شناسه خبر: 34693 منتشر شده در مورخ: 1400/8/16 ساعت: 14:02 گروه: اجتماعی  
وزیر راه دستور گشایش سامانه نام نویسی مسکن در شهر همدان را صادر کرد

وزیر راه دستور گشایش سامانه نام نویسی مسکن در شهر همدان را صادر کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: وزیر راه و شهرسازی روز گذشته دستور گشایش سامانه نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن در شهر همدان را صادر کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «داریوش حسینی» افزود: با صدورنامه توسط «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه،  سامانه نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن در شهر همدان، از امروز ۱۶ آبان باز می شود و متقاضیان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: همزمان با این دستور، مجوز پیوستن ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان مراحل پایانی خود را می گذراند تا واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این زمین ها ساخته شود.

حسینی با اشاره به اینکه پیش از این، به دلیل محدودیت تامین زمین سامانه این طرح برای شهر همدان بسته بود تصریح کرد: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در منطقه شورین ساخته می شود.

وی افزود: محدودیت نام نویسی در این طرح وجود ندارد و همه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به شرط دارا بودن شرایط، می توانند در سامانه این طرح به نشانی اینترنتی www.saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: سامانه این طرح تا پایان امروز و یا در نهایت تا فردا برای شهر همدان گشایش می یابد.

وی با اشاره به شرایط نام نویسی در این طرح افزود: احراز شرایط متقاضیان بر اساس ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صورت می گیرد.

حسینی ادامه داد: متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۱/۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی اضافه کرد: سبز بودن فرم «ج»، متأهل و یا سرپرست خانوار و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح نام نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار داشت: نخبگان علمی و معلولان جسمی، حرکتی با  دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در این طرح نام نویسی کنند.

وی دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر همدان را از دیگر شرایط این طرح دانست و تصریح کرد: طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان نیز در حال اجرا است و خانه‌های مسکونیاین طرح در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی و شهرک فرهنگیان ساخته می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

پیش بینی می شود نزدیک به ۴۰ هزار متقاضی در شهر همدان در این طرح نام نویسی کنند.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

به گفته «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی که تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است برسیم، باید ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد.

حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در این طرح مردم (بخش خصوصی) می‌سازد و حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید از سوی دولت ساخته شود.

قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *