شناسه خبر: 34720 منتشر شده در مورخ: 1400/8/19 ساعت: 12:43 گروه: اجتماعی  
استعداد یابی برای ورزش قهرمانی از کارکردهای جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی

استعداد یابی برای ورزش قهرمانی از کارکردهای جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اختتامیه جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی کشور که به مناسبت هفته پارالمپیک در مدرسه باغچه بان شهر تهران برگزار شد گفت: توانبخشی، سلامت، گسترش ورزش همگانی و استعداد یابی برای ورزش قهرمانی از کارکردهای جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اینکه  ورزش بویژه ورزش تربیتی یکی از مقوله های جدی در نظام تعلیم و تربیت و  تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی است گفت: ستون اصلی نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین، تربیت دانش آموزان تمام ساحتی و انسان کامل است.

وی افزود: یکی از ارکان پرورش انسان تمام ساحتی، ساحت تربیت بدنی و سلامت است که این ساخت بر پنج ساحت دیگر دانش آموز تمام ساحتی اثر مستقیم دارد.
حسینی با بیان اینکه تربیت بدنی برای دانش آموزان استثنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: تربیت بدنی و ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر سلامت و شادابی کارکرد توانبخشی و درمانگرایانه نیز دارد و این دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند.
وی افزود: برگزاری جشنواره های ورزشی موجب توسعه ورزش های همگانی، استعداد یابی و کمک به ورزش قهرمانی نیز می شود.
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای به فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی دارد گفت: ۴۰ سالن ورزشی استاندارد ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور ساخته شده است و برای توسعه ورزش دانش آموزان استثنایی ایجاد ۳۰۷ سالن ورزشی ۲۰۰ متر مربعی درون مدرسه ای نیز هدف‌گذاری شده است.
وی افزود: تاکنون ۱۶۶ اتاق بازی و ورزش در مدارس استثنایی راه اندازی شده است و استاندارد سازی تجهیزات ورزشی دانش آموزان استثنایی نیز از طریق نهضت توان افزایی پیگیری می شود.
حسینی یکی از بسته های تحولی سال جاری آموزش و پرورش استثنایی را بسته تحولی «آموزش، پرورش, ورزش  و توان‌بخشی خانواده محور" دانست و گفت: یکی از برنامه های این بسته تحولی برگزاری جشنواره نشاط با ۳۰ بازی خانواده محور، گروهی و بومی محلی است که موجب گسترش ورزش های بومی محلی و پیوند بیشتر دانش آموزان با خانواده ها خواهد شد.
شایان ذکر است جشنواره ورزشی دانش آموزان استثنایی در ده محور هولاهوپ، طناب زنی، دراز و نشست، مهارت های تنیس روی میز، بازی های بومی محلی، عکاسی ورزشی، طراحی ورزشی، نقاشی، گزارشگری مسابقات و مشبک به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برگزار شد.
همچنین ‏بیش از ۱۳۰۰‌ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *