شناسه خبر: 34616 منتشر شده در مورخ: 1400/8/4 ساعت: 13:35 گروه: اجتماعی  
کمتر از هزار دانش آموز استثنایی از تحصیل بازماندند

کمتر از هزار دانش آموز استثنایی از تحصیل بازماندند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سال گذشته 311 دانش آموز استثنایی در کنکور قبول شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: میزان قبولی این دانش آموزان هر سال رو به افزایش است.

به گزارش ایران سپید به نقل از برنا، سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اشاره به آخرین وضعیت دانش آموزان مدارس استثنایی گفت: حدود 70 درصد از دانش آموزان استثنایی از آموزش های مجازی استفاده می کردند و امسال نیز ظرفیت برای آموزش آن ها اضافه شده است.

او با بیان اینکه کلاس های گفت‌وگوی صوتی برای دانش آموزان نابینا ایجاد شده است که می تواند خیلی موثر باشد، افزود: همچنین پلتفرم گویاساز برای دانش آموزان ناشنوا  در شبکه ی شاد راه اندازی می شود که محتوای آن در حال بارگذاری است.

حسینی با بیان اینکه مدارس استثنایی برای بازگشایی در اولویت اند، گفت: مدارس زیر 50 نفر در همه مقاطع بازگشایی شده اند و بقیه مدارس در اواخر آبان ماه بازگشایی خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سال گذشته 311 دانش آموز استثنایی در کنکور قبول شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: میزان قبولی این دانش آموزان هر سال رو به افزایش است.

او در خصوص وضعیت دانش آموزان اوتیسمی افزود: دانش آموزان اوتیسمی دو دسته هستند که عده ای در مدارس عادی و عده ای در مدارس استثنایی تحصیل می کنند. همچنین بالغ بر 3 هزار دانش آموز اوتیسمی داریم که در مدارس کشور تحصیل می کنند و 70 مدرسه اوتیسمی در کشور داریم.

حسینی ادامه داد: دانش آموزان عادی و استثنایی گاهی از تحصیل باز می مانند؛ همچنین ما در وضعیت کرونا و با همه شرایط سخت کمتر از هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تحصیل بازماندند و یا ترک تحصیل کرد که آن ها شناسایی شدند و فعالیت هایی در جهت بازگرداندن آن ها در حال انجام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تحصیل در همه ی مقاطع عادی بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران  رایگان است، گفت: ما مدارس غیر دولتی نیز برای دانش آموزان استثنایی داریم اما تعداد آن بسیار کم است و اغلب دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی تحصیل می کنند و حتی 50 درصد هزینه ایاب و ذهاب آن ها را نیز تأمین می کنیم.

حسینی بیان کرد: وسایل توانبخشی و خدمات حمایتی هم برای این دانش آموزان درنظر گرفته می شود تا از این طریق امکان ادامه تحصیل آن ها بیشتر فراهم شود.

او با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 200 مدرسه به مدارس استثنایی اضافه شده است؛ افزود: درحال حاضر هزار و 700 مدرسه خاص و استثنایی داریم همچنین از اسفندماه 98 طرح بهشت تا بهشت اجرایی شد که در این راستا نیز بیش از 160 مدرسه با کمک خیرین ساخته شده است و یا در حال ساخت است تا به استاندارد های آموزشی برسیم چون سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی باید از دانش آموزان عادی بالاتر باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: به دلیل ساخت و ساز هایی که در دو سال گذشته انجام شد در مناطق محروم 2.5 متر و سایر مناطق کشور 1.5 متر فضای آموزشی استثنایی افزایش پیدا کرد و در حال حاضر این رقم به 11 متر رسیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *