شناسه خبر: 34629 منتشر شده در مورخ: 1400/8/5 ساعت: 14:44 گروه: اجتماعی  
شش معیار اصلی انتخاب رییس بهزیستی از نگاه وزیر کار

شش معیار اصلی انتخاب رییس بهزیستی از نگاه وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایین معارفه رییس بهزیستی جدید با اشاره به معیارهای انتخابش در ریاست این حوزه گفت: انقلابی‌بودن ، کارآمد بودن، پاک‌دست بودن، فسادستیز بودن و مردمی بودن است و ما موظف هستیم تا پایین‌ترین سلسله مراتب اداری این ۵ معیار را رعایت کنیم و ششمین معیار برای انتخابم از جنس سازمان بهزیستی بودن است.

به گزارش ایران سپید مراسم آئین تکریم وحید قبادی دانا رئیس پیشین سازمان بهزیستی کشور و معارفه علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم قرار است سخنرانی در مراسم بسیار محدود باشد و قرار است کار انجام شود و مردم نتیجه کارها را ببینند و خیلی احتیاج به بیان موضوعات شاید نباشد. بنابراین قرار بود که ما جلسات معارفه هم نداشته باشیم و افرادی که منصوب می‌شوند و حکمی را دریافت می‌کنند بلافاصله کارشان را شروع کنند. در سازمان بهزیستی به جهت اهمیتی که این سازمان دارد ضمن اینکه ما دیروز معارفه دکتر قادری را انجام دادیم و از جناب دکتر قبادی دانا تشکر کردیم لازم دیدیم تا نشستی در سازمان بهزیستی برقرار شود و با همه افرادی که با این سازمان مرتبط هستند گفتگوی مختصری را داشته باشیم.

عبدالملکی بیان کرد: ما در همان آغاز کار عرض کردیم که وزارت خانه ما وزارت مردم است و بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم عزیز ایرانی مخاطب این وزارت‌خانه هستند. طبیعتاً عزیزترین گروه از این مخاطبان مستضعف‌ترین آن‌ها هستند که حق‌شان به صورت کامل ادا نشده است. این افراد مخاطبان اصلی سازمان بهزیستی هستند. معلولان عزیز و آسیب دیدگان اجتماعی و در کمیته امداد امام خمینی نیز افراد محروم و مستضعفی که تحت حمایت قرار دارند.

وی تاکید کرد: ماموریت رئیس جدید سازمان بهزیستی این خواهد بود که همه تلاش خود را به کار ببندند تا یک زندگی و معیشت طیب و مناسب را برای این گروه مخاطب ما که عزیزترین‌ها در جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند. نگاه کلان ما این است که باید حتماً جلب مشارکت مردم خیر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: هم‌افزایی با دستگاه‌هایی که ماموریت متناظر دارند مانند کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سایر دستگاه‌هایی که متولی موضوعاتی شبیه این سازمان هستند، باید جزء سیاست‌ها و رویکردهای اساسی باشد. مسئله دیگر مطالبه‌گری برای پیگیری حقوق و احقاق حق مجموعه‌هایی است که مخاطب سازمان بهزیستی هستند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه گذشته که در سازمان بهزیستی بودم عرض کردم که برای احقاق حقوق افراد دارای معلولیت به کسی التماس نمی‌کنیم. ما اقدام قانونی می‌کنیم. قوانین بسیار خوبی وجود دارد که معطل مانده است البته هر جا که نیاز باشد به تشخیص عزیزان در سازمان بهزیستی لایحه تنظیم کرده و تقدیم مجلس می‌کنیم برای اینکه قوانین جدید و بهتر داشته باشیم. از این جهت رییس جدید سازمان بهزیستی موظف خواهند بود تا اجرای قوانین این حوزه را به صورت جدی پیگیری کنند و ما این را می‌دانیم که اجرا نشدن قانون مهمترین مسئله در کشور ما است که باعث مسائلی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ معیار را در انتصاب ها باید رعایت کنیم، گفت: این ۵ معیار شامل انقلابی‌بودن است، کارآمد بودن، پاک‌دست بودن، فسادستیز بودن و مردمی بودن است. ما موظف هستیم و خواهیم بود تا پایین‌ترین سلسله مراتب اداری این ۵ معیار را رعایت کنیم. در انتخاب رییس سازمان بهزیستی نیز بنده معیار ششمی را اضافه کردم و آن این است که فرد منتخب باید متعلق به همین جامعه و همین سازمان باشد و مصائب و دردهای این مجموعه را بفهمد و اقتضائات سازمانی را درک کند و با این شرایط آشنا باشد.

وی ادامه داد: آقای قادری هر شش معیاری را که مطرح کردم در حد بسیار بالا دارند. ایشان از نیروهای سازمان بهزیستی هستند و مدتی را توفیق داشتند به عنوان مدافع حرم خدمت کردند و از مجاهدین انقلاب اسلامی هستند و یک مدیری هستند که به صورت همزمان چند ویژگی متضاد را دارند. ویژگی اول تواضع است که قطعاً با گروه‌های مخاطب یعنی افراد دارای معلولیت و آسیب‌دیدگان اجتماعی بسیار لازم است. ما به یک آدم متکبر در بهزیستی احتیاج نداریم بلکه به کسی احتیاج داریم که همانطور که آقای قبادی دانا گفتند در این جا نوکری کند و نوکری این جامعه را افتخار خود بداند.

وزیر تعاون ادامه داد: آقای قادری در عین حال بسیار مقتدر و قاطع و مدبر در مدیریت هستند و هرجا بودند این ویژگی را نشان دادند. ایشان یک فرد مجاهد و بسیار پرکار هستند. محل خدمت قبلی ایشان در بنیاد مستضعفان مدیرعاملی یکی از هلدینگ‌های بسیار بزرگ و مهم بنیاد مستضعفان بودند و آقای مهندس فتاح که رییس بنیاد هستند به من گفتند که من به ایشان ابلاغ کرده‌ام که ساعت ۱۲ شب باید به خانه برود و این موضوع برای من جالب بود. اینکه با ماشین شخصی خود در سراسر کشور برود و واحدهای تحت مدیریت خود را سرکشی کند. همه این اقدامات می‌شود رمز جهش یکی از هلدینگ‌های بسیار بزرگ بنیاد مستضعفان که ایشان مدیر آنجا بودند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما به چنین شخصیتی که برآمده از جامعه بهزیستی باشد احتیاج داریم تا این سازمان را بتواند هدایت کند. آقای دکتر قادری جایگزین فردی می‌شوند که کمابیش شبیه خودشان هستند آقای دکتر قبادی دانا از مدیران عزیز و پرافتخار کشور ما هستند و در این سال‌ها زحمت کشیدند و من در کمیته امداد می‌دیدم که چقدر زحمت کشیدند و فشار کار و استرس ایشان را چقدر اذیت کرد و به قول خودشان موهایشان سفید شد. ایشان هم فردی بسیار پرکار هستند و ما مطمئن هستیم هر جا باشند چه در حوزه‌های علمی و پزشکی یا مدیریتی قطعاً فرد موثری برای مردم و انقلاب اسلامی هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *