شناسه خبر: 34683 منتشر شده در مورخ: 1400/8/15 ساعت: 13:55 گروه: اجتماعی  
بیش از ۱۰هزار کهگیلویه وبویراحمدی در طرح جهش تولیدمسکن نام‌نویسی کردند

بیش از ۱۰هزار کهگیلویه وبویراحمدی در طرح جهش تولیدمسکن نام‌نویسی کردند

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شروع طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷شهروند استان برای بهره مندی از مزایای این طرح نام نویسی کرده اند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: معلولان جسمی حرکتی ۲۰ سال به بالا و  نخبگان  ۲۰ سال به بالای دارای گواهینامه از بنیاد نخبگان کشور حتی در صورت مجرد بودن هم می توانند در طرح جدید جهش تولید نام نویسی کنند.

وی بیان کرد: تا به امروز تنها بانوان مجرد بالای ۳۵ ساله که دارای فرزند و سرپرست خانوار بوده اند می توانستند در این طرح نام نویسی کنند.

نیک اقبالی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ثبت‌نام دور جدید مسکن از روز بیست و هشتم مهر در سامانه جدید «ثمن» آغاز و تا یک ماه ادامه دارد.

در مرحله اول ثبت نام اطلاعات هویتی سرپرست خانوار یا متقاضی اخذ می‌شود و همچنین متقاضی باید اطلاعات افراد تحت قیمومیت و تحت کنترل خود را درج کند.

واجد شرایط بودن متقاضی بعد از بررسی شرایط وی به او پیامک می‌شود و از آنها خواسته می‌شود که به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا بنیاد مسکن مراجعه حضوری داشته باشند و مدارک سکونت در شهر مورد تقاضا را ارائه دهند.  

مرحله بعد نیز معرفی به بانک عامل و افتتاح حساب سپرده است و در نهایت متقاضی به پروژه‌های در حال احداث ارجاع داده می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهک‌های یک تا سه داشته باشد.

بر این اساس برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود.

این تسهیلات شامل زمین رایگان ، کاهش نرخ سود تسهیلات ، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *