شناسه خبر: 34437 منتشر شده در مورخ: 1400/7/3 ساعت: 11:41 گروه: اجتماعی  
حل مشکلات اشتغال معلولان به کجا رسید؟

حل مشکلات اشتغال معلولان به کجا رسید؟

معاون اشتغال بهزیستی استان تهران: بهزیستی از تسهیلات کارفرمایی تا سقف دو میلیارد و نیز پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای اشتغالزایی معلولان حمایت می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد کریم آریا معاون اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران درباره اشتغال افراد در سازمان بهزیستی و ایجاد آمادگی آن ها برای ورود به جامعه اظهار کرد: این افراد به صورت معرفی به مراکز سازمان فنی و حرفه ای و گرفتن مدارک مهارتی، استاد شاگردی یا تشویق به تحصیل در هنرستان جزء وظایف تیم مراقبت ما است.

وی افزود: ترخیص فرزندان مشروط به اشتغال و اطمینان از پایداری اوضاع این افراد است یعنی اشتغال پس از گذشت شش ماه انجام می شود البته ما در مراکز اجتماعی کارگاه نداریم و برای معلولین این عمل در مراکزحرفه آموزی انجام می شود.

آریا بیان کرد: مراکزی به نام حرفه آموزی معلولین وجود دارد که معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی آموزش پذیر در این مراکز با توجه به علاقمندی و توانمندی آموزش مهارت می بینند که این اقدام عموما برای معلولین 14 تا30 سال صورت می گیرد.

معاون اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی بهزیستی استان تهران گفت: این عمل بیشتر برای معلولین جسمی انجام می شود زیرا امکان اشتغال این افراد در محیط خارج بعیدتر است و بنابر این، این اقدام برای گروه سالمندان ، معلولان ذهنی شدیدغیرقابل بازتوان، معلولین جسمی و حسی و اعصاب و روان صورت می گیرد.

آریا در ادامه افزود: همچنین بهزیستی از پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان جهت خود اشتغالی و تسهیلات کارفرمایی تا سقف دومیلیارد و نیز پرداخت بیمه سهم کارفرما حمایت می کند؛ همین طور پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و معرفی به کارفرما نیز به همین شکل است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *