شناسه خبر: 34609 منتشر شده در مورخ: 1400/8/3 ساعت: 14:04 گروه: اجتماعی  
جوایز مدال آوران المپیک و پارالمپیک توکیو اهدا شد

جوایز مدال آوران المپیک و پارالمپیک توکیو اهدا شد

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حمایت از ورزش پهلوانی، قهرمانی و همگانی در کشور، گفت: ورزش باید به جایگاه بالاتری ارتقا پیدا کند و بی‌تردید با همت مسئولان و ورزشکاران این کار امکان‌پذیر است.

به گزارش ایران سپید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ و تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به قدمت و ارزش ورزش پهلوانی در کشور، گفت: ورزش پهلوانی با فتوت، جوانمردی، توجه به ضعیفان و با مفاهیم عالی عبادی و توکل به خداوند همراه است و همه باید به گسترش آن کمک کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران از ظرفیت‌ها و جوانان با استعدادی در عرصه ورزش قهرمانی برخوردار است، گفت: در کنار ورزش پهلوانی باید به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز توجه شود و جوانان و ورزشکاران کشور با همت پولادین خود می‌توانند در این عرصه در دنیا نام‌آور باشند.

رئیسی با بیان اینکه توجه به ورزش می‌تواند سلامت مردان و زنان را تضمین و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند، گفت: حمایت از گسترش ورزش می‌تواند نشاط و سرزندگی را در جامعه به همراه داشته باشد.

ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ و تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، پس از تماشای فینال مسابقات کشتی پهلوانی در دو وزن ۷۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم، بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ کشور را به جابر صادق‎زاده دارنده لقب «پهلوان باشی» اهدا کرد.

رئیس جمهور در این مراسم که با مولودی‌خوانی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراه بود، از محل جایگاه ویژه به بخش عادی رفت و در کنار ورزشکاران نشست.

در مسابقات سالانه کشتی پهلوانی کشور، نفر برتر بازوبند پهلوانی را به بازو می‌بندد. پهلوان «جابر صادق‌زاده» امروز پنجاه و ششمین بازوبند پهلوانی ایران و سی و ششمین بازوبند پهلوانی پس از انقلاب اسلامی را از دست رئیسی دریافت کرد.

رئیسی در پایان این مراسم، جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را اهدا کرد. به طور کلی، 80 میلیارد تومان پاداش به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اهدا شد که پاداش مدال طلا 2 میلیارد تومان، نقره یک میلیارد و 250 میلیون تومان و برنز 750 میلیون تومان بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *