شناسه خبر: 34491 منتشر شده در مورخ: 1400/7/15 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
۵درصد سالمندان با بیماری‌هایی سخت درگیرند/۹۳ درصد سالمندان بیمه پایه دارند

۵درصد سالمندان با بیماری‌هایی سخت درگیرند/۹۳ درصد سالمندان بیمه پایه دارند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند، به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ما برای غربال‌گری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا،  دکتر حسام‌الدین علامه گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند. وی با اشاره به این که سالمندی جمعیتی در نتیجه‌ به هم ریختگی گروه‌های جمعیتی در جامعه شکل می‌گیرد، عنوان کرد: حدود ۸۳ درصد سالمندان کشور در ارزیابی‌های دوره‌ای سالم هستند. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: پنج درصد از سالمندان ایران با بیماری‌هایی سخت درگیر هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به این که ۱۱ درصد از سالمندان کشور افرادِ کم‌توان هستند، عنوان کرد: اکثر سالمندان ایران می‌توانند در تمام فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند.  حدود ۰.۳ درصد از سالمندان در مراکز اقامتی زندگی می‌کنند. وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد اظهار کرد: اداره‌ سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر کارهای بسیار خوبی را برای این قشر انجام داده است. علامه افزود: امروزه ۹۳ درصد سالمندان ایرانی از پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: سالمندانی که در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی بستری می‌شوند از خدمات درمان رایگان استفاده می‌کنند. علامه با اشاره به این که سالمند باید سواد سالمندی مطلوبی داشته باشد، عنوان کرد: مراقبین غیر رسمی سالمند – اعضای خانواده – برای پیشگیری از مشکلات مختلف و مراقبت بهتر از سالمند باید به طور مستمر در حال آموزش و پژوهش باشند.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور، گفت: ما برای غربال‌گری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *