شناسه خبر: 34638 منتشر شده در مورخ: 1400/8/9 ساعت: 09:49 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 9 آبان 1400

روزنامه یکشنبه 9 آبان 1400

عناوین امروز: مناسب‌سازی معابر ویژه نابینایان-بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد احراز هویت نشدند- حالات و آنات خانم نقاش- پویش مشاوره رایگان روانشناسی "اندیشه زیبا"-اعلام اسامی نهایی تیم ملی گلبال آقایان برای مسابقات پارا آسیایی بحرین- قاتل زن شوهردار: او به من گفت طلاق گرفته ام و حتی بچه داشتنش را کتمان کرد.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه  9 آبان 1400

24 ربیع الاول 1443

31  اکتبر  2021

سال بیست و چهارم شماره 6832

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*مناسب‌سازی معابر ویژه نابینایان

*بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد احراز هویت نشدند

* حالات و آنات خانم نقاش

* پویش مشاوره رایگان روانشناسی "اندیشه زیبا"

*اعلام اسامی نهایی تیم ملی گلبال آقایان برای مسابقات پارا آسیایی بحرین

*قاتل زن شوهردار: او به من گفت طلاق گرفته ام و حتی بچه داشتنش را کتمان کرد

 

........اخبار ویژه

*مناسب‌سازی معابر ویژه نابینایان

معابر محدوده بوستان اوستا برای بهره‌مندی نابینایان مناسب سازی شد.

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۳ دراین‌باره گفت: «با توجه به اینکه مناسب سازی فضاهای شهری فرصت و راهی برای حضور و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت و عدم انزواگزینی آنان در جامعه است، همواره یکی از اصلی‌ترین درخواست‌های آنان از مدیریت شهری مناسب‌سازی فضاهای شهری بوده است»

مجید گودرزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری منطقه برای فراهم‌آوری امکان حضور افراد کم‌توان در شهر و بهره‌مندی آنها از اماکن عمومی و تفریحی منطقه است افزود: «فعالیت‌های مناسب‌سازی بوستان اوستا در انتهای خیابان افضلی به‌عنوان پارک ویژه معلولان و نابینایان در قالب اجرای فعالیت‌هایی همچون همسطح‌سازی فضای بوستان برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای نابینان و کم‌بینایان، مناسب‌سازی پله‌ها و رمپ دسترسی معلولان، اصلاح ورودی پارک برای دسترسی مناسب و ساخت سرویس بهداشتی مناسب و سایر اقدامات به اتمام رسید.»به گفته او همچنین خیابان امامت حدفاصل خیابان دماوند تا سی‌متری نیروی هوایی و خیابان دوران حدفاصل مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد نور تا میدان شهید مهتدی از دیگر معابر است که تحت عنوان برنامه جامع اقدامات مناسب‌سازی به بهره‌برداری رسید.

 

..........گزارش ویژه

*بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد احراز هویت نشدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان گفت: شبکه شاد هنوز برای استفاده بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی احراز هویت نشده است و برای اینکه همکاران زمان را از دست ندهند از بسته‌های آموزشی استفاده کرده و آموزش را انجام می‌دهند، به مدیران مدارس نیز اعلام شده است اطلس یادگیری را رصد کنند.

محسن الماسی با اشاره به فعالیت مدارس استثنایی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان به دلیل اینکه سنجش دانش‌آموزان هنوز ادامه دارد به پنج هزار نفر نیز برسد؛ در حال حاضر ۱۲۳ مدرسه مستقل دانش‌آموزان استثنایی در استان فعال است.

وی با بیان وضعیت بازگشایی حضوری مدارس استثنایی در استان اصفهان افزود: در هر منطقه و ناحیه شرایط و مدیریت بازگشایی مدارس استثنایی را بر اساس نوع رنگ‌بندی منطقه و ناحیه، به مدیران واگذار کردیم و مدیر هر منطقه و ناحیه‌ای بر مبنای تفویض اختیار و با توجه به شرایط رنگ‌بندی می‌تواند مکاتبات لازم و گرفتن مجوز برای بازگشایی حضوری مدارس را داشته باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی شرایط دریافت واکسن را ندارند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان در خصوص واکسینه شدن دانش‌آموزان مدارس استثنایی، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس استثنایی به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای که دارند هنوز شرایط دریافت واکسن را ندارند اما اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه به وسیله مدیران مدارس به خانواده‌های این دانش‌آموزان انجام شده است تا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند و سریع‌تر فرزندشان واکسینه شود تا اگر شرایط حضوری مدارس فراهم شد بتوانند در مدارس حضور داشته باشند.

الماسی در خصوص وضعیت دسترسی دانش‌آموزان استثنایی به شبکه شاد اظهار کرد: شبکه شاد هنوز برای استفاده بسیاری از دانش‌آموزان استثنایی احراز هویت نشده است و برای اینکه همکاران زمان را از دست ندهند از بسته‌های آموزشی استفاده کرده و آموزش را انجام می‌دهند، امیدواریم امسال برای دانش‌آموزان استثنایی هم احراز هویت اتفاق بیفتد تا مشکلات سال قبل را نداشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا شبکه شاد عملاً برای دانش‌آموزان نابینا قابل استفاده نبود و برای بهره بردن از آموزش مجازی در این شبکه مشکلات زیادی داشتند. اطلس یادگیری امسال هم برای آموزش بهینه به دانش‌آموزان استثنایی برقرار است.

طراحی اطلس یادگیری / دریافت نکردن کتاب به دلیل مشکلات سامانه‌ای

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید اطلس یادگیری طراحی و به مدیران مدارس هم اعلام شد که این اطلس یادگیری را رصد کنند و اگر نیاز است دانش‌آموزان به صورت حضوری یا غیرحضوری آموزش ببیند حتماً تحت نظر داشته باشند و برای خانواده‌هایی که امکان استفاده از سخت افزار برای دانش‌آموزانشان فراهم نیست از بسته‌های مکمل آموزشی استفاده کنند.

الماسی در مورد بدون کتاب ماندن عده‌ای از دانش‌آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: همه دانش‌آموزان استثنایی اصفهان برای سال تحصیلی جدید بدون کتاب نمانده‌اند. در بین پایه‌های ورودی و دانش‌آموزانی که از مدارس عادی به استثنایی آمدند و یا دانش آموزان استثنایی که به مدارس عادی رفته‌اند، تعدادی هنوز کتاب درسی ندارند.

وی اظهار کرد: در مدارس استثنایی قریب به ۱۵۰ تا ۱۷۰ دانش‌آموز بوده‌اند که به دلیل مشکلات سامانه «سیدا» اطلاعات آنها به‌روزرسانی نشده است و کتاب دریافت نکرده‌اند. از روزی که مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان در این سامانه برطرف شود و اطلاعات آنها به‌روزرسانی شود حدود ۲۰ روز بعد کتاب‌های درسی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

خانواده‌ها واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان به خانواده‌ها، توصیه کرد: با توجه وضعیت بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه و ابتدای آذرماه به صورت حضوری باید خانواده‌ها واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند و اجازه دهند دانش‌آموزان در شرایط حضوری به مدرسه بروند.

الماسی، تاکید کرد: آموزش حضوری علاوه بر افزایش یادگیری دانش‌آموزان بر روی جنبه‌های روحی و روانی آنها نیز تأثیر مثبت دارد و مهارت‌های اجتماعی را توسعه می‌دهد و موجب پرداختن به بعد اجتماعی دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: با آموزش حضوری بسیاری از ناهنجاری‌ها اصلاح می‌شود و دانش‌آموزان در کنار یکدیگر تمرین کرده و در مسیر تعلیم و تربیت حرکت می‌کنند. بدون شک فعالیت آموزش و پرورش تنها ابعاد آموزشی نیست و بخش پرورشی نیز مهم است که از طریق آموزش حضوری می‌توان این حوزه را پررنگ‌تر کرده و به آن بپردازیم.

 

.......دریافت

*حالات و آنات خانم نقاش

ایران درودی، نقاش، نویسنده، کارگردان، منتقد هنری و استاد دانشگاه کشورمان که چندی قبل ۸۵ سالگی اش را جشن گرفته بود، شهریور ماه امسال به کرونا مبتلا شد و پس از بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت، برای ادامه مراحل درمان به منزل انتقال یافت. تا اینکه پس از چند ماه مبارزه با بیماری، (جمعه) هفتم آبان ماه خبر درگذشت این هنرمند اعلام رسمی شد.

ایران درودی در دانشکده ی عالی هنر های زیبای پاریس، مدرسه ی لوور پاریس در رشته ی نقاشی و رشته ی تاریخ هنر دانشکده ی سلطنتی بروکسل تحصیل کرده بود.

او در طول حیاتش ۶۴ نمایشگاه انفرادی در سراسر جهان داشت و در بیش از ۲۵۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده بود. درودی از سال ۱۳۴۳ عضو کنگره ی بین المللی هنرمندان و منتقدان ریمنی، ووکیو و سان ماریو ایتالیا بود. او از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۱ تهیه کنندگی و کارگردانی بالغ بر ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون تحت عنوان شناسایی هنر را انجام داد. در سال ۱۳۴۷ فیلم مستند بی ینال ونیز را در مدت زمان ۵۵ دقیقه کارگردانی کرد و از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۱ استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف برای تدریس تاریخ و شناسایی هنر محسوب می شد.

از ایران درودی و همچنین درباره او کتابهایی به ماندگار مانده است که از آن جمله می توان به کتاب آثار نقاشی  (۱۳۵۲ـ ۱۳۳۸) ایران درودی (امیرکبیر)، در فاصله دو نقطه ...! (آثار نقاشی ۱۳۵۲ـ ۱۳۳۸) (نشرنی)، چشم شنوا، قصه انسان و پایداری اش...! (ناشر سخن)، گفت وگو با ایران درودی (نشر ثالث) اشاره کرد. کتاب در فاصله دو نقطه ...! امسال تجدید چاپ شد.

به همین مناسبت، مطلبی را که خانم عاطفه تیه، شاعر جوان در صفحه ی شخصی اش منتشر کرده، با هم می خوانیم.

«حالات و آنات خانم نقاش»

همین سی‌چهل روز پیش بود که گفت ‌و گوی مهدی مظفری ساوجی را با ایران درودی خواندم. امروز، از سر، کتاب را ورق زدم و دیدم طبق عادت همیشگی کنار بعضی از خطوطش علامت گذاشته‌ام. برای شناخت احوال و افکار هر هنرمندی بهترین و فایده‌مندترین کار خواندن و شنیدن و دیدن خود اوست. برای شناخت ایران‌خانم هم باید دیدش و خواندش.

بخش‌هایی از کتاب را که به چشمم آمده است، بخوانیم:

یک: من در کودکی تحقیر شدم.

- از طرف چه کسی؟

- از سوی برخی از افراد فامیل.

- چرا؟

- برای اینکه شبیه سایر افراد خانواده نبودم. افراد خانواده درّودی بسیار زیبا بودند... ولی پدربزرگ مادری که مرا بسیار دوست داشت و ادبیات فارسی را با لهجهٔ ترکی‌اش به من یاد داد، جبران کمبودهای عاطفی از سمت پدربزرگ پدری بود.(ص ۳۵ تا ۳۷)

دو: مرگ واقعیت اجتناب‌ناپذیر زندگی است و مرحله‌ای پرشکوه از تولّدی دیگر. مرگ با ما زندگی می‌کند و در همهٔ حالات و لحظه‌ها با ماست. زمانی که همسرم را از دست دادم در ایران نبودم. تصمیم گرفتم همان روز برای خاکسپاری او به ایران بیایم. مادرم نگران بود و می‌کوشید در آن شرایط روحی مرا از سفر بازدارد. چگونه می‌توانستم با واقعیت زندگی‌ام روبه‌رو نشوم؟ بهترین‌ها را زندگی کرده‌ام، اکنون هم ناگزیرم تلخ‌ترین‌ها را تجربه کنم. من همان روز به ایران آمدم و سنگ گور او را خودم تراشیدم. نقشهٔ دریای خزر و ایران را در کنار نامش تراشیدم و همان‌جا از هوش رفتم.(ص ۲۸)

 سه: یادم می‌آید کتاب «درفاصلهٔ دو نقطه...!» که منتشر شد، یک منتقد ادبی خیلی معتبری که الان نامش در ذهنم نیست، نوشت: «خانم درّودی را ببین که چه دل خوشی دارد و از بخت نیک و طالع سعد خودش صحبت کرده.»

یعنی هیچ‌کس عادت ندارد که کسی از خوشبختی صحبت کند. همه باید از بدبختی بگویند. می‌خواهید جالب توجه باشید بگویید من آدم بدبختی هستم...(ص۸۲)

چهار: - هیچ‌وقت به سیاست نزدیک نشده‌اید؟

- خیر. خصوصا امروز شرایطی که در آنم به من می‌گوید نباید اشتباه کنم.

- چرا؟

- چون اگر من اشتباه کنم افرادی که در طول این مسیر با من همراه بوده‌اند سرخورده می‌شوند.(ص۱٠۴)

پنج: - به نظر شما مهم‌ترین مشکل روشنفکران و روشنفکری ما چیست؟

- روشنفکر نبودنشان.(ص۸٠)

شش: - آیا پیش آمده که از زندگی زده شده باشید و به نوعی از آن رو برگردانده باشید؟

- خیر. هرگز. من دردهای وحشتناک جسمی را تجربه کرده‌ام. دردهای هولناکی که به خاطر جراحی‌های متعدد تحمّل کرده‌ام. وقتی آن دردها به سراغم می‌آمد، می‌گفتم درد هم جزئی از زندگی است و باید آن را زندگی کنم. آن‌قدر در تحمّل درد پافشاری می‌کنم که از دستم خسته شود. پس از جراحیِ سرطان عزرائیل را می‌دیدم و تصور می‌کردم که جلو در اتاقم ایستاده. به او می‌گفتم از همان راهی که آمده‌ای برگرد! (ص۱۱۴)

(گفتگو با ایران درّودی، مهدی مظفری ساوجی، نشر ثالث، چاپ چهارم: ۱۴٠٠ / ۴۴٠ نسخه، ۴۸٠٠٠ تومان)

 

.........سلامت و بهداشت

*پویش مشاوره رایگان روانشناسی "اندیشه زیبا": زندگیهای پیچیده اجتماعی هر روز مشکلات روانی و رفتاری فراوانی را برای افراد جامعه به وجود می آورد. در دوران شیوع بیماری کرونا، این گونه مشکلات بیشتر هم شده است تا آنجا که سلامت روان جامعه به شدت تهدید می شود و نیاز به مشاوره های روانشناسی بیش از پیش احساس می شود. به تازگی جمعی از روانشناسان سراسر کشور، پویشی تحت عنوان اندیشه زیبا را آغاز کرده اند. فاطمه اکبری، مبتکر این پویش که خود 19 سال است به کار روانشناسی اشتغال دارد می گوید: پویش اندیشه زیبا، طرحی است در زمینه مشاوره تلفنی رایگان که برای استفاده از خدمات روانشناسی برای مردم سراسر کشور شکل گرفته است و با حضور مشاوران و روانشناسان زبده و کار آزموده ای برنامه ریزی و اجرا شده است.

اگر بخواهم سوابق کاری همکارانمان را بگویم در این طرح از همکاران با چند سال سابقه کاری تا همکارانی با سوابق حدود 25 تا 30 سال داریم. همکارانی که در این طرح حضور دارند کسانی هستند که در کلینیکهای خود بسیار مشغولند و گاه سمتها و جایگاههای اجتماعی خوبی دارند که از همگی تشکر می کنم. برای شروع کار و در اولین مرحله پویش فراخوان دادیم و حدود 370 نفر از روانشناسان در عرض یک هفته ثبت نام کردند.ما رزومه ها را بررسی کردیم و  از بین آنان، 150 نفر را انتخاب کردیم بعد از یک ماه حدود 50 نفر دیگر هم به این جمع اضافه شدند و در فاز سوم قرار است 100 نفر دیگر را هم اضافه کنیم. تا از کمک آنها بهره بگیریم.

مشاوره ها در حوزه مشاوره فردی شامل اضطراب، افسردگی، مدیریت خشم است. در حوزه خانواده و زوج شامل، حل تعارض، غنی سازی رابطه زوجین، مشاوره قبل از ازدواج و مسائل خانوادگی . مشاوره در حوزه کودک و نوجوان هم شامل، مشکلات رفتاری کودک و نوجوان و مسائل فرزندپروری است همچنین مشاوره های شغلی و تحصیلی هم داریم .

در ابتدای کار روزانه بین 70 تا 100 تماس از طرف مردم داشتیم و بعدها به روزی 120 تماس رسید. مسئول هماهنگی گروه، وقتهای مشاوران را تنظیم می کند . پیامهایی که مردم بعد از مشاوره برای همکاران ما ارسال می کنند حاکی از رضایت آنهاست و همین پیامهاست که به ما انگیزه می دهد که این طرح را ادامه دهیم بعلاوه تعدادی از همکاران حقوقی هم پیشنهاد کرده اند  که مشاوره حقوقی را هم به این طرح اضافه کنیم که آن را برای ادامه کار در فاز بعدی گذاشته ایم. هزینه های مشاوره بالاست این هزینه ها در مقطع ارشد طبق تعرفه سازمان نظام روانشناسی برای 45 دقیقه مشاوره، 130 هزار تومان و در مقطع دکتری 187 هزار تومان است که به نسبت سوابق کاری مشاور تا 15 درصد هم قابل افزایش است.

اما تمام هموطنانی که در این طرح از خدمات مشاوره رایگان استفاده می کنند می توانند بر حسب نیازی که مشاورشان تعیین می کند در فواصل زمانی کوتاه و تلفنهای متعدد این خدمات را دریافت کنند. یعنی مشاوره می تواند در چند جلسه انجام شود. این طرح برای کمک به مردم عزیزمان است چو عضوی به درد آورد روزگار    دگر عضوها را نماند قرار و دینی است که مشاوران ما به مردم عزیزمان در حوزه روانشناختی ادا می کنند.

س: شروع این طرح از مشهد بوده است؟

ج: بله در شروع از مشهد بود ولی الان همکارانی که در طرح ما هستند از شهرهای مختلف هستند از تهران، اهواز، خوزستانو هر جای ی که فکر کنید . در حال حاضر ما از شهرهای مختلف روانشناسان زبده را انتخاب کرده ایم. اما به نسبت بیشتر مشاورین مشهدی هستند و حدود 40 درصد همکاران از شهرهای دیگر آمده اند. حامیان ما هم در این طرح خانه مشاوران و روانشناسان و حرف یاورانه کل کشور، خانه روانشناسان و مشاوران شاندیز دانشکده علوم بهزیستی ، شکوه مهر مشهد و برخی نهادها و انجمنهای شخصی هستند. این طرح با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی مشهد مقدس و مجمع کانون فرهنگی تبلیغی استان خراسان رضوی و برخی کلینیکها و نهادهای اجتماعی و مراکز خصوصی انجام می شود.

همکاران ما اغلب عضو سازمان نظام روانشناسی    هستند در مقطع ارشد ما 130 نفر همکار داریم و در مقطع دکترا در حال حاضر 70 نفر هستند البته در فاز دوم 50 نفر دیگر به جمع ما اضافه خواهند شد.

س: این طرح سه ماهه یعنی از ابتدای شهریور شروع شده است؟

ج: بله ولی ما اشتیاق مردم و هم روانشناسان همکار را می بینیم و احتمال اینکه بخواهیم زمان این طرح را اضافه کنیم دور از انتظار نیست.

س: به نظر شما علت استقبال همکاران روانشناس چیست شما هزینه های مشاوره در بخش دولتی را گفتید اما در بخش خصوصی هزینه های بالاتری را داریم چرا همکاران شما که می توانند هزینه های مشاوره سنگینی دریافت کنند در این طرح به صورت رایگان همکاری می کنند؟

ج: ما دیدیم هزینه های مشاوره بسیار بالاست و از طرفی مردم احساس نیاز دارند و قدرت مالی بسیاری پایین است. ضمن اینکه ما مدام به هم پیام می دهیم که از خانه خارج نشوید و مراجعی که می خواهد از شهر دوری بیاید باید هزینه بالایی پرداخت کند و زمان و انرژی زیادی بگذارد معمولا مشاوره ها هم در یک جلسه انجام نمی شود و باید تداوم داشته باشد تا به نتیجه مطلوبی برسد. من در فضای مجازی در گروهی این طرح را پیشنهاد دادم و خواستم هر کس می تواند همکاری کند. ما در این طرح مشاورانی داریم که روزانه در مشاوره های تلفنی خود بالغ بر یک میلیون درآمد دارن و مشاوره های این طرح را در لابه لای کارشان و به عنوان اولویت قرار داده اند  به عنوان مثال در گروه مشکل خانمی طرح شده بود و عنوان شده بود که نیاز فوری به مشاوره دارد چند نفر از همکاران من با دلسوزی تمام متقاضی شدند که این خانم به صورت حضوری برای مشاوره برود چون مورد پیچیده ای بود که نیاز به مشاوره حضوری داشت. همکاران من نگران سلامتی مردم هستند و امیدوارم مردم هم به سلامتی روان خودشان اهمیت بدهند.

زمان طرح از ابتدای شهریور تا آخر آبان اعلام شده بود که احتمالا با استقبال خوبی که انجام شده ادامه می یابد. پیامهای پر محبت مردم انگیزه ما را برای ادامه کار بیشتر می کند.

س: راه ارتباطی با مردم چیست؟

ج: راه ارتباطی از طریق صفحه اینستاگرام اندیشه زیبا فاطمه اکبری هست. قرار است شماره تلفنی را هم برای این کار اختصاص دهیم.

س: یعنی در این صفحه مردم درخواست مشاوره خود را اعلام می کنند؟

ج: بله درخواست برای مسئول برنامه ریزی ارسال می شود و تلفن مشاور برایشان فرستاده می شود تا با او تماس بگیرند.

سعی داشتیم صد شماره برای این کار از مخابرات بگیریم ولی موفق نشدیم در حال حاضر مشاوران تلفن همراه خود را برای مشاوره گیرنده می فرستند تا با آنها تماس گرفته شود. در پیام به مراجع ساعتی که باید تماس بگیرد هم اعلام می شود و وقتهای بعدی بین مراجع و مشاور تعیین می شود. ما از ابتدای شروع این طرح مراجعانی داریم  که چندین جلسه مشاوره گرفته اند. گاه یک شخص برای چند نفر وقت مشاوره درخواست می دهد و احساس نیاز بین مردم خیلی زیاد است.

قصد داریم بعد از تمام شدن فاز اول این طرح نتایج  آن را به سازمانهایی از جمله سازمان بهزیستی اعلام کنیم و برای مراحل بعدی سعی می کنیم استانداردتر پیش برویم تا مردم بیشتر از این خدمات استفاده کنند. اگر سازمانهای متولی سلامت روانو مشاوره، که این خدمات جزء وظایف ذاتی آنها هست بتوانند ورود کنند و به مردم این خدمات را ارائه دهند خیلی می تواند در ارتقای سلامت روان مردم اثرگذار باشد.

 

.........ورزشی

*اعلام اسامی نهایی تیم ملی گلبال آقایان برای مسابقات پارا آسیایی بحرین

بهمن دوستی ، سرمربی تیم ملی گلبال آقایان رده سنی جوانان کشورمان اسامی ملی پوشان منتخب برای حضور در رقابتهای پارآسیایی بحرین را اعلام کرد.

وی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به مسابقات پارآسیایی و تمرکز تمرینات برای حضور در این رویداد، بیشتر بر روی تاکتیک ها و تقویت کار گروهی متمرکز هستیم  تا بهترین نمایش را مقابل قدرتمند ترین تیم های آسیایی داشته باشیم.

دوستی  تصریح کرد:  رقابتهای پارا آسیایی بحرین، چهارمین دوره حضور گلبالیست های کشورمان است. در اولین دوره رقابتهای پارآسیایی که سال 2009 در توکیو برگزار شد، تیم ایران اول شد در دومین دوره که سال 2013 به میزبانی مالزی برگزار شد قهرمان شدیم و در سومین دوره مسابقات که سال 2017 در امارات انجام شد در جایگاه سوم قرار گرفتیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال مردان خاطر نشان کرد: کشور های چین ،ژاپن ، کره ، تایلند و عراق رقبای اصلی ما در چهارمین دوره مسابقات پارآسیایی بحرین هستند. با توجه به برنامه ریزی هایی که برای ورزشکارانمان لحاظ کرده ایم، امیدواریم در این دوره نیز در جایگاه نخست ایستاده و قهرمانی را به خود اختصاص دهیم .

محمد مهدی نفیسی نسب، علیرضا باقری، امیر حسین ریحانی لطفعلی، محمد ایوب شهپر، امیر محمد بهرامی و مصطفی صادقی  نفرات دعوت شده به تیم ملی برای بازی های جوانان در بحرین هستند. بهمن دوستی سرمربی و محمدکرم کولیوند به عنوان مربی، نفرات اعزامی کشورمان را هدایت و رهبری خواهند کرد.

* دکتر سعید سلگی به عنوان مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک منصوب شد

طی حکمی از سوی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، دکتر سعید سلگی به عنوان مدیر فنی، ورزشی کمیته ملی پارالمپیک منصوب شد.

 در متن این حکم آمده است: جناب آقای دکتر سعید سلگی با توجه به تجارب، تعهد و سوابق جنابعالی، به موجب این ابلاغ به سمت مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک منصوب می‌شوید. امید است در سایه الطاف لایزال الهی، در راه انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

 

.......حوادث

*قاتل زن شوهردار: او به من گفت طلاق گرفته ام و حتی بچه داشتنش را کتمان کرد

اوایل سال جاری مردی به مأموران پلیس خبر داد همسرش به نام فهیمه گم شده است. این مرد به پلیس گفت همسرش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من طبق معمول هر روز از خانه خارج شدم تا سر کار بروم. همسرم در خانه بود. وقتی برگشتم او در منزل نبود و بچه‌ها تنها بودند. من نمی‌دانم همسرم کجاست و تلفنش را هم جواب نمی‌دهد. او هر بار از خانه خارج می‌شد، حتما به من خبر میداد.

با توجه به گزارشی که این مرد به مأموران داد و عکس‌هایی که از همسرش در اختیار پلیس گذاشت، تحقیقات برای مشخص‌شدن سرنوشت این زن آغاز شد تا اینکه چند روز بعد مأموران به شوهر فهیمه خبر دادند جسدی در اطراف تهران پیدا شده است که مشخصات همسر او را دارد. وقتی شوهر فهیمه به محل مدنظر رفت، جسد را شناسایی و تأیید کرد جنازه متعلق به همسرش است. براساس گزارش پزشکی قانونی فهیمه بر اثر واردآمدن ضربات متعدد چاقو به بدنش جانش را از دست داده بود.

شوهر این زن درباره اینکه چرا همسرش در آن منطقه بود، گفت: من هیچ حدسی نمی‌زنم. ما کسی را در آنجا نداریم و اصلا نمی‌دانم چرا باید جسد همسرم در آنجا باشد. این در حالی‌ است که گزارش کشف جسد نشان می‌داد جسد فهیمه یک روز بعد از گزارشی که شوهرش از مفقودشدن او داده، در یکی از خرابه‌ها کشف شده بود.

به‌ این‌ترتیب پلیس در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات خود تلفن همراه مقتول را بررسی کرد و متوجه شد این زن با یک شماره تلفن در ساعاتی خاص از روز تماس داشته است؛ شماره‌ای که شوهر فهیمه نیز صاحب آن را نمی‌شناخت.

در ادامه صاحب خط تلفن شناسایی و بازداشت شد. او که مردی جوان به نام امیر است در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: من با فهیمه در خیابان آشنا شدم. ما سوار اتوبوس بودیم. وقتی پیاده شدیم به او گفتم با من دوست می‌شوی؟ او هم قبول کرد. شماره تلفنم را گرفت و شماره خودش را هم داد. چند ساعت بعد من به او پیام دادم و جواب داد. این‌طور بود که رابطه ما شکل گرفت. من از او درباره وضعیت زندگی‌اش پرسیدم و او هم گفت چند ماهی است از شوهرش طلاق گرفته و تنها زندگی می‌کند. حتی به من نگفت فرزند دارد.

متهم ادامه داد: رابطه ما شروع شد و رابطه خوبی هم بود، بیش از یک ماه بود که ما با هم در ارتباط بودیم و در هفته چند بار همدیگر را می‌دیدیم، تریاک می‌کشیدیم و مشروب می‌خوردیم. من آن‌قدر عاشق فهیمه شده بودم که می‌خواستم به او پیشنهاد ازدواج بدهم.

متهم درباره روز حادثه گفت: روز حادثه او را سر قرار در تهران سوار موتور کردم و با هم برای گشت‌وگذار به اطراف تهران رفتیم، در آنجا در خانه یکی از آشنایان من نشسته بودیم و داشتیم تریاک می‌کشیدیم و مشروب می‌خوردیم که فهیمه گفت باید برگردد و در حالت مستی به من گفت که شوهر دارد. من از روز اول به او گفته بودم با زن شوهردار کاری ندارم و چنین گناهی مرتکب نمی‌شوم؛ اما او به من دروغ گفته بود. وقتی موضوع را فهمیدم عصبانی شدم و به فهیمه گفتم برای چه به من دروغ گفتی، اول سعی کرد وانمود کند اشتباه کرده و اشتباهی حرفی زده است؛ اما بعد که اصرار و عصبانیت من را دید، گفت حرفش درست است و شوهر دارد. بعد به من گفت به تو ربطی ندارد و این مسئله من است. سر این موضوع با هم جروبحث کردیم و من که از شدت عصبانیت کنترل خودم را نداشتم، با چاقویی که آن اطراف بود ضرباتی به فهیمه زدم. خون از بدنش جاری شده بود و می‌دانستم دیگر جانی در بدن ندارد. جسد را با ماشین دوستم به بیابان‌های اطراف منتقل کردم و بعد خودم به تهران برگشتم.

بعد از اعترافات متهم، پرونده با اتهام قتل عمدی به دادسرا فرستاده شد و متهم یک بار دیگر حرف‌هایش را در مقابل بازپرس تکرار کرد.

شوهر فهیمه ضمن شکایت از متهم از طرف خودش و فرزندانش، گفت: من و فهیمه هیچ مشکلی با هم نداشتیم. من صبح زود از خانه بیرون می‌رفتم و تا ساعات پایانی روز سر کار بودم، چون باید خرجی زن و بچه‌ام را می‌دادم. برای اینکه بتوانم زندگی آرامی برای فهیمه درست کنم، مجبور بودم چند شیفت کار کنم. اگر فهیمه من را دوست نداشت طلاقش می‌دادم اما هیچ‌ وقت درباره اینکه من را دوست ندارد با من صحبت نکرد و نمی‌دانم چرا این‌ کار را کرده است. به‌هرحال من و فرزندانم از قاتل فهیمه شکایت داریم و درخواست رسیدگی به این پرونده را دارم.

با پایان تحقیقات مقدماتی در مرحله دادسرا و بازسازی صحنه جرم کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قرار است متهم در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران به‌زودی پای میز محاکمه برود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *