شناسه خبر: 34515 منتشر شده در مورخ: 1400/7/19 ساعت: 18:59 گروه: اجتماعی  
تشریح بسته‌های تحولی سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تشریح بسته‌های تحولی سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور، جشنواره نشاط و غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است گفت انسجام‌بخشی و هویت‌آفرینی، مشارکت خانواده‌ها در نظام تعلیم و تربیت و مداخلات بهنگام در حل مشکلات یادگیری نوآموزان از اهداف تدوین این سه بسته تحولی است.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست بررسی بسته های تحولی با بیان اینکه بسته تحولی آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور با 6 هدف ، 10 راهبرد و 7 برنامه تدوین شده است گفت: نقش بسیار مهم و تعیین کننده خانواده در تربیت فرزندان، لزوم آموزش و جلب مشارکت والدین در مسائل آموزشی ، پرورشی و توانبخشی ، توانمند سازی و حمایت از کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه، جلب مشارکت دیگر شهروندان و جوامع محلی از طریق ارتقای دانش و مهارت آنان و اجرای راهکار 8-8 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر مشارکت فعال تمامی عوامل سهیم و موثردر نیاز های فوری و عمومی جامعه از جمله ضرورت های تدوین بسته تحولی آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور است.

وی با اشاره به 7 برنامه تحولی آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور گفت: ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی تخصصی در بستر فناوری اطلاعات، ایجاد خط مشاوره برای دانش آموزان با نیاز های ویژه و خانواده ها، ایجاد دبیرخانه های تخصصی آموزش خانواده مجازی در 7 گروه و 7 استان ، برگزاری کارگاه های آموزش خانواده، توسعه کمی و کیفی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، توسعه مشارکت اولیا از طریق پارلمان مشورتی اولیا و مدرسه یاری و مددکاری اجتماعی مبتنی بر جامعه محلی، 7 برنامه اصلی این بسته تحولی است.

معاون وزیر در ادامه به تشریح بسته تحولی "جشنواره نشاط "پرداخت و گفت: این بسته تحولی با رویکرد اجرای برنامه های ورزشی گروهی و خانوادگی تدوین شده است و گامی در جهت خودباوری و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است.

وی افزود: یکی از چالش‌های جدی جامعه گسست‌ها و تعارضات نسلی است که موجب بحران هویت، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه و سلامت اجتماعی می‌شود و فعالیت‌های ورزشی، علمی و هنری از جمله فعالیت‌های انسجام بخش و هویت آفرین است. بسته تحولی "جشنواره نشاط" مجموعه ای از برنامه های انسجام بخش و هویت آفرین است که موجب انسجام بیشتر خانواده‌ها و ارتباطات بیشتر می‌شود.

حسینی با بیان اینکه بازی و ورزش ﻧﻘﺶ ﺑﻪ ﺳﺰاﯾﯽ در ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﯽ، روﺣﯽ و رواﻧﯽ ﮐﻮدﮐﺎن دارد، اظهار کرد: اجرای بازی ها و ورزش های طراحی شده در ﺟﺸﻨﻮاره ﻧﺸﺎط ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﺠﺎد ﺗﺄﺛﯿﺮات ﻣﺜﺒﺖ ﺟﺴﻤﯽ و روﺣﯽ ﺑﺮ اﻓﺮاد ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﮑﯿﻢ رواﺑﻂ ﺧﺎﻧﻮاده از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺣﺲ ﻣﺸﺎرﮐﺖ و ﻫﻤﮑﺎری، اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎی درک ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ و ﺗﻼش ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﻣﺸﺘﺮک خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری در 10 درصد مدارس استشنایی جشنواره بازی و ورزش بومی محلی و هویت آفرین در قالب بسته تحولی جشنواره نشاط برگزار خواهد شد.

معاون وزیر سومین بسته تحولی سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی را بسته تحولی غربال و مداخله بهنگام برای نوآموزان 5 تا 7 ساله در معرض مشکلات یادگیری دانست و گفت: طراحی و محاسبه ویژگی‌های روان سنجی چک لیست غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری و طراحی و بررسی محتوایی مداخله توان بخشی شناختی برای نوآموزان در معرض مشکلات ویژه یادگیری دو برنامه اصلی این بسته تحولی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *