شناسه خبر: 34691 منتشر شده در مورخ: 1400/8/16 ساعت: 14:03 گروه: اجتماعی  
طرح غربالگری اضطراب کودکان همدانی به صورت مجازی اجرا می‌شود

طرح غربالگری اضطراب کودکان همدانی به صورت مجازی اجرا می‌شود

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال این استان در شرایط کرونایی به صورت مجازی و از طریق سامانه اجرا می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «شجاع احسانی» افزود: والدین کودکان پنج تا ۶ سال می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.behzisti.gov.ir ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کد ملی کودکان نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

به گفته وی این طرح از سال های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های استان اجرا می شد اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز، امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف شناسایی زودهنگام کودکان در معرض خطر اضطراب، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی اجرا می‌شود.

احسانی ادامه داد: این اختلالات در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن در دوره نوجوانی و بزرگسالی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان تصریح کرد: با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان یادآوری کرد: گام بعد از غربالگری شناسایی کودکان مضطرب، معرفی به مشاوره و اجرای پروتکل های درمانی از جمله رفتار درمانی بازی درمانی و استفاده از ابزارهای تشخیصی همانند آزمون‌های ترسیم نقاشی و تست های فرافکن CAT برای تشخیص علت اضطراب است.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *