شناسه خبر: 34514 منتشر شده در مورخ: 1400/7/20 ساعت: 08:33 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 20 مهر 1400

روزنامه سه شنبه 20 مهر 1400

عناوین امروز: کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا-افزایش سهم ناشنوایان و نابینایان در جشنواره فیلم کودک-پرسش محمدرضا تفضلی شنیدنی شد-واردات بازار دارویی کشور ۹۱ درصد کاهش پیدا کرد-پاییز ۱۴۰۰ با شبکه ی ورزش-حضور ۶ کاندیدا برای ریاست فدراسیون نابینایان و کم بینایان-نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحتتر میکند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

۵ ربیع الاول  ۱۴۴۳

۱۲ اکتبر  ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۸۱۸ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین ..........

*کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

*افزایش سهم ناشنوایان و نابینایان در جشنواره فیلم کودک

*پرسش محمدرضا تفضلی شنیدنی شد

*واردات بازار دارویی کشور ۹۱ درصد کاهش پیدا کرد

*پاییز ۱۴۰۰ با شبکه ی ورزش

*حضور ۶ کاندیدا برای ریاست فدراسیون نابینایان و کم بینایان

*نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحتتر میکند

 

...........اخبار ویژه

*کمبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: فضای آموزشی استاندار و مناسب با شرایط کودکان نابینا در استان وجود ندارد.

محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان ، اظهار کرد: کرونا نحوه آموزش را از حضوری به غیرحضوری تغییر داد و به دنبال آن اختلالاتی در امر یادگیری دانش آموزان به وجود آورد و نتوانست جای آموزش حضوری را پرکند. در بین دانش آموزان استثنایی بنا به شرایط فیزیکی‌شان، آموزش غیر حضوری به سادگی برایشان محقق نشده است.

او افزود: تاثیر گذاری آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست چرا که در مدارس تحرک و تعامل آن‌ها بیشتر و تقویت می‌شود امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد آموزش حضوری آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به تاثیر منفی آموزش مجازی برای نابینان اظهار کرد: غیر حضوری بودن آموزش باعث عدم تحرک آن‌ها باعث چاقی، ناهنجاری‌های اسکلتی، محدود شدن ارتباط با همسالان، تغییر خلق و خو میشود.

الماسی در خصوص مراکز آموزشی در استان گفت: در شهرستان‌های بزرک مثل اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر کانون‌هایی جهت آموزش نابینایان وجود دارد؛ و سه کانون فعال در قالب دو مدرسه ابتدایی و در شهرستان‌هایی مثل کاشان، زرین شهر، مبارکه که تعداد دانش آموزان نابینایان کم است مدرسه تخصصی خاصی وجود ندارد و به صورت کلاس‌های به این دانش آموزان سرویس داده می‌شود.

وی درباره مهمترین مشکلات کودکان نابینا در استان بیان کرد: نبود فضای مناسب و اختصاصی برای نابینایان یکی مشکلات مهم آن‌ها به حساب می‌آید که امیدواریم با پای کار آمدن خیرین بتوانیم یک فضای استاندارد اموزشی و مخصوص کودکان نابینا طراحی شود چراکه هر دو مدرسه نابینای ما مناسب با شرایط معلولیت نابینایان نیست. تلاش‌های به جهت مناسب سازی انجام شده، اما جوابگوی آن‌ها نبوده و همچنان با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کنند.

الماسی از نیاز استان به معلم‌های چند مهارتی برای کودکان نابینا گفت: در رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی که می‌بایست معلمان به آموزش، پرورش و توانبخشی دانش آموزان بانیاز‌های ویژه در گروه‌های مختلف بپردازند، ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی دو چندان است.

او درخصوص حمایت مالی از کودکان نابینا بیان کرد: با توجه به شرایط فرد نابینا هزینه درمانی و توانبخشی آن‌ها پرداخت می‌شود که این هزینه از منابع دولتی و بخشی از آن‌ها توسط خیرین تامین میشود.

 

..........گزارش ویژه

*افزایش سهم ناشنوایان و نابینایان در جشنواره فیلم کودک

جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در چند دوره اخیر اقدام به مناسب‌سازی فیلم‌ها برای ناشنوایان و نابینایان کرده و در دوره اخیر تعداد این آثار به چهار اثر افزایش یافته است.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی از روز جمعه پیشین آغاز به کار کرد که در این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته، تعدادی از فیلم‌ها برای افراد کم توان و ناتوان جسمانی (به ویژه نابینایان و ناشنوایان) مناسب سازی شده است تا به یکی از شعارهای جشنواره که امکان دیدن فیلم برای همه کودکان و نوجوانان سرزمین است، رنگ تحقق بخشد.

در این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سالن زنده رود سینما ساحل اصفهان، میزبان کودکان نابینا و ناشنوایی خواهد بود که علاقه مند به دیدن فیلم‌های جشنواره و داشتن حس مشترک با سایر کودکان اصفهانی هستند و می‌توانند از فیلم‌های «یدو»، «بام بالا»، «خبرنگار» و «یکی بود یکی نبود» لذت ببرند.

در همین رابطه علی عباسی، رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مناسب سازی جشنواره برای ناتوانان جسمی، به صورت ویژه از سال ۱۳۹۷ و دوره سی و یکم در دستورکار قرار گرفت؛ در دوره سی و دوم دو اکران ویژه برای افراد نابینا و افراد ناشنوا داشتیم که برای نابینایان به صورت توضیح صحنه و برای ناشنوایان به صورت زیرنویس و زبان اشاره، فیلم‌ها مناسب سازی شد.

وی افزود: در سال گذشته و دوره جاری، مجموعه سوینا همکاری را در این جهت با جشنواره شروع کرده و در دوره قبل از آن نیز بنیاد سینمایی فارابی این مسئولیت را بر عهده گرفت. در دوره گذشته جشنواره، با توجه به برگزاری آنلاین جشنواره، تعداد فیلم‌های مناسب شده افزایش پیدا کرد که بازخورد بسیار خوبی را نیز دریافت کردیم.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: در دوره فعلی، چهار فیلم مناسب سازی شده برای گروه نابینایان وچهار فیلم برای گروه ناشنوایان اکران شده و خواهد شد که این فیلم‌ها در سینما ساحل، سالن زنده رود اکران خواهد شد. این نمایش‌ها در روزهای شنبه و دوشنبه هفته جاری و در دو سانس در ساعات ۱۷ و ۱۹ برای افراد ناشنوا است و اکران مخصوص برای نابینایان نیز در روزهای یکشنبه و سه شنبه در همان ساعات انجام می‌شود.

عباسی درباره چگونگی انتخاب مخاطبان این سانس‌ها خاطرنشان کرد: با انجمن‌های فعال در حوزه معلولیت‌های بینایی و شنوایی همچنین با مدارس استثنایی، شنوایی هماهنگی‌هایی برای حضور این کودکان انجام شده است. با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جز ضروریات این دوره بود، محدودیت‌هایی در تعداد و نحوه حضور این عزیزان داشتیم که با هماهنگی‌های انجام شده، حضور و خروج آنها با کمترین معطلی در محل سینما انجام خواهد شد.

 

.......آهنگ و درنگ

*پرسش محمدرضا تفضلی شنیدنی شد

آلبوم «پرسش» با آهنگسازی محمدرضا تفضلی توسط مؤسسه فرهنگی- هنری ماهور منتشر شد. این مجموعه شامل چند اثر مجلسی و سولو از محمدرضا تفضلی در بازه زمانی سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۴ است. هر کدام از این آثار نمایانگر بخشی از گرایشهای آهنگسازی مؤلف آنان به شمار می‌روند. در این آلبوم پانیذ فریوسفی، امین غفاری و امین عطایی (ویولن)، ستاره بهشتی و دانیال جورابچی (ویولا)، مهرداد غلامی (فلوت)، مریم مهربان (پیانو)، محمدحسین غریبی (ویولن‌سل) و گلنار شعاری (کلارینت) نواخته‌اند. برای علاقمندان این نوع از موسیقی نگاهی داشتیم به تک تک قطعات منتشر شده در این آلبوم:

دوئت برای ویلن و ویولا

دوئت برای ویلن و ویولا در سال ۱۳۹۴ به سفارش خانم‌ها پانیذ فریوسفی و ستاره بهشتی برای اجرا در سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر در کنار آثار دیگر آهنگسازان ایرانی برای این آنسامبل نوشته شد. اثر در دو موومان نوشته شده که موومان اول موومانی پر حرکت و غالباً در تمپوی تند به فرم سنات، و موومان دوم در تضاد با موومان اول موومانی آرام و از منظر فرم دارای اپیزودهای گوناگون است. چالش در کنار هم قرار گرفتن دو موومان متضاد ذهنیت غالب این اثر را شکل داده است.

بالاد برای فلوت و پیانو

بالاد برای فلوت و پیانو در سال ۱۳۹۱ به سفارش مهرداد غلامی برای اجرا در پروژه انجمن فلوت ایران نوشته شد. بالاد برای فلوت و پیانو اولین اثر از یک مجموعه سه گانه با محوریت سازهای بادی چوبی است: بالاد برای فلوت و پیانو، پرسش برای کلارینت سولو و پاستورال برای ابوا و پیانو. همه آثاری تک موومانی و دارای اپیزودهای گوناگون هستند. در بالاد نیز این اپیزودها به ترتیب در تمپوهای کند، تند، کند، خیلی تند ارائه می‌شوند و گاه‌گاه ساز فلوت به صورت تکنواز این اپیزودها را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

پرسش برای کلارینت سولو

پرسش برای کلارینت سولو در سال ۱۳۹۳ نوشته شد. این اثر همچون اثر پیشین در یک موومان و دارای اپیزودهای گوناگون است. آنچه سرتاسر قطعه را به هم پیوند می‌دهد تم پرسش است. تمی که قبلاً به صورت‌های متفاوت به طور مثال در موومان آخر کوارتت زهی شماره ۱۶ بتهوون (آخرین اثر بتهوون)، موومان اول سمفونی ر مینور سزار فرانک و پوئم سمفونیک «پرلود ها» اثر لیست پدیدار شده است. گهگاه کنتراست اپیزودها شدت بیشتری پیدا می‌کنند. (فی المثل در پس اپیزود پر حرکت و نفس گیر دوم در اپیزود بعد مولتی فون های کلارینت اتمسفر قطعه را به سمت کاملاً متفاوتی هدایت می‌کنند.)

کوارتت زهی

کوارتت زهی به سال ۲۰۰۴ در سن پترزبورگ ساخته شد. این کوارتت از چهار موومان تشکیل شده است. دو موومان نخست از فضایی ذهنی‌تر و دو موومان آخر از فضایی عینی‌تر برخوردارند. موومان اول (پرلود) نوعی بازی ملودیک بر اساس مدهای ایرانی با اجرای سازهای مختلف است. در این موومان کوتاه بافت های متراکم و ساده در کنار هم قرار گرفته‌اند که در نهایت فضا را برای رسیدن به موومان دوم آماده سازی می‌کنند.

موومان دوم (فوگ) بر اساس ملودی شیرازی «آسمون به این گپی» شکل گرفته است. در مقایسه با اصل ملودی تمپو در اینجا آرام تر شده و ژانر نیز از حالت رقص گونه به حالت لیریک و آوازی تغییر شکل یافته است.

موومان سوم (رِنگ) شاید از لحاظ فرم پیچیده‌ترین موومان کوارتت باشد. جلوه‌های پلی تماتیک، پلی تنال و همچنین پلی مدال در بخش‌های مختلف موومان خودنمایی می‌کنند. بخش میانی این موومان (تریو) بر اساس بازآفرینی یک ملودی گیلکی شکل گرفته است. موومان چهارم و پایانی (روندو) به فرم روندو – سنات نوشته شده است و از نظر بافت شفاف‌ترین موومان کوارتت به شمار می‌رود. عمده‌ترین ویژگی این موومان تکرار بخش‌های رفرن به شکل واریاسیون است.

محمدرضا تفضلی هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریس می‌کند و عضو هیئت علمی دانشکدهٔ موسیقی دانشگاه هنر است.

 

......سلامت و بهداشت

*واردات بازار دارویی کشور ۹۱ درصد کاهش پیدا کرد 

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید واکسن کرونا، توانمندی صنعت دارویی ایران را نشان داد، افزود: واردات بازار دارویی کشور ۹۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا شانه‌ساز یادآور شد: زمانی کسانی مدعی بودند صنعت داروسازی ایران توانمند و پیشتاز نیست بلکه آن را با دانش خود، صنعتی مونتاژ قلمداد می کردند که مواد اولیه آن از خارج از کشور می آید که خوشبختانه در آزمون سخت کرونایی این صنعت قابلیت خود را نشان داد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: امروز شاهد هستیم که همه داروهای مصرف در درمان کرونا توسط تولید کنندگان داخلی تولید می شود و اگر می خواستیم همه اقلام را وارد کنیم ارز بری بالای رخ می داد. در حقیقت این صنعت به هیچ وجه صنعت لاکچری و بدون پشتوانه نیست و صنعتی کاملا بومی و علمی است.

*دز استنشاقی کووپارس انتقال کرونا را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد: رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: دز استنشاقی واکسن کرونا رازی کووپارس در سویه دلتا و آلفا چرخه انتقال ویروس را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

به نقل از ایرنا، دکتر علی اسحاقی افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردند هیچ نوع عوارضی در آن‌ها دیده نشده است.حتی بعد از تزریق این واکسن و ابتلا به کرونا هیچ‌ یک از افراد فاز اول تا سوم ما بستری نشدند.

اسحاقی در ادامه بیان کرد: واکسن رازی کووپارس نه‌تنها می‌تواند ایمنی آنتی‌بادی خوبی القا کند بلکه می‌تواند ایمنی سلولی که بیمه‌کننده بقای ایمنی است را نیز فعال کند.

وی  در مورد افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا رازی کووپارس با سویه‌های آلفا و دلتا تماس داشتند، گفت: ۱۴‌هزار نفری که در فاز اول تا سوم مطالعاتی واکسن کرونا رازی، واکسن زدن در مقابل سویه ووهان کاملاً مقاوم بودند و هیچ‌گونه مشکلی نداشتند اما با ظهور واریانت دلتا از اثربخشی واکسن به مقدار بسیار کمی کاسته شده و ۲۰ درصد افرادی که این واکسن را دریافت کردند پس از برخورد با سویه دلتا علائم خفیفی از بیماری مثل سرماخوردگی را داشتند و در عرض یک الی نهایتاً دو روز این علائم شان نیز برطرف شد. از بین این افراد هیچ مورد بستری و یا فوتی خوشبختانه نداشتیم و این نشانه اثربخشی واکسن کرونا رازی کووپارس روی سویه دلتا است.

رئیس موسسه رازی در مورد دز سوم و استنشاقی واکسن رازی کووپارس که چرخه انتقال خاموش این بیماری را قطع می‌کند تأکید کرد: در ابتدا معتقد بودیم بعد از تزریق واکسن به شکل سه‌شاخه‌ای انتقال را به صفر می‌رسانیم در سویه ووهان این مهم کاملاً مشهود بود و به صفر رساندیم. اما در سویه دلتا شرایط کمی تغییر کرد، البته در سویه دلتا نیز نسبت به واکسن‌های دیگر پس از تزریق دوز سوم (استنشاقی) واکسن رازی کووپارس چرخه انتقال ویروس تا ۸۰ - ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی  واکسن رازی کووپارس را جز دسته واکسن‌های بی‌ضرر دانست و اظهار داشت: ازنظر ایمنی‌زایی جز معقول‌ترین واکسن‌های است که در مقابل سویه‌های آلفا و دلتا مقاومتی خوبی داشته است. کسانی که دوز اول هر واکسنی را دریافت کردند و به هر دلیلی (ابتلا به کووید یا تأخیر در تزریق) دوز دوم واکسن را نگرفتند می‌توانند واکسن رازی کووپارس را تزریق کنند.

به گفته اسحاقی،  دز سوم نیز واکسن رازی تکمیل‌کننده واکسن‌های دیگر است. زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند با اطمینان از بی‌ضرر بودن این واکسن، رازی کووپارس را تزریق کنند.

*برنامه ای برای واردات"جانسون و جانسون" نداریم: مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات واکسن کرونا را ادامه می‌دهیم، گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تامین کردیم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدودا ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد.

دکتر سید حیدر محمدی گفت: در حوزه واکسن کرونا هم اکنون سه تولیدکننده واکسن مجوز مصرف دریافت کردند و چند تولیدکننده هم در مسیر اخذ مجوز هستند که امیدواریم به زودی وارد این عرصه شوند. صنعت دارویی ما با افتخار جزو اولین های دنیاست.

وی درباره آخرین مجوزهای واکسن های داخلی کرونا، گفت: اولین واکسن برکت بود که خرداد ماه مجوز گرفت و دومین واکسن انستیتو پاستور بود. واکسن سومی که مجوز ما را دریافت کرده، اسپایکوژن بود و در حال حاضر هم دو واکسن دیگر در مسیر مطالعه فاز سوم هستند که اگر آن را به پایان رسانده و نتیجه اولیه را اعلام کنند، وارد بازار مصرف می‌شوند.

وی درباره واردات واکسن جانسون اند جانسون، گفت: فعلا در این زمینه برنامه ای نیست. ‌ البته قول داده بودند که به ما واکسن دهند که اجرایی نشد. ما هم با توجه به اینکه میزان تولید داخل مان زیاد است و مشکلی برای واکسن نداریم، اصرار نداشتیم. اگر ارسال کنند، دریافت می‌کنیم و اگر نه که تولید داخلی با وفور موجود است و مستمرا هم تولید داخلی افزایش میابد.

وی درباره زمان توزیع واکسن اسپایکوژن، گفت: این واکسن برای ورود به بازار آماده است و احتمالا طی این هفته یا هفته آینده وارد شده و ماهیانه سه میلیون دز به ما تحویل می‌دهند.

محمدی همچنین درباره چرایی نبود واکسن پاستور در مراکز واکسیناسیون، گفت: سیاست ما این است که پاستور ابتدا برای زیر ۱۸ سال مصرف شود و به همین دلیل منتظر بودیم که ابتدا برای زیر ۱۸ سال تزریق شود و بعد طبق پروتکل‌های معاونت بهداشت، توزیع آن انجام می‌شود.

وی درباره محدود بودن واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون گفت: برکت تاکنون ۱۰ میلیون دز تحویل داده که شش میلیون در قرنطینه دارد، اما از آنجایی که تقاضا برای برکت بالاست، باعث شده این اتفاق بیفتد. اکنون با ورود پاستور و اسپایکوژن که  هر دو هم تولید داخلی هستند، فکر میکنم بار کم شود.

 

.....فرهنگ و هنر

*پاییز ۱۴۰۰ با شبکه ی ورزش

شبکه ی ورزش رسانه ی ملی با فرا رسیدن فصل پاییز و همزمان با مناسبتهای ماه ربیع‌الاول،  برنامه‌ های ویژه‌ای را تدارک دیده تا در این ایام به روی آنتن ببرد. به گزارش ایران سپید، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، پس از پوشش کامل رقابتهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که بخش عمده ‌ای از برنامه ‌های تابستانی شبکه ورزش را  به خود اختصاص داده بود، این شبکه در فصل پاییز و ایام ربیع الاول و همزمان با آغاز لیگهای ورزشی، برنامه های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود تدارک دیده است. مهمترین تغییر شبکه ورزش سیما پس از یک دهه فعالیت، باز طراحی هویت بصری این شبکه خواهد بود. در طراحی هویت بصری جدید شبکه ورزش سعی شده است از به ‌روزترین قابلیتها و خلاقیتهای شبکه ‌های مهم ورزشی جهان استفاده شود.

تغییرات در هویت بصری شبکه در ۳ فاز به انجام خواهد رسید که شامل تغییر در پوسته گرافیکی شبکه، آرم استیشنها و کانترها میشود. رونمایی از هویت گرافیکی جدید شبکه ورزش در روز ۱۷ ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) انجام خواهد شد. در بخش پخش زنده رویدادهای سطح اول ورزش جهان پخش مسابقات جام جهانی فوتسال، کشتی قهرمانی جهان، فوتبال مقدماتی جام جهانی، وزنه برداری قهرمانی جهان و مسابقات تنیس قهرمان قهرمانان در قالب ویژه برنامه‌های اختصاصی در جدول پخش فصل پاییز شبکه ورزش پیش ‌بینی شده است. همچنین مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان، لیگ جهانی کاراته، مسابقات بسکتبال حرفه NBA، فرمول یک و موتوجی‌پی نیز از دیگر مسابقات مهمی است که در طول فصل پاییز به صورت زنده از طریق شبکه ورزش سیما به روی آنتن خواهد رفت.

در گروه تولید شبکه ورزش نیز، برنامه شبهای فوتبالی که اختصاص به مسابقات داخلی فوتبال ایران دارد و برنامه لذت فوتبال نیز با تمرکز بر فوتبال‌ خارجی، همچون گذشته مسابقات مهم فوتبال لیگ ‌های اروپایی را پوشش خواهد داد. شبکه ورزش همچنین فصل جدید برنامه‌ های خود همچون باشگاه، کادرفنی، بازم مثل همیشه، فوتبال ۱۲۰، ویدئوچک و کوه گشت را نیز با تغییرات فرمی در گرافیک و دکور و تغییرات محتوایی در تولید آیتمها و بخشهای جدید، در طول فصل پاییز به روی آنتن خواهد برد. مهم ‌ترین و جذاب ‌ترین بخش برنامه‌های تولیدی شبکه ورزش، مربوط به طراحی و تولید برنامه استعداد یابی کشتی است که به رقابت و معرفی چهره‌ های نوجوان و جوان کشتی کشور اختصاص دارد.

این برنامه هم اکنون در مراحل پایانی پیش تولید قرار دارد و به زودی و با پایان مسابقات کشتی قهرمانی جهان، تولید آن آغاز خواهد شد. افزوده شدن بخش ‌های خبری ورزشی که خلأ آن در شبکه ورزش به صورت جدی احساس می‌شد، از دیگر اتفاقات مهم شبکه ورزش در فصل پاییز خواهد بود. اضافه شدن دو بخش خبری صبحگاهی و شبانگاهی با رویکرد ارائه مهمترین اخبار ورزش ایران و جهان در دستور کار شبکه ورزش قرار گرفته است. لازم به ذکر است که میان برنامه ‌هایی نظیر بسته‌ های خبری «دست اول» با هدف پوشش آخرین اخبار ورزش جهان و «دوربین ورزش» با محوریت پرداخت به مهم ‌ترین اتفاقات و حواشی ورزش کشور نیز در طول این فصل از طریق شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.

 

........ورزشی

*حضور ۶ کاندیدا برای ریاست فدراسیون نابینایان و کم بینایان

ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون ورزش نابینایان که از سوم مهر آغاز شده بود، روز ۱۸ مهر با ثبت نام ۶ کاندیدا برای ریاست و 4 کاندیدا برای هیئت رئیسه به پایان رسید. برای کرسی ریاست، محمدرضا مظلومی (رئیس فعلی فدراسیون نابینایان)، سید کاظم شمس (رئیس هیئت نابینایان استان تهران)، عباس صادق‌زاده (رئیس هیئت نابینایان استان کرمان)، روزبه زورقی (رئیس هیئت نابینایان استان البرز)، محمدرضا بیدکی و ناصر قاسمی از جانبازان نابینا نامزدهایی هستند که برای احراز پست ریاست فدراسیون نابینایان و کم بینایان ثبت نام کرده‌اند. برای هیئت رئیسه، حمید جهانبخش رئیس هیئت نابینایان قزوین، کاظم شمس، عباس صادقزاده و روزبه زورقی کاندید شده اند.

اسامی کاندیداها برای بررسی مدارک و استعلام جهت شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان به وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده شد.

* تقدیر بانک پاسارگاد از افتخارآفرینان بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

در اولین روز از هفته پارالمپیک که با عنوان روز پارالمپیک و افتخار آفرینی نام گرفته است، بانک پاسارگاد در راستای مسؤولیت های اجتماعی خود از مدال آوران بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قدردانی کرد.

در پی افتخارآفرینی کاروان کشورمان در بازی های پارالمپیک، بانک پاسارگاد با اهدای جوایزی معادل یک میلیارد تومان به کلیه مدال آوران و کادر  فنی اعزامی به بازی های پارالمپیک از این افتخارآفرینان قدردانی کرد.

* گفتگوی زنده اینستاگرامی با مدال آوران پارالمپیک توکیو

گفتگوی زنده اینستاگرامی با مدال آوران افتخار آفرین بازی های توکیو ۲۰۲۰ و به مناسبت گرامیداشت هفته پارالمپیک انجام می شود.

 

این گفتگو هر روز از ساعت ۱۳ از طریق اکانت هفته پارالمپیک به آدرس s.paralympic.ir  انجام خواهد شد. دوشنبه، ۱۹ مهر و در اولین روز این برنامه، زهرا نعمتی، ملی پوش افتخار آفرین کشورمان در رشته تیراندازی با کمان از ساعت 13 مهمان این گفتگو بود.

 

........حوادث

*نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحتتر میکند

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم نباید اموال قیمتی مثل طلای خود را در منزل و به ویژه گاوصندوق نگهداری کنند، گفت: نگهداری این اموال در گاو صندوق کار سارقان را راحتتر میکند. سرهنگ محمد نادربیگی  با اشاره به افزایش سرقتهای خرد البرز اظهار کرد: هرچند در مقایسه با سال قبل آمار سرقتهای مهم در استان تغییری نداشته ولی شاهد افزایش سرقتهای خرد هستیم.

وی ادامه داد: پلیس البرز در موضوع دستگیری سارقان مسلح خیابان شهید بهشتی و سرقت در اتوبان نشان داد که هیچ درنگی برای برخورد با کسانی که امنیت و آرامش مردم را به خطر میاندازند ندارد. وی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ طرح برای پیشگیری از سرقت در استان اجرایی شده که خوشبختانه نتایج مثبتی به همراه داشته است. این مسئول ادامه داد: مردم باید هوشمندانه رفتار کنند و در زمان خرید وسایل مورد نیاز خود به خصوص از صنوفی مثل تعمیرات موبایل، لوازم دست دوم منزل، ضبط خودرو و ... نسبت به سرقتی نبودن اموال مورد نظر اطمینان حاصل کنند. وی با اشاره به اینکه مردم می توانند با مراجعه به سامانه نما اموال سرقتی خود را شناسایی کنند، اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون دو هزار درخواست در خصوص شناسایی اموال مشکوک از سوی البرزیها ارائه شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم نباید اموال قیمتی مثل طلای خود را در منزل و به ویژه گاوصندوق نگهداری کنند، گفت: نگهداری این اموال در گاوصندوق کار سارقان را راحتتر میکند.رییس پلیس آگاهی البرز در پاسخ به اینکه آیا سارقان برای سرقت طلاها به دستگاه فلزیاب مجهز هستند، اضافه کرد: ابزاری که بتواند مکان طلا را در خانه تشخص دهد وجود ندارد و سارقان اغلب بر اساس تجربه مکان این فلز قیمتی را کشف میکنند ولی ابرازی دارند که بتواند از بین فلزات طلای اصل  را تشخیص دهد.

وی در خصوص ضرورت دقت نظر مردم در خرید از سایتهای اینترنتی گفت: سایتهای مطرح و معروف مداوم پایش میشوند ولی از مردم درخواست میشود در زمان تحویل کالا از فروشنده حتما به اسناد مالکیت جنس توجه کنند و اطلاعات فروشنده مثل کد ملی و پلاک خودرو را به یاد بسپارند تا در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری وجود داشته باشد. گفتنی است با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت منزل، به عموم شهروندان توصیه می‌شود وجوه نقد و طلاجات و اموال با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *