شناسه خبر: 34524 منتشر شده در مورخ: 1400/7/20 ساعت: 17:34 گروه: اجتماعی  
مقاومت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های خدابنده در برابر مناسب‌سازی فضا
وقتی پای مناسب‌سازی لنگ‌ می‌زند؛

مقاومت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های خدابنده در برابر مناسب‌سازی فضا

رئیس اداره بهزیستی خدابنده گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان همکاری لازم را در حوزه مناسب‌سازی ندارند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، عصمت نصیری با بیان اینکه فرا رسیدن روز عصای سفید فرصتی است تا نظری به مشکلات روشندلان در سطح شهرستان خدابنده بیندازیم، اظهار کرد: برای اینکه بتوان از توانایی معلولان به ویژه روشندلان در جامعه استفاده کرد، باید مناسب‌سازی لازم اولاً در سطح شهرها و در ثانی در محل زندگی آن‌ها ایجاد کرد. وی با بیان اینکه مناسب‌سازی در سطح شهرها شامل اماکن دولتی، بانک‌ها و پیاده‌روها می‌شود، تاکید کرد: مناسب‌سازی اماکن، لازمه استفاده از توانایی معلولان در سطح جامعه است، به همین خاطر در این زمینه همه باید احساس مسئولیت کنند، زیرا ممکن است روزی خودمان نیز به این امکان‌ نیاز داشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به آخرین وضعیت مناسب‌سازی در این شهرستان، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از ادارات دولتی، بانک‌ها، اماکن عمومی مانند مساجد، فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و ... بیش از  ۵۰ درصد در امر مناسب‌سازی پیشرفت داشته‌اند. این مسئول با یادآوری اینکه از جمله کارهایی که در این زمینه انجام شده می‌توان به نصب موزائیک‌های زرد در پیاده‌روها اشاره کرد، افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در این حوزه در این شهرستان وجود دارد، این است که ادارات دولتی در خصوص مناسب‌سازی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

این مسئول، گریزی به وضعیت بانک‌ها در خدابنده زد و متذکر شد: در این زمینه روسای بانک‌ها با وجود اینکه هر روز مشتری‌ها و مراجعان زیادی دارند، مقاومت شدیدی برای مناسب‌سازی اماکن از خود نشان می‌دهند.رئیس اداره بهزیستی خدابنده با تاکید بر اینکه علاوه بر جامعه، محل زندگی معلولان نیز باید مناسب‌سازی شود، اضافه کرد: مناسب‌سازی  در محل زندگی شامل سرویس بهداشتی، نصب رمپ، دستگیره مخصوص، دماسنج و تلفن گویا است. نصیری خاطرنشان کرد: به دلیل وجود معلولان زیاد و کمبود اعتبار تا رسیدن به محیط زندگی بی‌مانع برای معلولان، نیازمند اعتبارات کافی در حوزه مناسب‌سازی هستیم تا معلولان نیز مانند انسان‌های عادی بتوانند از زندگی مطلوب بهره‌مند شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *