شناسه خبر: 34480 منتشر شده در مورخ: 1400/7/11 ساعت: 16:05 گروه: اجتماعی  
وجود ۷۰۰۰ پرونده پشت نوبتی مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد خبر داد

وجود ۷۰۰۰ پرونده پشت نوبتی مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد از وجود پرونده ۷۰۰۰ مددجوی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد پشت نوبت خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، "رهام ولایتی" در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از رئیس جمهور، افزود: اعتماد و عزت نفس ملی از مسیر اشتغال و تولید گذر خواهد کرد و درمان تمام آسیب های اجتماعی، اشتغال و تولید است.وی اظهار کرد: بهتر است سیاست گذاری در حوزه اشتغال به سمت تولید بالای مبتنی بر صادرات پیش برود، در بخش خدمات استان تسهیلات اشتغالزایی داشتیم اما تاکنون اشتغال پایداری ایجاد نشده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار نفر مددجو در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر در قالب ۶هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی مربوط به شهرستان بویراحمد است.ولایتی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷هزار پرونده مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری در کل استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود ۲۹۱۷ پرونده مربوط به شهرستان بویراحمد است، بیان کرد: اولین مطالبه بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد برقراری مستمری است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ها در شهرداری نیاز به اصلاحیه کامل دارند، عنوان کرد: مناسب سازی در سطح شهرها و ساختمان های اداری، دولتی، خصوصی و اماکن عمومی باید لحاظ شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی همانند مددجویان کمیته امداد، کمک هزینه ازدواج دریافت نمی کنند و تقاضا داریم که جهیزیه و کمک هزینه ازدواج برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شود. ولایتی با اشاره به اینکه، تخصیص درمان در بهزیستی در کل استان سالانه حداکثر ۵۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: انتظار داریم برای مددجویان بهزیستی بیمه تکمیلی در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد: کمک هزینه ۵۰ میلیون تومانی مسکن، هیچ مدد جویی را صاحب خانه نمی کند و نیاز است که این مبلغ افزایش پیدا کند یا چاره اندیشی شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد گفت: مبلغ مستمری کنونی برای هر نفر از مددجویان بهزیستی ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر برای خانواده ۵ نفری یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان است که این مبلغ رضایت بخش نیست و کفاف زندگی مددجویان را نمی دهد. ولایتی افزود: در حال حاضر ساختمان اورژانس اجتماعی در شهرستان بویراحمد بسیار قدیمی و فرسوده است که به ناچار در آن ساختمان خدمات ارائه می دهیم و تقاضا داریم نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه مسئله کودکان کار مسئله ای اجتماعی است که در سراسر کشور روح و لطافت جامعه را مخدوش می کند، اظهار کرد: بیکاری به خصوص در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد، خطر حاشیه نشینی و مسئله کودکان کار را تشدید می کند که موضوعی جدی و نگران کننده است و می توان با اشتغال در روستاها و شهرها به این مسائل پایان داد.  رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد، با اشاره به افتخار آفرینی های جامعه معلولان در موضوعات ورزشی، خواستار توجه ویژه به ورزش معلولان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *