شناسه خبر: 34647 منتشر شده در مورخ: 1400/8/10 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
ثبت‌نام ۶۳۲ هزار نفر در سامانه «نهضت ملی مسکن»

ثبت‌نام ۶۳۲ هزار نفر در سامانه «نهضت ملی مسکن»

بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، بیش از ۶۳۲ هزار نفر در سامانه «نهضت ملی مسکن» ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، ثبت‌نام از متقاضیان مسکن را آغاز کرد.

متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول پیروزی انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود، ثبت‌نام کرده اند و  که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، تمامی تجارب طرح‌های حمایتی قبل که توسط دولت انجام شده در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دوباره اگر کمبود و ایرادی وجود داشته، تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی دارند در اجرای طرح جدید تقویت شوند.

سامانه ثمن ۲۸ مهرماه و یک ماه بعد از ابلاغ قانون «جهش تولید مسکن» توسط رییس دولت سیزدهم ابلاغ شد. بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان، پایش همزمان با ثبت‌نام  و در مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه ۵ سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

آنطور که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته است: اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی که تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است برسیم، باید احداث  ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد. حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در این طرح مردم (بخش خصوصی) می‌سازد و حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید از سوی دولت ساخته شود.

قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *