شناسه خبر: 34483 منتشر شده در مورخ: 1400/7/11 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
احداث و کلنگ زنی ۱۶۰ مدرسه استثنایی

احداث و کلنگ زنی ۱۶۰ مدرسه استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بازدید از مدرسه استثنایی درحال ساخت شهید سلیمانی فشافویه به عنوان اولین مدرسه نهضت از خشت تا بهشت و در جمع کادر آموزشی مدرسه استثنایی نشاط فشافویه گفت: به برکت آغاز نهضت از خشت تا بهشت از فشافویه تاکنون ۱۶۰ مدرسه استثنایی احداث و یا کلنگ زنی شده است.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، معاون آموزشی و توانبخشی سازمان، مدیر کل پشتیبانی سازمان و مسئولین محلی فشافویه در محل مدرسه نشاط برگزار شد گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به حداقل استاندارد  مورد نیاز است که ساخت این مدارس در قالب نهضت از خشت تا بهشت از فشافویه در یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.وی افزود: سه مدرسه از این تعداد در شهرستان های استان تهران واقع شده است که هر سه مدرسه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین شاخصه های هر نظام تعلیم و تربیت استاندارد استاندارد سازی فضا و تجهیزات است و  آموزش و پرورش استثنایی در این زمینه با نهضت از خشت تا بهشت پیشگام است.

حسینی با اشاره به ویژگی های جمعیتی شهرستان های استان تهران گفت:جمعیت موزاییکی، سیال، مهاجرت سریز جمعیت کلان شهر تهران به شهرستان های اطراف تهران  و وجود تعداد زیادی از اتباع خارجی  از جمله ویژگی های جمعیتی مناطق اطراف تهران است که مدیریت را در این مناطق سخت می کند.

وی افزود: وجود بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی و افزایش جمعیت در شهرستان های استان تهران موجب نیاز شدید این شهرستان ها به فضای آموزشی شده است.

حسینی با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات نیز یکی از استانداردهای نظام تعلیم و تربیت است گفت: کرونا نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش کرد و  آموزش و پرورش اولین واکنش را به تعطیلی مدارس با راه اندازی مدرسه تلویزیونی نشان داد.

وی افزود: آموزش های مجازی در عصر کرونا جایگزین آموزش های حضوری شد و پلتفرم  اختصاصی شاد جایگزین آموزش های حضوری در مدارس شد.

وی افزود: نزدیک به ۳۰ درصد دانش آموزان به ابزار دیجیتالی و شبکه ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی نداشتند و  سال گذشته طرح هدایت برای تامین تجهیزات آموزشی هوشمند  مورد نیاز دانش آموزان در آموزش و پرورش کلید خورد.

جانشین وزیر در طرح هدایت در ادامه گفت: ۴۴ هزار دانش آموز کم برخوردار شهرستان های استان تهران ابزار دیجیتالی هوشمند ندارند که تاکنون با همت خیرین ۷ هزار تبلت تامین و به دانش آموزان اهدا شده است.

وی افزود: به زودی ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان های استان تهران برای خرید تبلت اختصاص خواهد یافت.

حسینی با تاکید بر اینکه آموزش ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: نتایج تمام مطالعات نشان می دهد نظام یاددهی و یادگیری در دوران آموزش های مجازی با صدمه و لطمه جدی مواجه شده است و  این موضوع ضرورت بازگشایی مدارس را بیش از هر زمان دیگری روشن می کند.

وی تصریح کرد: استراتژی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت است و بر همین اساس نیز در  آموزش و پرورش استثنایی و در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰ دانش آموز و کلاس های ۶ نفره شروع شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه در بودجه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای تامین تجهیزات توان افزایی دانش آموزان استثنایی دیده شده است گفت: در گام نخست ۱۶ میلیارد تومان از این میزان ابلاغ شده است که سهم شهرستان های استان تهران از این مبلغ ۲ میلیارد تومان است.

حسینی یکی از ابعاد آموزش و پرورش استاندارد را استاندارد سازی تسهیلات دانست و گفت: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر استاندارد سازی منابع انسانی را از دیگر ابعاد آموزش و پرورش استاندارد دانست و گفت:  تخصیص سالانه ۱۰ درصد از استخدامی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی در شورای سازمان تصویب شده است و این مصوبه  موجب جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی می‌شود.

معاون وزیر استاندارد سازی فرآیندها و رویه ها را از دیگر ابعاد نظام تعلیم و تربیت استاندارد دانست و گفت: اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سال گذشته نیز  بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان خیرین به نهضت توان افزایی کمک کردند.

وی افزود: سال گذشته سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی اجرای شد که ۱۰۰ درصد برنامه های آنها محقق شد ودر سال جاری سه بسته تحولی آموزش های خانواده محور، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

شایان ذکر است منطقه آموزشی فشافویه ۱۳ هزار دانش آموز  و ۶۵۰ همکار فرهنگی دارد و ۴۵ درصد دانش آموزان این منطقه اتباع خارجی هستند.
همچنین ۶۰ دانش آموز استثنایی در مدرسه نشاط منطقه فشافویه در حال تحصیل هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *