شناسه خبر: 34591 منتشر شده در مورخ: 1400/7/27 ساعت: 19:33 گروه: اجتماعی  
ارائه مشوق‌های مالی؛ راهکار توسعه مناسب‌سازی مکان‌های عمومی در طارم

ارائه مشوق‌های مالی؛ راهکار توسعه مناسب‌سازی مکان‌های عمومی در طارم

مدیر بهزیستی شهرستان طارم گفت: اعطای اعتبار ویژه به ادارات می‌تواند در انجام مناسب‌سازی در سطح ادارات موثر باشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محمود عزیزی در رابطه با مناسب‌سازی محیط ادارات و مبلمان شهری و روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: تا به امروز جلسات متعددی به ریاست فرماندار و نیز با بخشداران و دهیاران در راستای پیگیری مناسب‌سازی در مکان‌های عمومی شهرستان برگزار شده است و  پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته‌ایم ولی روند آن در شهرستان کند بوده و مناسب‌سازی خوبی نیز توسط ارگان‌ها صورت نگرفته‌ است.

وی با بیان اینکه ادارات بهزیستی، تامین اجتماعی، هلال‌احمر، دادگستری، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و بیمارستان شهدای آببر در شهرستان طارم مناسب‌سازی شده‌اند، افزود: در بیشتر ادارات شهرستان طارم، مناسب‌سازی خوبی صورت نگرفته‌ است. همچنین بیشتر بانک‌ها مناسب‌سازی مناسبی نداشته و به همین دلیل افراد دارای معلولیت نمی‌توانند در این مکان‌ها تردد کنند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان طارم عابربانک، سرویس بهداشتی و خودرویی ویژه معلولان وجود ندارد. همچنین مناسب‌سازی چند خیابان شهر آب‌بر نیمه‌کاره باقی مانده است و استاندارد لازم را ندارد؛ در حالی‌که ما نیازمند مناسب‌سازی مبلمان شهری در این شهرستان هستیم.

عزیزی با بیان اینکه مناسب‌سازی حق معلولان و مطالبه بهزیستی است و اقدامات زیادی برای این کار در شهرستان صورت گرفته و همواره در جلسات مربوطه قوانین و مصوبات مطرح شده و پیگیر مناسب‌سازی در شهرستان هستیم، ادامه داد: متاسفانه اکثر مساجد نیز در شهرستان مناسب‌سازی نشده‌اند و در صورت نبود مناسب‌سازی در سطح جامعه افراد دارای معلولیت نمی‌توانند به راحتی برای پیگیری امور خود در جامعه حاضر شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان طارم با بیان اینکه وجود مشوق برای ارگان‌هایی که مناسب‌سازی انجام داده‌اند در تشویق دیگران برای این کار موثر است، خاطرنشان کرد: بیشترین دلیلی که توسط ارگان‌ها برای عدم مناسب‌سازی مطرح می‌شود نبود اعتبار برای این کار است که اعطای اعتبار ویژه به ادارات و پی‌گیری این اعتبار می‌تواند در انجام آن در سطح ادارات موثر باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *