شناسه خبر: 34544 منتشر شده در مورخ: 1400/7/23 ساعت: 09:16 گروه: اجتماعی  
تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی

تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مصاحبه با شبکه سلامت به تشریح تمهیدات آموزش و پرورش استثنایی برای تحصیل دانش آموزان با آسیب بینایی پرداخت.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این مصاحبه که در آستانه روز جهانی عصای سفید برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است که دانش آموزان‌ با آسیب بینایی  را نیز شامل می شود، گفت: ۷ هزار و ۹۹ دانش آموز با آسیب بینایی تحت پوشش تحصیلی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آن ها در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی،  متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی حرفه ای و کاردانش در مدارس خاص تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند .

وی افزود: ۴ هزار و ۹۶۴  نفر از دانش آموزان با آسیب بینایی نیز در مدارس عادی به صورت تلفیقی فراگیر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.
معاون وزیر با بیان اینکه ۵۹۷ معلم کار آموزش دانش آموزان با آسیب بینایی را بر عهده دارند، گفت: ۲۴۴ نفر از این تعداد خود  معلم با آسیب بینایی هست.
حسینی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ مدرسه خاص استثنایی در کشور وجود دارد، گفت: ۲۵ مدرسه خاص نابینایان، ۹۴ مدرسه ضمیمه،  ۹ مدرسه شبانه روزی و  در نهایت ۴۶۶ کلاس درس تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند.
وی افزود: هم چنین ۸ رشته هنرستانی نیز  برای  دانش آموزان با آسیب بینایی وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به این سوال که در مناطقی که مدرسه نابینایان وجود ندارد، دانش آموزان چگونه تحت پوشش تحصیلی قرار خواهند گرفت،‌ گفت:  ۱۷۰۰ مدرسه خاص استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه عادی به صورت تلفیقی فراگیر در کشور وجود دارد که دانش آموزان با آسیب بینایی می‌توانند در این مدارس نیز تحصیل کنند و در صورت نیاز کلاس های ضمیمه برای این دانش آموزان ایجاد می شود.
وی تصریح کرد:  دانش آموزان آسیب  دیده بینایی در مدارس خاص نابینایان، مدارس شبانه روزی، مدارس خاص استثنایی و مدارس تلفیقی فراگیر  تحت پوشش تحصیلی  قرار دارند تا هیچ دانش آموز آسیب دیده بینایی  به خاطر مدرسه و معلم از تحصیل باز نماند.
حسینی با بیان اینکه  استانداردسازی فضا و تجهیزات، منابع انسانی، فناوری های نوین و  رویه هایی در جهت بهبود  تعلیم و تربیت این گروه از دانش آموزان صورت گرفته است، گفت نرم افزار‌ گویا ساز طراحی شده است که به دانش آموزان  آسیب دیده بینایی در شبکه شاد کمک خواهد کرد  و این نرم افزار به زودی آماده استفاده خواهد شد.
وی افزود:  همچنین  در نسخه جدید شبکه شاد مباحث  تعاملی و صوتی ایجاد شده است که دانش آموزان آسیب  دیده بینایی می توانند از آن استفاده کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *