شناسه خبر: 34664 منتشر شده در مورخ: 1400/8/12 ساعت: 07:21 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 12 آبان 1400

روزنامه چهارشنبه 12 آبان 1400

عناوین امروز: جزئیات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس-نیازمند حمایت جدی دغدغه مندان فرهنگی از مدرسه خزائلی هستیم/ دکتر خزائلی ۱۲ مدرسه- بازگشایی ها آهسته و با درنگ باشد- اعلام شیوه نامه ثبت نام در انتخابات کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون نابینایان و کم بینایان - حوادث.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه  12 آبان 1400

27 ربیع الاول 1443

3 نوامبر  2021

سال بیست و چهارم شماره 6835

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*جزئیات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس

* نیازمند حمایت جدی دغدغه مندان فرهنگی از مدرسه خزائلی هستیم/ دکتر خزائلی ۱۲ مدرسه

* بازگشایی ها آهسته و با درنگ باشد

* اعلام شیوه نامه ثبت نام در انتخابات کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون نابینایان و کم بینایان

*حوادث

 

.......اخبار ویژه

*جزئیات حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شرایط حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس را تشریح کرد.

مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: بخشنامه‌ای در اواخر شهریورماه سال جاری با عنوان الگوی فعالیت در مدارس استثنایی را به همه استان‌ها ارسال کردیم علاوه بر بخشنامه بازگشایی مدارس عادی کشور  دستورالعمل‌های دیگری برای دانش آموزان استثنایی متناسب با شرایط و ویژگی خاص آن‌ها تدوین و ابلاغ شد.

او افزود: طبق آمار‌ها حدود ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس خاص و ۷۰ هزار نفر هم به صورت تلفیقی فراگیر داریم درواقع ۱۵۰ هزارنفر دانش آموز استثنایی در گروه‌های ناشنوا، نابینا، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، کم توان ذهنی و مکشلات یادگیری و رفتاری در کل کشور وجود دارد که به آن‌ها خدمات می‌دهیم درباره بازگشایی مدارس استنثنایی در مرحله اول سلامت دانش آموزان و معلمان برای ما بسیار مهم است در همین جهت تاکید شده واکسیناسیون نیرو‌های آموزشی، اداری، توانبخشی و حتی خدماتی و راننده‌های سرویس انجام شود.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: برای دروس کارگاهی هنرستان‌های استثنایی و دوره دوم متوسطه کار و دانش اعلام کردیم کلاس‌ها به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی برگزار شود در واقع میانگین تعداد دانش آموزان استثنایی در هر کلاس ۶ نفر و ظرفیت بیشتر مدارس کشور تا ۵۰ نفر است؛ بنابراین اعلام شده از مهرماه بازگشایی مدارس استثنایی تا ۵۰ نفر دانش آموز با رعایت دستورالعمل ها، نظر شورای مدرسه و تایید اداراه استثنایی استان انجام شود که حدود ۵۰ درصد مدارس استثنایی کشور به صورت حضوری برقرار است.

هداوند مطرح کرد: به عنوان مثال برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی و کم توان ذهنی، هر کلاس باید با ظرفیت ۶ نفر برگزار شود و در صورت بیشتر بودن دانش آموزان؛ باید به دو نوبت برای حضور در کلاس تقسیم بندی شوند. همچنین ظرفیت حضور در کلاس برای دانش آموزان اوتیسم، جسمی حرکتی و چند معلولیتی ۳ نفر است در صورت بیشتر بودن تعداد دانش آموزان اوتیسم، جسمی حرکتی و چند معلولیتی؛ کلاس حتما باید به دو گروه تقسیم بندی شود این گروه از دانش آموزان به دلیل شرایط خاص توان نگهداری مداوم ماسک یا فاصله فیزیکی را ندارند؛ بنابراین نباید ظرفیت حضور این دانش آموزان در کلاس بیش از ۳ نفر باشد.

۷۰ درصد دانش آموزان استثنایی کشور و ۹۵ درصد معلمان آن ها واکسینه شدند

او افزود: مدارس استثنایی کشور با ظرفیت بالای ۵۰ نفرباید نوبت بندی شوند و همچنین اگر دانش آموزی بیماری زمینه‌ای یا خاص دارد؛ با نظر شورای مدرسه نیاز به حضور در کلاس ندارد البته در صورتی که یک استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت، مدارس استثنایی استان به صورت غیر حضوری خواهد شد بیش از ۷۹۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور وجود دارد که آموزش حضوری و بازتوانی به صورت انفرادی برای آن‌ها اجرا می‌شود همچنین زمان کلاس‌ها باید از پیش دبستانی تا سوم ابتدایی ۳۰ دقیقه، چهارم تا ششم ابتدایی ۳۵ دقیقه و دوره‌های متوسطه وبالاتر تا ۴۵ دقیقه باشد موارد ذکرشده دستورالعمل‌هایی هستند که پیش بینی کردیم برای بازگشایی مدارس استثنایی صورت بگیرد تا دانش آموزان و معلمان با مشکل خاصی رو به رو نشوند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی و معلمان آن‌ها تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در اولویت واکسیناسیون بودند که حدود ۷۰ درصد از این دانش آموزان واکسن تزریق کرده اند و در حال تکمیل شدن است همچنین ۹۵ درصد معلمان مدارس استثنایی کشور واکسیناسیون خود را انجام داده اند. البته در استان‌هایی مانند خوزستان پایگاه واکسیناسیون خاص برای دانش آموزان استثنایی برپا شده تا با آسیب پذیری بیشتری رو به رو نشوند.

هداوند در پایان تصریح کرد: واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی با رضایت والدین آن‌ها انجام می‌شود. از طرفی کمیته استاندارد سازی محتوا در سازمان استثنایی کشور، ۸ هزار محتوای آموزشی استاندارد و ۲ هزار محتوا در گروه توانبخشی و مشاوره برای این دانش آموزان در شبکه شاد فراهم کرده است تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

..........گزارش ویژه

* نیازمند حمایت جدی دغدغه مندان فرهنگی از مدرسه خزائلی هستیم/ دکتر خزائلی ۱۲ مدرسه

عزیزیان آموزشگاه دکتر خزائلی را میراث و هویت فرهنگی همه نابینایان دانست و گفت: این آموزشگاه چندین هنرمند و استاد برجسته تحویل جامعه داده است.

«نصرت الله عزیزیان» در مورد مساله بوجود آمده در خصوص  مدرسه دکتر خزائلی گفت: قبل از شرح این مساله لازم است  به نامگذاری روز نابینایان اشاره کنم و مقدمه ای بگویم. تاریخچه روز عصای سفید به یک عکاس انگلیسی به نام جیمز بیگز بر می گردد که در سال 1921 بر اثر تصادف نابینا می شود. جیمزبیگزعصای سفید را طراحی کرد تا نابینایان در تردد از خیابان دچار مشکل نشوند. بعد از جنگ جهانی دوم دو دانشمند آمریکایی ناول پری ریاضیدان و جاکوپس تن بروک قانون عصای سفید را تدوین کردند و با پویش های اجتماعی این قانون را در مجلس آمریکا به تصویب رساندند. مقرر شد 15 اکتبر بزرگداشتی برای نابینایان در آمریکا و سراسر جهان برگزار شود. این قانون عصای سفید از ابتدا هفت ماده ای بود که به مناسب سازی اماکن و مشارکت اجتماعی نابینایان تاکید داشت.

این فعال در حوزه نابینایان یکی از کسانی که در ایران برای پیگیری حقوق نابینایان اهتمام ورزید، را دکتر خزائلی نام برد و عنوان کرد: دکتر خزائلی بر مشارکت اجتماعی و استقلال نابینایان و آموزش آنها تاکید داشت. دکتر خزائلی متولد 1292 در اراک بود که در 18 ماهگی در اثر ابتلا به آبله نابینا شد. در مکتب خانه و مدارس اراک با وجود محدودیت ها ادامه تحصیل داد و در دوازده سالگی قرآن کریم را حفظ کرد.

وی اظهار داشت: دکتر خزائلی موانع زیادی را  برای کل نابینایان کشور برداشت. به عنوان مثال امتحانات متوسطه دوم به صورت کتبی برگزار می شد و منشی در اختیار نابینایان قرار نمی دادند چون قانونی وجود نداشت. ایشان دو سال نامه نگاری با تهران و با وزیر آموزش وقت کرد تا به نابینایان اجازه داده شود در امتحانات منشی داشته باشند. در حال حاضر که دانش آموزان بنده بر سر جلسات منشی می گیرند، مدیون دکتر خزائلی هستند.

عزیزیان با بیان اینکه دکتر خزائلی دیپلم را با رتبه اول کشوری گرفت، تصریح کرد: ایشان در سال 1321 جذب آموزش و پرورش شد و به خاطر موفقیت در تدریس پایه ششم به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد. در سال 1332 دکترای ادبیات از دانشگاه تهران گرفت و در سال 1336 دکترای حقوق خود را از دانشگاه تهران گرفت. دکتر خزائلی بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه های ادبی، فلسفه، تفسیر و غیره تالیف کرد.

این آموزگار نابینایان خاطر نشان کرد: از جمله خدمات دکتر خزائلی به نابینایان و فرهنگ کشور، تاسیس مدرسه بود. ایشان 12 مدرسه در سراسر کشور به ویژه اراک تاسیس کرد. بیشتر این مدارس برای افراد بینا بود. ایشان یک مدرسه در تهران برای نابینایان تاسیس کردند که در سال 1342 تاسیس رسمی شد. دکتر خزائلی در آن زمان با نابینایانی که متکدی بودند، صحبت می کرد به آنها پول می داد تا بیایند درس بخوانند. ایشان اول نابینایان بزرگسال را با سواد و در ادامه کودکان و نوجوانان نابینا را جذب کرد.

وی از جمله خدمات  دکتر خزائلی که دیگر در کشور دنبال نمی شود را حرفه آموزی به نابینایان ذکر کرد و افزود: دکتر خزائلی دستگاه اپراتور را وارد کشور کرد و به نابینایان شغل تلفن چی را آموزش داد. ایشان همچنین چاپگر بریل را برای چاپ کتاب های بریل به ایران آورد. دکتر خزائلی در ادامه در مدرسه «دکتر خزائلی»، استودیوی ضبط کتاب صوتی برای نابینایان ایجاد کرد. تا اوایل دهه 80 همه کتب درسی دانش آموزان نابینا در سراسر کشور توسط آموزشگاه دکتر خزائلی ضبط و توزیع می شد.

این فعال در حوزه معلولان با اشاره به اینکه متاسفانه یک خیر یک و نیم میلیارد تومان برای تعمیر آموزشگاه دکتر خزائلی پرداخت کرده است، بیان کرد: این خیر شرط گذاشته که اسم مدرسه، کار و اندیشه 4 شود در صورتی که اسم دکتر خزائلی بیش از 50 سال قدمت دارد و این آموزشگاه چندین هنرمند و استاد را تحویل جامعه داده است. آموزشگاه دکتر خزائلی میراث فرهنگی و هویت فرهنگی همه نابینایان است. اسم دکتر خزائلی برای همه ما الگو است و متاسفانه دارند این میراث فرهنگی را با زد و بند دارند از بین می برند.

عزیزیان یادآور شد: خوشبختانه با همبستگی و اتحاد دغدغه مندان فرهنگی اعم از بینا و نابینا و مشارکت رسانه ها بحث واگذاری کتابخانه رودکی به مرکز اسناد کتابخانه ملی منتفی شد و این یک موفقیت فرهنگی برای نابینایان در سال 99 بود. معاون مرکز اسناد کتابخانه ملی که قبلا صحبت های نابینایان مبنی بر نامناسب بودن کتابخانه ملی برای نابینایان را انکار می کرد، اخیرا صحبت های ما را تاکید کرده است و گفته که مخالف این واگذاری بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سالن اجتماعات مدرسه ارمغان تربیت دامغان به نام محقق «محمد خزائلی» اظهار داشت: این نامگذاری چند روز پیش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی  طی مراسمی صورت گرفت. این گونه اقدامات در معرفی شخصیت های بزرگی همچون دکتر خزائلی بسیار موثر است. در واقع به جای اینکه مدرسه ای که به نام شخصیت های بزرگ نامگذاری شده را تغییر نام دهیم باید مدارس، خیابان و مراکزی  به اسم این بزرگان نامگذاری شود تا به نوعی الگو سازی شود و بیش از پیش این عزیزان و خدماتی که ارائه کردند به جامعه معرفی شوند.

این آموزگار نابینایان با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند حمایت جدی دغدغه مندان اهل فرهنگ از مدرسه دکتر خزائلی هستیم،عنوان کرد: از تمام دغدغه مندان فرهنگی اعم از بینا و نابینا درخواست داریم که از آموزشگاه خزائلی که هویت فرهنگی نابینایان محسوب می شود، دفاع کنند. از آقای دکتر حسین عبدالملکی و همه عزیزان اعم از بینا و نابینا که برای حفظ نام آموزشگاه دکتر خزائلی تلاش کردند و می کنند، تقدیر و تشکر دارم.

 

......سلامت و بهداشت

* بازگشایی‌ها آهسته و با درنگ باشد

عضو کمیته علمی کرونای وزارت بهداشت اظهار داشت: لازم است بازگشایی‌های پس از تعطیلات و دورکاری کرونا به صورت تدریجی، آهسته و با درنگ بیشتری انجام گیرد و از بازگشایی‌های بدون برنامه، یک دفعه‌ای و هیجانی پرهیز شود.

به نقل از ایرنا، دکتر مسعود یونسیان افزود: روش مناسب برای بازگشایی این نیست که تاریخ تقویمی را ملاک قرار دهیم و بر اساس آن از یک زمان مشخص اقدام به بازگشایی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: کرونا با تقویم جلو نمی رود تا ما در زمان خاص، کار مشخصی مانند بازگشایی مدارس یا دانشگاه ها را انجام دهیم. اقداماتی مانند بازگشایی ها باید به شکل پویا، علمی و با رصد دقیق و روزانه آمارهای وزارت بهداشت و درمان از کرونا انجام شود.

یونسیان افزود: اگر مشاهده کردیم که تصمیم اتخاذ شده، مناسب نبوده یا تغییر شرایط باعث نامناسب شدن آن شد، در اولین فرصت باید جلوی آن اقدام گرفته و برنامه جایگزین بر اساس مستندات علمی اخذ و اجرایی شود.

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که فقط با صدور نامه و دستورالعمل می توان به هدف بازگشایی ایمن مدارس رسید و همه دانش آموزان را به مدرسه آورد.

یونسیان، تعامل با خانواده ها را شرط اصلی بازگشایی مدارس اعلام کرد و گفت: با تعامل مناسب و سازنده با اولیای دانش آموزان می توان آنان را قانع کرد که فرزندان خود را به مدرسه بیاورند یا کماکان از روش آموزش مجازی استفاده کنند.

وی تاکید کرد که مسوولان هم باید دغدغه، نگرانی و مشکلات معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان را به طور کامل بشنوند و برای رفع آنها اقدام سریع و عاجل کنند، اگر این کار انجام نگیرد، شاهد تبعیت کامل و مناسبی از سوی اولیای دانش آموزان نخواهیم بود.

این اپیدمیولوژیست افزود: در صورتی که تعامل مناسب با خانواده ها صورت گرفته باشد و پروتکل های بهداشتی هم به دقت رعایت شود، زمینه بازگشایی مدارس فراهم می شود، در غیر این صورت احتمال مقاومت مردم در مقابل برخی اقدامات و فعالیت های مسئولان وجود خواهد داشت.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه هفته گذشته گفته بود که با واکسینه شدن حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، مدارس از نیمه دوم آبان به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

به گفته اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز، بازگشایی مدارس بر مبنای الزامات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی شده است تا برای سلامت دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود. بر این اساس مدارسی بازگشایی می‌شوند که این پروتکل‌ها را به درستی رعایت کرده باشند.

وی تاکید دارد که، رعایت فاصله ۱.۵ متری بین دانش‌آموزان و ۲.۲۵ مترمربع فضا برای هر دانش‌آموز ملاک‌ دیگر برای بازگشایی مدارس در کلاس‌های درس است تا از این طریق از انتقال ویروس به دانش‌آموزان جلوگیری شود و به یاری خداوند شاهد بازگشایی مطلوب مدارس با کمترین مشکل از نظر کرونا باشیم.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف باید طی ۶ ماه علیه کووید واکسینه شوند: ملیتا ووینوویچ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه، اظهار کرد: کسانی که ایمنی پایینی دارند، باید در یک بازه زمانی ۶ ماهه پس از واکسیناسیون علیه عفونت کروناویروس یا بهبودی پس از ابتلا به آن، دوز تقویت‌کننده واکسن دریافت کنند.

به نقل از ایسنا، ، وی گفت: در حال حاضر دوز تقویت‌کننده واکسن در ۶ ماه بعد از دریافت واکسن یا ابتلا به کووید به افراد دارای ایمنی پایین توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به ایمنی جمعی موثر باید افراد واکسینه شده یا کسانی که مصونیت دارند، در مدت زمان کوتاهی در یک زمان واکسینه شده باشند.

ملیتا ووینوویچ اظهار کرد: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان زمانی پایان خواهد یافت که به سطح ایمنی جمعی مناسب برسیم.

 

.........ورزشی

* شیوه نامه ثبت نام در انتخابات کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون نابینایان وکم بینایان اعلام شد

پیرو تصویب دستورالعمل تشکیل کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران شیوه نامه ثبت نام در این کمیسیون اعلام شد که واجدین شرایط از روز (شنبه - 15آبان ماه) به مدت شش روز کاری فرصت دارند نام نویسی خود را انجام دهند.

با استناد به مفاد ماده 13 اساسنامه فدراسیون های ورزش آماتوری جمهوری اسلامی و پیرو تصویب دستورالعمل تشکیل کمیسیون داوران ،مربیان و ورزشکاران توسط مجمع عمومی فدراسیون نابینایان، شیوه نامه ثبت نام در این کمیسیون اعلام شد که واجدین شرایط ازروز (شنبه - 15آبان ماه) به مدت شش روز کاری فرصت دارند نام نویسی خود را انجام دهند.

لینک ثبت نام داوطلبان شرکت در کمیسیون متعاقبا در روز شنبه اعلام خواهد شد

ارسال فرم اعلام آمادگی عضویت در کمیسیون داوران ، مربیان و ورزشکاران تا پایان وقت اداری (ساعت 14:30) روز شنبه -22 آبان ماه از طریق  لینک اعلامی ضروری است.

دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران

موضوع بند (13) ماده (13) اساسنامه فدراسیون های ورزشی مصوب جلسات مورخ 14/07/1398 و 15/02/1400 هیأت وزیران

ماده یک - تعریف

اساسنامه: اساسنامه فدراسیون های ورزشی مصوب جلسات مورخ 14/07/1398 و 15/02/1400 هیأت وزیران.

مجمع: مجمع عمومی (سالانه، انتخاباتی و فوق العاده).

فدراسیون: فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان.

دستورالعمل: دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران موضوع بند (13) ماده (13) اساسنامه فدراسیون های ورزشی.

دبیر مجمع: دبیرکل فدراسیون.

ورزشکاران: ورزشکاران عضو مجمع (بند 13 ماده 13 اساسنامه).

اعضاء: اعضای اصلی و علی البدل کمیسیون ورزشکاران.

داوطلبان: واجدین شرایط ماده (شش) دستورالعمل جهت عضویت در کمیسیون.

رأی دهندگان: واجدین شرایط ماده (هشت) دستورالعمل جهت انتخاب اعضای کمیسیون.

ماده دو- وظایف

وظایف کمیسیون به شرح ذیل است:

1.        انتخاب نمایندگان ورزشکاران عضو مجمع به صورت سالیانه؛

2.        جمع بندی نقطه نظرات ورزشکاران کشور و انتقال به مجمع از طریق نمایندگان عضو؛

3.        تشکیل حداقل (دو) جلسه در طول سال برای جمع بندی وظایف؛

ماده سه- ترکیب کمیسیون

1. تعداد اعضای کمیسیون (9) نفر شامل (پنج) نفر عضو اصلی و (چهار) نفر عضو علی البدل می باشد.

2.        حداقل یکی از اعضای اصلی از بین بانوان انتخاب می شود مشروط بر اینکه بانوان در آن رشته فعال باشند.

3.        دوره عضویت کمیسیون (چهار) سال خواهد بود.

4.        انتخابات کمیسیون حداقل (75) روز قبل از مجمع عمومی برنامه ریزی شده بنحوی که حداقل (40) روز تا زمان مجمع اعضای کمیسیون انتخاب شده باشند.

5.        در صورت حدوث شرایط ذیل عضویت اعضای اصلی سلب و اعضای علی البدل به ترتیب آراء به دست آمده، جایگزین می شوند.

1-5- استعفا/ مهاجرت/ فوت عضو؛

2-5- عدم حضور در جلسات کمیسیون (سه جلسه)؛

3-5- صدور رأی از محاکم قضایی یا ارکان انضباطی فدراسیون که متضمن محکومیت کیفری یا محرومیت بیش از (شش) ماه باشد؛

ماده چهار- رئیس کمیسیون

1.        اعضای اصلی، از بین خودشان (یک) نفر را به عنوان رئیس کمیسیون به مدت (یک) سال انتخاب می نمایند.

2.        انتخاب مجدد رئیس، بلامانع است.

3.        حکم رییس، توسط رئیس فدراسیون و احکام سایر اعضاء توسط دبیرکل صادر می شود.

4.        یک نفر از بین پرسنل فدراسیون به منظور حفظ اسناد و مدارک و ثبت آنها به عنوان منشی کمیسیون و بدون حق رأی منصوب می شود.

ماده پنج- جلسات کمیسیون

1.        اعضای اصلی کمیسیون باید برگزاری جلسه انتخاب نمایندگان منتخب را حداقل (25) روز قبل از مجمع عمومی کتباً و با تنظیم صورتجلسه به دبیر مجمع اعلام نمایند.

2.        جلسه تعیین نمایندگان باید به صورت حضوری برگزار شود و سایر جلسات می تواند به صورت مجازی انجام شود.

ماده شش- شرایط داوطلبان

1.        داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2.        داشتن حداقل سن (18) سال.

3.        داشتن اقامت دائمی در ایران.

4.        نداشتن رأی قطعی کمیته انضباطی و محرومیت بیشتر از (دو) سال.

5.        نداشتن محرومیت در زمان ثبت نام.

6.        سوء پیشینه و سابقه کیفری نداشته باشند.

7.        داشتن معرفی نامه رسمی از هیأت استان.

8.        داشتن مقام بین المللی مکتسبه در (هشت) سال گذشته با اولویت ذیل:

الف- مقام اول تا چهارم بازیهای المپیک یا پارالمپیک.

ب- مقام اول تا چهارم مسابقات قهرمانی جهان/ جام جهانی.

ج- مقام اول تا سوم بازیهای آسیایی و پاراآسیایی.

د- مقام اول تا سوم مسابقات قهرمانی آسیا.

9.        داشتن مقام اول تا سوم در مسابقات رسمی، داخلی (قهرمانی کشور).

10.      داشتن مقام اول تا سوم لیگ برتر به همراه تیم در رشته های گروهی.

تبصره: هر گونه محرومیت ناشی از تخلفات مرتبط با دوپینگ مانع از داوطلب شدن یا رأی دادن فرد می گردد.

ماده هفت- فرآیند ثبت نام و انتخابات

1.        فرآیند ثبت نام توسط دبیر مجمع و (75) روز قبل از مجمع عمومی فدراسیون با اعلام در سایت فدراسیون و ارسال مستندات به هیأت های استانی آغاز می شود.

2.        دوره ثبت نام به مدت (شش) روز کاری می باشد.

3.        ثبت نام به صورت حضوری یا الکترونیکی خواهد بود.

4.        کمیته نظارت مرکب از دبیر مجمع، مسئول حقوقی فدراسیون و مسئول امور مجامع بر کلیه مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی نظارت می نماید.

5.        کمیته نظارت مدارک داوطلبان را بررسی و فهرست نهایی تأییدشدگان را کتباً اعلام می نماید و دبیر مجمع موظف به درج فهرست مذکور در سایت فدراسیون و اعلام کتبی به داوطلبان می باشد.

6.        رأی گیری در یک روز و در بازه زمانی (هشت) ساعت به صورت حضوری یا الکترونیکی انجام می شود.

7.        دبیر مجمع در صورت برگزاری الکترونیکی حداقل (48) ساعت قبل از انتخابات نام کاربری و رمز عبور هر فرد واجد شرایط رأی دادن را به اطلاع رأی دهندگان خواهد رساند.

8.        در فدراسیون های چند رشته ای از هر رشته اصلی حداکثر (دو) ورزشکار به ترتیب آراء حاصله انتخاب         می شود.

9.        در انتخابات از هر استان حداکثر (یک) نفر ورزشکار به ترتیب آراء انتخاب خواهد شد.

10.      بعد از اتمام رأی گیری فهرست افراد منتخب به ترتیب آراء حاصله (که در صورت فعال بودن بانوان حداقل یکی از بین آنها خواهد بود) و تعیین نفرات اصلی و علی البدل توسط کمیته نظارت به فدراسیون منعکس و توسط دبیر مجمع به اطلاع عمومی خواهد رسید.

11.      در هر صورت حداقل (40) روز قبل از مجمع باید اعضای کمیسیون مشخص شده باشند.

12.      در صورتیکه در طی دوره (چهار) ساله به هر دلیل اعضای کمیسیون به کمتر از (سه) نفر برسد، دبیر مجمع موظف است مجدداً انتخابات کمیسیون را برگزار نماید.

ماده هشت- شرایط رأی دهندگان

1.        کلیه اعضای تیم های ملی (رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) آقایان/ بانوان در (سه) سال گذشته مشروط بر اینکه حتماً در یک رویداد رسمی عضو تیم ملی رشته/ ماده تحت پوشش فدراسیون بوده و در زمان رأی گیری، (18) سال تمام داشته باشند.

2.        در فدراسیون های چند رشته ای فقط اعضای تیم های ملی ظرف (دو) سال گذشته حق رأی دارند. مشروط بر اینکه در زمان رأی گیری، (18) سال تمام داشته باشند.

تبصره: ورزشکاران، رأی محرومیت قطعی بیشتر از (شش) ماه نداشته باشند.

ماده نه- محل تشکیل

محل تشکیل کمیسیون در محل فدراسیون می باشد.

ماده ده: در اجرای تبصره (دو) ماده (13) اساسنامه و مستند به بند (13) همان ماده، این آیین نامه با (ده) ماده و (دو) تبصره به پیشنهاد هیأت رئیسه تهیه و در تاریخ 10/06/1400 به تصویب اعضاء مجمع رسید و از تاریخ مذکور قابل اجرا می باشد.

 

........حوادث  

*اخاذی بعد از ربودن و تجاوز به پسر جوان/ مجرمان تهدید به انتشار فیلم سیاه کردند

اواسط سال گذشته پسر 18 ساله‌ای به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از دو مرد شرور به خاطر آدم‌ربایی و آزار و اذیت شکایت کرد.

او گفت: شب حادثه برای رفتن به جشن تولد دوستم  از خانه خارج شدم. در خیابان به انتظار خودرو بودم که پرایدی در مقابل پایم توقف کرد. به غیر از راننده، دو مرد جوان هم سوار خودرو بودند که ابتدا تصور کردم آنها مسافر هستند اما بعد از مدتی متوجه شدم همدستان راننده هستند.

بعداز طی مسافتی، راننده تغییر مسیر داد، ناگهان یکی از همدستانش چاقویی روی پهلوی من قرار داد و سر مرا زیر صندلی کرده و به راه افتادند. نمی‌دانم چقدر طول کشید که در مقابل خانه‌ای قدیمی خودروی پراید توقف کرد.

 24 ساعت اسارت

پسر جوان گفت: آنها یک شبانه روز مرا در خانه‌شان گروگان گرفته و پس از اینکه مرا کتک زدند، مورد آزار و اذیت قرار داده و فیلم سیاه تهیه کردند بعد هم مرا در خیابانی خلوت رها کردند. در مدتی که در آن خانه حبس بودم، شماره تلفن مرا گرفتند و بعد از رهایی، تهدیدها شروع شد.

آنها مرا تهدید می‌کردند که اگر به آنها  پول و طلا ندهم، تصاویر و فیلم‌های سیاهی را که از من گرفته بودند در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

 ترس از انتشار فیلم‌ها و  آبروریزی باعث شد که طلاهای مادرم را که حدود 50 میلیون تومان بود از خانه سرقت کنم و به آنها بدهم. اما در نهایت تصمیم گرفتم این راز سیاه را به خانواده‌ام بگویم و آنها مرا کمک  کردند که شکایت کنم.

با شکایت پسر جوان به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.درحالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، کارآگاهان با دوشکایت مشابه مواجه شدند.

در ادامه تحقیقات و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل ربایش، یکی از اعضای باند شناسایی و بازداشت شد. متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: آدم‌ربایی و آزار و اذیت را قبول دارم اما فیلم و عکسی نگرفته‌ایم. ما برای ترساندن آنها و اینکه بتوانیم از آنها اخاذی کنیم، به دروغ گفتیم فیلم گرفته‌ایم.

در حالی که بررسیها برای شناسایی دو همدست دیگر متهم  ادامه داشت،  شماره پلاک خودروی پراید مردان شرور نیز به دست آمد و مدتی بعد مأموران پلیس موفق شدند خودروی پراید را در یکی از خیابان‌های تهران شناسایی کنند. اما راننده، خودرو را رها کرده و  پای پیاده فرار کرد.

بدین ترتیب پرونده با یک متهم از جنبه جرم تعرض به دادگاه کیفری فرستاده شد و  قضات دادگاه متهم  را به 10 سال حبس محکوم کردند. تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس موفق شدند رد یکی از متهمان را که در بازار تهران  از مردم اخاذی و زورگیری می‌کرد شناسایی کنند. بدین ترتیب مأموران راهی بازار شده و دومین متهم پرونده نیز بازداشت شد.

وی نیز به ربودن مسافران و آزار و اذیت آنها اعتراف کرد. تحقیقات برای دستگیری سومین عضو فراری باند ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *