شناسه خبر: 34504 منتشر شده در مورخ: 1400/7/18 ساعت: 11:04 گروه: اجتماعی  
۱۳۰ هزار پرونده برای معلولان خراسان رضوی تشکیل شده است

۱۳۰ هزار پرونده برای معلولان خراسان رضوی تشکیل شده است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ هزار پرونده برای افراد دارای معلولیت در بهزیستی استان تشکیل شده، که خراسان رضوی پس از استان تهران، دارای بیشترین پرونده در این حوزه است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، مسعود  فیروزی در آیین بهره‌برداری از بخش کلینیک خانه فرزندان امام رضا(ع) نیشابور که با حضور استاندار خراسان رضوی صورت گرفت، اظهار داشت: ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان رضوی وجود دارد و بخشی عظیمی از ارائه خدمات در این‌حوزه به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.

وی بیان کرد: طی سالهای اخیر مبلغ مستمری و تعداد مستمری بگیران در استان افزایش یافته است، هرچند تورم چند سال گذشته اجازه نداد که طعم‌ شیرین این افزایش در کام مددجویان حس شود.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حداقل ماهانه ۳۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری در قالب ویزیت در منزل، پرستاری، نگهداری در منزل پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به راه اندازی این بخش گفت: علیرغم وجود تعداد بالای افراد دارای معلولیت در نیشابور با کمبود یک مرکز توان‌بخشی و توانمندسازی معلولان جسمی و حرکتی روزانه در نیشابور مواجه بودیم و رویکرد خیران نیز عمدتا معطوف به ایجاد مراکز شبانه‌روزی است و حال آنکه مراکز روزانه مکمل و حلقه طلایی افراد دارای معلولیت محسوب می شوند.
فیروزی اظهار داشت: با همت خیران و با کمک بخش دولتی این مرکز با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا احداث و تجهیز شد و اکنون با توجه به وجود بیش از ۱۵۰ معلول ضایعه نخاعی، به ایجاد یک کلینیک درمان زخم‌بستر در نیشابور نیاز است.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *