شناسه خبر: 34556 منتشر شده در مورخ: 1400/7/24 ساعت: 12:33 گروه: اجتماعی  
رفع مشکلات بهزیستی در اولویت قرار دارد
استاندار زنجان:

رفع مشکلات بهزیستی در اولویت قرار دارد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل بهزیستی از اولویت‌های کاری پیش رو در استان به‌ شمار می‌رود، گفت: معلولان همان‌قدر حق حیات و بهره‌مندی از زیست‌بوم اجتماعی، فردی، ملی و بین‌المللی دارند که یک فرد غیرمعلول دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محسن افشارچی  در دیدار با شماری از نابینایان و سالمندان بهزیستی استان افزود: بهزیستی در تصویر بزرگ عدالت قرار می‌گیرد، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های گذشته به طور معمول هر چیز دیگری غیر از اقتصاد به مستحبات تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد همواره بر همه مسائل دیگر غلبه کرده است، ادامه داد: وقتی به مسائل بهزیستی، اجتماعی و آسیب‌ها می‌رسیم، به میزان زیادی منفعلانه عمل می‌کنیم که باید به طور مستقل به آن فکر کرد و نباید از این مسائل به سادگی رد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به درخواست‌های نمایندگان جامعه معلولان زنجانی در این جلسه برای حل مشکلات مبتلابه این قشر، اظهار کرد: امروز کشور و استان زنجان به لحاظ بودجه‌ای محدودیت‌هایی دارد که سال‌های آینده نیز انقباضی خواهد بود اما برای حمایت از این افراد و کاهش فشارها، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ضروری است و این مهم انجام خواهد شد.

استاندار زنجان در خصوص مناسب‌سازی محیط و مسائل پیرامونی آن به ویژه فعالیت‌های مربوط به وظایق شهرداری یادآور شد: در این زمینه نیز نسبت به انجام کارها با عزم جدی حرکت خواهیم کرد و این‌گونه نیست که زیرمجموعه‌ای وظیفه قانونی خود را فراموش کند.

وی با بیان اینکه مشکلات مطرح شده توسط مسئولان ذی‌ربط باید پیگیری و پاسخ داده شود، اضافه کرد: روشندلان باید حیات اجتماعی داشته باشند و آماده‌سازی زیست‌بومی اجتماعی، از جمله مسائل مهم محسوب می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه باید از ایده‌های نو برای پیشبرد کارها بهره برد، افزود: روشندلان از قوه حافظه بیشتری نسبت به افراد عادی برخوردارند که برای یاری و رشد علمی آنان، برگزاری استارتاپ‌ها دنبال خواهد شد.

وی شمار روشندلان تحت پوشش بهزیستی را ۹۳۰ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: روزهای خوبی در انتظار روشندلان است که امیدواریم افراد توانمندی وارد عرصه‌های مختلف شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *