شناسه خبر: 34615 منتشر شده در مورخ: 1400/8/4 ساعت: 11:05 گروه: دانش و فن آوری  
۶ باجه خدمات بانکی نابینایان در زنجان راه اندازی شده است

۶ باجه خدمات بانکی نابینایان در زنجان راه اندازی شده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تا کنون ۶ باجه خدمات بانکی نابینایان پیرو بخشنامه بانک مرکزی در زمینه استفاده این قشر از تمامی خدمات بانکی فراهم شده که در این راستا مناسب سازی نرم افزاری خدمات بانکی از خواسته های آنان است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: در این باجه ها امکان دسترسی نابینایان به خدمات بانکی مقدور شده و امکان دسترسی آسان به همه خدمات شعبه ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاه های گویا و برجسته نگار و نمایشگرهای بریل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این باجه ها مشتریان نابینا می توانند بدون نیاز به حضور همراه از همه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه و... بصورت مستقل استفاده کنند اضافه کرد: با توجه به موضوعاتی از قبیل کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو، راه اندازی این سامانه می تواند کمک شایانی به ارتقای سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان داشته باشد.

محمدی با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط برای حضور افراد کم بینا و نابینا در جامعه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی یکی از نیازهای اساسی این گروه است. ادامه داد:  این سامانه در بانک های مسکن، رفاه، تجارت، سپه، ملت و توسعه تعاون راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه  افراد کم بینا و نابینا شهروندان درجه یک جامعه هستند و نیازمند توجه چون سایر گروه ها، اظهار داشت: مناسب سازی محتوای فضای مجازی و گسترش خدمات الکترونیک همانند مناسب سازی بستر فیزیکی جامعه و مبلمان شهری از نیاز های اساسی افراد کم بینا و نایبنا به شمار می رود تا این قشر از جامعه نیز بتوانند با برخورداری از حقوق برابر، از امکانات جامعه بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش دستگاه های اجرایی خدمت رسان برای اقدام در جهت مناسب سازی فضای این ادارات برای افراد دارای معلولیت نیز گفت: هرچند فعالیت های زیادی در این زمینه انجام شده اما نیاز به اقدامات و اطلاع رسانی های بیشتری در این حوزه است.

محمدی خاطر نشان کرد: افراد دارای معلولیت چه نابینا باشند، چه جسمی-حرکتی یا ناشنوا برای بهره‌مندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستندو بخش عمده این مشکلات مناسب نبودن فضای بانکها و تجهیزاتی است که انجام فعالیت‌های بانکی را برای نابینایان مشکل و گاه غیرممکن می کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *