شناسه خبر: 34431 منتشر شده در مورخ: 1400/7/2 ساعت: 18:17 گروه: اجتماعی  
نگاهی به نهمین شماره مجله مانا +نسخه صوتی و متنی

نگاهی به نهمین شماره مجله مانا +نسخه صوتی و متنی

نهمین شماره ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران مانا بر روی وبسایت انجمن نابینایان ایران منتشر شد.

به گزارش ایران سپید در ادامه، به مطالب منتشر شده در نهمین شماره مجله مانا نگاهی می‌اندازیم.

* امیر سرمدی مدیر مسئول مانا طی یادداشتی به نتایج بدست آمده ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک توکیو اشاره کرده و عملکرد هر یک از رشته‌های ورزشی اعزامی در این مسابقات، سیاست کیفی‌گرایی کمیته ملی پارالمپیک، عملکرد فدراسیون نابینایان در این رقابت‌ها و نقش رسانه‌ها در این رویداد بزرگ جهانی را بررسی کرده است.

* منصور شادکام قائم‌مقام انجمن به کارهای مرتبط با روز جهانی نابینایان اشاره کرده و دکتر مجتبی ناطوریزاده مدیرعامل نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان بوشهر، گزارشی از فعالیت‌های این انجمن را تقدیم خوانندگان مانا کرده است.

* امید هاشمی سردبیر مانا در سرویس پیشخوان، به بررسی پادکست‌های ویژه نابینایان در خارج از کشور پرداخته است. تغییرات جدید صفحه‌خوان جاز 2022، آشنایی با کُری جَکسُن یوتوبر مشهور نابینا، کاشت حلزون برای افرادی که علاوه بر نابینایی مشکل شنوایی دارند، معرفی باویا شاه جوان نابینای هندی، آشنایی با یک گلفباز نابینا و معرفی پیانیست جویای نام نابینای آمریکایی، از جمله مطالب اشاره شده در سرویس پیشخوان است.

* فاطمه جوادیان در سرویس زندگی، همچنان به تجارب نابینایان از سفر کردن اشاره کرده و در این شماره، چهار تن از دوستان نابینا از تجارب خود می‌گویند. از سفر هوایی به آمریکا گرفته تا تهیه تغذیه، خرید سوغاتی و اخلاق نیکو در سفر.

* زهرا همت در سرویس روانشناسی، به موضوع تغییر نگرش نسبت به معلولان با آسیب بینایی بر اساس مقاله‌ای از برایان دابل‌یو پرداخته و علیرضا نصرتی در سرویس بازیباز، بازی شمشیرزن نابینا را به علاقمندان بازی‌های نابینایی معرفی کرده است.

* مجتبی خادمی در سرویس پزشکی و سلامت، در ارتباط با یافتن و ملاقات با متخصصین چشم نکاتی را آورده و به ده نکته برای راحت‌تر و سازنده‌تر شدن مراجعه نابینایان به پزشک پرداخته است.

* رقیه شفیعی در سرویس تازه‌های ضبط، این ماه نیز کتاب‌هایی با موضوعاتی همچون: رمان، کودک و نوجوان، مذهبی، تجارت، سفرنامه و ... را تقدیم دوستاران کتاب کرده و هادی نائینی‌زاده در سرویس اشتغال، با یک ورزشکار نابینا گفت‌و‌گو کرده است.

* دکتر نصرالله ابراهیمی طی یادداشتی که در اختیار ماهنامه مانا قرار داده، به مبحث مهم نابینایان بازمانده از تحصیل در روستا‌ها پرداخته  و دکتر صلاح الدین محمدی در ستون گزارش، از صعود خود به عنوان یک فرد نابینا به قله علم‌کوه در شهریورماه خبر داده و در قالب یک گزارش توصیفی جذاب، آن را به تصویر کشیده است.

* یخ نکنی نمکدون در سرویس طنز، مشکلات نابینایان در سفر رفتن را به طنز کشیده و دکتر حلیمه جعفرپور در ستون به قلم شما، دلنوشته‌ای را به مناسبت درگذشت زهرا علی اکبری، دبیر کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی دانشگاه تهران تقدیم خوانندگان مانا کرده است.

نهمین شماره‌ی مجله مانا را از طریق
وبسایت انجمن نابینایان ایران
دنبال کنید.

  • دانلود پادکست‌ها، نسخه صوتی و متنی مانا

در مجله‌ی مانا این ماه، چهار پادکست صوتی برایتان تدارک دیده شده است که می‌توانید به کمک پیوند‌های ذیل آنها را بارگیری کنید. گزارش عملکرد انجمن نابینایان ایران و بوشهر با صدای منصور شادکام و مجتبی ناطوری‌زاده، بازی‌باز به میزبانی علیرضا نصرتی، پیشخان با اجرای امید هاشمی و امیر سرمدی و بگو چیست کار تهیه شده به وسیله میرهادی نائینی‌زاده. تدوین برنامه‌های پیشخان و بازی‌باز به عهده اشکان آذر‌ماسوله، مجری، برنامه‌ساز و تهیه کننده رادیو بوده است.

دست‌اندرکاران مانا نسخه‌های مختلفی از این مجله را تهیه کرده‌اند که شما می‌توانید متناسب نیاز یا سلیقه‌تان، هر یک را برای بارگیری انتخاب کنید تا بتوانید مانا را یکجا در اختیار داشته باشید و بدون نیاز به اینترنت، مطالب این شماره را مطالعه کنید. اگر با نسخه صوتی راحت‌تر باشید می‌توانید مجموعه مطالب این شماره را در قالب یک پرونده فشرده (ZIP) از اینجا دانلود کنید.
همچنین اگر نسخه متنی را می‌پسندید، این شماره از مانا را به شکل پی‌دی‌اف از اینجا و به صورت اچ‌تی‌ام‌ال هم از این لینک بارگیری کنید.

لینک سرویس‌های نهمین شماره ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران مانا شهریور 1400

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *