امسال رئیس مرکز نیروی انسانی نامه را به استانهایی که دانشجو داشته و قبول شده ارسال کرده است ایشان به نیروی انسانی استان خراسان مراجعه کند و مکاتبه ای داشته باشند در ارتباط با نامه ای که به استانها فرستاده شده است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *