شناسه خبر: 34499 منتشر شده در مورخ: 1400/7/17 ساعت: 13:41 گروه: اجتماعی  
ابلاغ شیوه نامه ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره در مدارس استثنایی و اطلس توانبخشی

ابلاغ شیوه نامه ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره در مدارس استثنایی و اطلس توانبخشی

با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی شیوه نامه اجرایی " ارائه خدمات توانبخشی و مشاوره در مدارس استثنایی به همراه اطلس توانبخشی" به ادارات استثنایی استان ها ابلاغ شد.

به گزارش ایران سپید  از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ با آغاز سال تحصیلی 1401-1400 و بازگشایی تدریجی  مدارس،  یکی از راهبردهای مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در کنار آموزش ارائه خدمات توان بخشی و مشاوره به دانش آموزان با نیاز ویژه است.

در سال تحصیلی پیش رو، برنامه ریزی جهت دسترسی دانش آموزان نیازمند به خدمات توان بخشی باید به گونه ای انجام پذیردکه هیچ دانش آموزی از دریافت این خدمات باز نماند. از این رو " شیوه نامه ارائه خدمات توان بخشی و مشاوره در مدارس استثنایی به همراه اطلس  توان بخشی " جهت اجرا ابلاغ  شده است.

در  این بخشنامه آمده است: در صورت باز بودن مدارس به لحاظ قانونی و حضور کادر آموزشگاه در مدرسه ،چنانچه تعدادی از دانش‌آموزان بنا به دلایل مختلف از جمله بیماری زمینه ای یا نوبتی بودن حضور در مدرسه، امکان حضور کامل در مدرسه را نداشته باشند، نیروی توانبخشی باید پس از ارزیابی اولیه دانش‌آموز به صورت مجازی یا حضوری و با همکاری والدین یا رابط خانواده برنامه درمانی و تمرینات در منزل را تدوین و پیگیری کنند.

خدمات توان بخشی به این دسته از دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی ارائه و گزارش مربوط به جلسات درمانی در سامانه جامع توانبخشی در همان روز ثبت می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *