شناسه خبر: 34666 منتشر شده در مورخ: 1400/8/12 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
آغاز طرح "مثبت حرکت" با اهدای ۲۵۰۰ ویلچر تمام ایرانی به معلولان

آغاز طرح "مثبت حرکت" با اهدای ۲۵۰۰ ویلچر تمام ایرانی به معلولان

بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرحله اجرایی طرح مثبت حرکت را با اهدای ۲۵۰۰ ویلچر تمام ایرانی به معلولان سراسر کشور آغاز کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا  معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: فاز نخست طرح "مثبت حرکت" بنیاد ١۵ خرداد برای تأمین ویلچر معلولان مناطق کم‌برخوردار کشور از امروز آغاز شد که در این مرحله ۲۵۰۰ ویلچر با هزینه پنج میلیارد تومان بین معلولان توزیع و اهدا خواهد شد.

علی عسگری با اشاره به تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی افزود: ستاد اجرایی نسبت به تأمین و اهدای ٢٧ هزار ویلچر متعهد شده که این ویلچرها به تدریج در اختیار معلولانی که توسط بهزیستی و بنیاد ١۵ خرداد شناسایی می‌شوند، توزیع می شود.

وی افزود: اولویت توزیع در وهله‌ اول با افرادی است که توانایی خرید ویلچر نداشته باشند، خدمات دیگری نیز برای معلولان طراحی شده و ستاد اجرایی فرمان امام سالانه ٣ تا ۴ هزار مسکن را احداث و تقدیم خانواده‌های دارای دو معلول به بالا می کند.

عسگری خاطرنشان کرد: توزیع وسایل کمک توانبخشی و اهدای بسته‌های معیشتی نیز از دیگر خدماتی است که ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان ارائه می کند. 

مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد نیز در این مراسم گفت: طبق تفاهمی که با سازمان بهزیستی کشور داشتیم و در راستای مأموریت بنیاد ١۵ خرداد، این بنیاد متعهد به تأمین ویلچر برای افراد زیر ١۴ سال شد.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: ۴۰۰ ویلچر تا امروز در استان تهران توزیع شده است، از امروز نیز ۲۵۰۰ ویلچر دیگر در استان های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این حرکت، تولید این ویلچرها در یک مؤسسه خیریه است که کارگران و کارکنان آن همگی افراد دارای معلولیت هستند و درواقع با همت و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام، از ظرفیت معلولان برای خدمت‌رسانی به معلولان استفاده شده است. تمام این ویلچرها ایرانی و دارای استاندارد و از مواد مرغوب و باکیفیت هستند و ارزش هر ویلچر هم ۲ میلیون تومان است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *