شناسه خبر: 34644 منتشر شده در مورخ: 1400/8/9 ساعت: 12:56 گروه: اجتماعی  
اجرای ۴۵ تقاطع هوشمند با هشدار صوتی برای نابینایان در قم

اجرای ۴۵ تقاطع هوشمند با هشدار صوتی برای نابینایان در قم

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از طراحی 45 تقاطع کنترل هوشمند با سیستم هشدار صوتی برای عبور نابینایان در قم خبر داد.

به گزارش ایران سپید مسعود طبیبی با اشاره به مشکلات افراد نابینا هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تردد در شهر اظهار داشت: نیازمند توجه بیشتری به جامعه نابینایان و معلولان توسط دستگاه‌های مختلف بوده و متأسفانه نتوانستیم طرح و برنامه مناسبی برای این افراد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اجرا کنیم.

وی با بررسی مشکلات این افراد در استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزود: یکی از مشکلات افراد نابینا در استفاده از تاکسی بوده که باید هنگام درخواست سرویس با نشانگر و یا هشدار ویژه‌ای بتوانیم راننده تاکسی را از شرایط فرد درخواست‌کننده تاکسی خبردار کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، عبور از تقاطع‌های چراغ‌دار را به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات نابینایان مطرح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری اجرای تقاطع هوشمند با هشدار صوتی برای عبور نابینایان بوده که در دستور کار قرارگرفته است.

وی نحوه عبور از تقاطع هوشمند را برای افراد نابینا تشریح کرد و ادامه داد: افراد نابینا هنگام عبور از تقاطع می‌توانند به‌وسیله هشدار صوتی از سبز شدن چراغ و پایان زمان عبور از خیابان خبردار شده و بسیاری از چالش‌های این افراد را برطرف کند.

طبیبی در ادامه به مطالعات طرح جامع در این زمینه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت داشتن اطلاعات تکمیلی مانند مسیرهای پرتردد نابینایان، می‌توانیم هوشمند سازی تقاطع‌های پرتردد این افراد را در اولویت قرار دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *