شناسه خبر: 3444 منتشر شده در مورخ: 1393/1/31 ساعت: 10:12 گروه: فرهنگی  
غریب پور لیلی و مجنون ، حافظ و مولوی را به تالار فردوسی می آورد
با مروری بر آثار اپرائی گروه آران ؛

غریب پور لیلی و مجنون ، حافظ و مولوی را به تالار فردوسی می آورد

اجرای مجدد اپراهای عروسکی لیلی و مجنون ، حافظ و مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه سال جاری به صورت تناوبی در تالار فردوسی بروی صحنه می رود.

به گزارش ایران سپید به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، اجرای اپرای لیلی و مجنون از 7 تا 19 اردیبهشت آغازگر این رپرتوار خواهد بود. این اثر نمایشی که به زبان آذری می باشد توسط عزیر حاجی بیگـُف آهنگساز نامدار آذری نوشته شده و باز آفرینی موسیقی آن توسط امیر بهزاد و با صدای زینب خانلر اوا ، عارف بابایف ، رشید بهبوداوف و خوانندگان بنام آذربایجان می باشد.

اپرای حافظ نیز دومین اجرای گروه آران در این رپرتوار بشمارمی رود که از 28 اردیبهشت تا 12 خرداد میزبان علاقمندان خواهد بود. آهنگسازی اپرای حافظ توسط بهزاد عبدی صورت گرفته است که افزون بر صدای محمد معتمدی و محمد ذاکر حسین در این اثر هاله سیفی زاده ، سحر محمدی و 17 خواننده برجسته ایرانی آنها را همراهی می کنند.

18 خرداد تا 6 تیر، اپرای عروسکی مولوی بروی صحنه می رود و آهنگسازی این اپرای عروسکی توسط "بهزاد عبدی" و با صدای "محمد معتمدی" و "همایون شجریان " و همراهی 15 خواننده صورت گرفته است.

شایان ذکر است اجراهای عموم این اپراها در سال گذشته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در چندین نوبت نیز تمدید گردید.

رپرتوار عروسکی اپراهای لیلی و مجنون ، حافظ و مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور توسط گروه آران از اردیبهشت تا تیرماه به صورت تناوبی در ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می شود.

علاقمندان می توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه نمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *