شناسه خبر: 34443 منتشر شده در مورخ: 1400/7/4 ساعت: 14:02 گروه: اجتماعی  
دانش آموزان استثنایی در کلاس‌های ۶ نفره حاضر می‌شوند

دانش آموزان استثنایی در کلاس‌های ۶ نفره حاضر می‌شوند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: استراتژی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت است و بر همین اساس در آموزش و پرورش استثنایی و در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰ دانش‌آموز و کلاس‌های ۶ نفره شروع می‌شود.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛  سیدجواد حسینی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه نابینایان شهید محبی شهر تهران افزود: موضوع مهمی که در سال جدید باید مورد توجه قرار بگیرد بازگشت تدریجی دانش آموزان به آموزش های حضوری در مدارس است، اظهار داشت: این موضوع باید با همکاری کامل معلمان، مدیران و خصوصا  خانواده ها و جامعه و محقق شود.  استراتژی آموزش و پرورش بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان و ارائه آموزش های ترکیبی است.

وی با بیان چرایی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو اظهارداشت: کرونا شرایط مبهم و ناخواسته ای را ایجاد کرد و اولین مکانی که تحت تاثیر قرار گرفت، مدارس بودند که تعطیل شدند. شرایط کرونایی نظام تعلیم و تربیت را به ناچار به سمت آموزش های مجازی و از راه دور  سوق داد و اولین آسیب آموزش های مجازی افت  کیفیت نظام یاددهی و یادگیری بود و این افت کیفیت هم در نظام جهانی و هم در کشورمان مشهود بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نتایج تمام مطالعات نشان می دهد نظام یاددهی و یادگیری که اساس توسعه هر جامعه است با صدمه و لطمه جدی مواجه شده است و  این موضوع ضرورت بازگشایی مدارس را بیش از هر زمان دیگری روشن می کند. تعطیلی مدارس موجب گسترش و تعمیق بی عدالتی شده است،  آموزش های مجازی و در خانه ماندن سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده است.

‌حسینی با بیان ۱۰ اصلی که باید در بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری در کنار سایر آموزش ها رعایت شود گفت:  اولین اصل بازگشایی مدارس به صورت تدریجی است و تدریجی بودن به مفهوم این است که از اول مهر نه مدارس صد درصد حضوری است و نه صد درصد مجازی بلکه بر اساس اطلس یادگیری آموزش ها ترکیبی خواهد بود.  دومین اصل بازگشایی مدارس، آموزش ها با توجه به شرایط منطقه، مدرسه، کلاس و پایه اقتضایی است.

‌وی سومین اصل را آموزش های ترکیبی دانست و ادامه داد: تقدم ذاتی سلامت اصل چهارم بازگشایی مدارس است بر همین اساس واکسیناسیون ۹۰ درصد معلمان انجام گرفته است و ‌دانش آموزان نیز در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، ارتقای کیفیت، تفویض اختیار به شورای مدرسه و منطقه،  عدالت بویژه توزیع عادلانه امکانات دیجیتالی، اقناع سازی، حفظ تجربه دوران کرونا بویژه استفاده از شبکه شاد، حفظ آرامش و پرهیز از هرگونه تنش اصول پنجم تا دهم بازگشایی مهری باشکوه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در آغاز مهر، ۵۸ پروژه در آموزش و پرورش استثنایی افتتاح یا کلنگ زنی می شود، گفت: از این تعداد ۴۶ پروژه افتتاح و ۱۲ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد. در طول دو سال گذشته ۱.۵ متر مربع به سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی  کل کشور و ۲.۵ متر مربع به فضای آموزش و پرورش استثنایی مناطق محروم اضافه شده است.

حسینی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان از سوی مجلس جهت تامین تجهیزات توانبخشی، ورزشی و آموزشی به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است گفت: در سال جاری در کنار اطلس یادگیری، اطلس توانبخشی نیز برای تمامی مدارس استثنایی تدوین  شده است.

وی تدوین بسته های تحولی را گامی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در سال جاری سه بسته تحولی آموزش های خانواده محور، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *