شناسه خبر: 34684 منتشر شده در مورخ: 1400/8/15 ساعت: 11:27 گروه: اجتماعی  
اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان

اختصاص اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار سیستان و بلوچستان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از پانا، سید جواد حسینی در این نشست که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد با بیان اینکه ۳۰ درصد دانش آموزان کشور به ابزار هوشمند آموزشی یا شبکه ارتباطی برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند گفت: از سال گذشته تاکنون با مشارکت خیرین ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شده است که از این تعداد ۵ هزار تبلت و گوشی هوشمند نیز به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص یافته است که با توجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است گفت: ۱۰ مدرسه از این تعداد باید در استان سیستان و بلوچستان احداث شود که تاکنون ساخت ۵ مدرسه در این استان آغاز شده است و در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۵ مدرسه دیگر مورد نیاز استان نیز با همت خیرین و اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر استاندارد سازی فضا به استاندارد سازی تجهیزات هم نیاز دارد گفت: تامین تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی از طریق نهضت ملی مشارکتی توان افزایی پیگیری می‌شود و سال گذشته خیرین ۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین این تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی کمک کردند.

وی افزود: در سال جاری ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی آموزش و پرورش استثنایی به استان سیستان و بلوچستان برای خرید تجهیزات توانبخشی اختصاص می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از پیش شرط های آموزش به این دانش آموزان است گفت: تمامی هزینه های سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی استان سیستان و بلوچستان توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود‌.

وی افزود: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری نیز ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت.

حسینی در پایان گفت: تمامی نوآموزان کم برخوردار بدو ورود به دبستان استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت داده خواهند شد.

شایان ذکر است در این نشست دکتر خیابانی استاندار استان سیستان و بلوچستان ‌ضمن تقدیر از فعالیت های آموزش و پرورش قول مساعد تامین زمین ۵ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان را داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *