شناسه خبر: 34614 منتشر شده در مورخ: 1400/8/4 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
کدام گروه از مددجویان بهزیستی مشمول دریافت یارانه ۴۸۰ هزار تومانی هستند؟

کدام گروه از مددجویان بهزیستی مشمول دریافت یارانه ۴۸۰ هزار تومانی هستند؟

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: کمک هزینه‌ای از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توانخواهان دارای معلولیت بسیار شدید و شدید که فاقد شغل و درآمد هستند، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در رابطه با کمک معیشتی معلولان اظهار کرد: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کمک معیشتی کمک هزینه‌ای است که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توانخواهان دارای معلولیت بسیار شدید و شدید که فاقد شغل و درآمد هستند، هر سه ماه یک بار پرداخت می شود و  سازمان بهزیستی هم هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

وی درباره شرایط لازم برای دریافت کمک معیشتی گفت: اولین شرط این است که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باشند، همچنین پرونده کمیسیون پزشکی توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت آنها درسامانه ثبت شده باشد.

خادم افزود: همچنین افراد واجد شرایط باید ۱۸ سال و سنین بالاتر باشند. شرط استقرار در سه دهک پایین درآمدی بانک جامع اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دهک ۱_۳) نیز جزء شرایط است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پاسخ به اینکه آخرین واریزی چه زمانی بوده بیان کرد: آخرین واریزی شهریور سال جاری بود که مربوط به سه ماهه دوم است و مبلغ ۴۸۰ هزار تومان، معادل ماهیانه ۱۶۰ هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *