این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش دستگاه های اجرایی خدمت رسان برای اقدام در جهت مناسب سازی فضای این ادارات برای افراد دارای معلولیت، گفت: هرچند فعالیت های زیادی در این زمینه انجام شده اما نیاز به اقدامات و اطلاع رسانی های بیشتری در این حوزه است.
محمدی یادآور شد: افراد دارای معلولیت چه نابینا باشند، چه جسمی-حرکتی یا ناشنوا فرقی ندارد؛ برای بهرهمندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبهرو هستندو بخش عمده این مشکلات مناسب نبودن فضای بانکها و تجهیزاتی است که انجام فعالیتهای بانکی را برای نابینایان مشکل و گاه غیر ممکن می کند.
وی با اشاره به افتتاح ۶ باجه خدمات بانکی نابینایان پیرو بخشنامه بانک مرکزی در زمینه استفاده نابینایان از کلیه خدمات بانکی، خاطرنشان کرد: در این باجه ها امکان دسترسی نابینایان عزیز به خدمات بانکی مقدور و امکان دسترسی آسان به همه خدمات شعبه ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاه های گویا و برجسته نگار و نمایشگرهای بریل فراهم شده است.
وی افزود :با افتتاح این باجه ها مشتریان نابینا می توانند بدون نیاز به حضور همراه از همه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه و... بصورت مستقل استفاده کنند و با توجه به موضوعاتی از قبیل کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو، راه اندازی این سامانه می تواند کمک شایانی به ارتقاء سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان داشته باشد.
مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: این سامانه در بانک های مسکن، رفاه، تجارت، سپه، ملت و توسعه تعاون راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است و کارگاه آموزشی " آشنایی با سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان" با هدف ترویج استفاده از این خدمات برگزار شده است.
محمدی به سایت بهزیستی استان زنجان به آدرس zanjan.behzisti.ir اشاره کرد و گفت: افراد نابینا با مراجعه به این سایت می توانند از خدمات خبرخوان متن به شکل صوتی استفاده کنند. همچنین امکان بزرگ نمایی فونت محتوای متنی در این سایت برای افراد کم بینا وجود دارد.